Att samla
Är ni samlare?
Har ni svårt för att göra er av med saker?
/Maria
Ja.
Ja!!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Nej inte alls,enda anledningen till att det möjligtvis samlas tex en hög med kläder är för jag inte kan åka o slänga/skänka saker, så ibland blir saker stående tills tillfället för skjuts finns. Men av någon anledning så har jag väldigt mycket saker och jag rensar ut årligen men sen gör föräldrar samma sak o då hamnar en del hos mig innan tippen. Har sparat 18 skolådor av någon idiotisk anledning, som jag faktiskt ska slänga ut I veckan när den garderoben ska rensas. Sen har jag ingen plats för "saker som ska ut ur hemmet" o hatar när det står en kasse/låda i hallen i flera veckor för allt ha sin plats här så de kan störa mitt lugn. O min sladdlåda förökar sig sladdarna på något lustigt vis hela tiden, den rensas iaf en gång per halvår.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Både och skulle jag vilja säga jag kan verkligen slänga saker men det beror på vad det är om det finns nostalgiska värden från barndomen så som en del leksaker sånt är roligt att ha.
Mina föräldrar har vart väldigt bra på att spara saker och rädd om allt så det är i väldigt fint skick och helt saker som dom köpt genom åren och sånt använder jag så sånt gör jag mig inte av med.
Mycket gammaldags finns från några generationers hem på båda föräldrarnas sida och jag är inte ett dugg för nytt och modernt så det är jag oerhört tacksam för att dom inte gjort sig av med både möbler prydnadssaker kökssaker mm det är så roligt att det finns kvar att inreda mitt hem med.
Men visst har här rensats en hel del saker som inte har något värde alls sånt åker bums men med två stora vindar känns det som om det aldrig tar slut man röjer slänger och fixar men ändå är det lika mycket kvar 😄 så ja jag kan slänga men vissa saker dom måste få vara kvar som man har härliga minnen med det betyder så mycket och man mår bra in i anden av att kunna plocka med och bara må bra av fina minnen 😎
#0:
Jag har haft alldeles för lätt att göra mig av med saker i perioder. Av någon anledning. Så jag trivs nog bäst med att ha det nödvändigaste… I alla fall det som används här och nu.
Man vet aldrig! Det kan vara bra att ha!
Precis när man slängt något kommer en situation där man skulle ha behövt just det där man kasserade.
Jag är spara-damen med stora bokstäver.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Är ni samlare? Ja
Har ni svårt för att göra er av med saker? Ja
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
Visa saker är jag rädd om. Men jag vill nog inte påstå att jag samlar.
/Maria
Ja, jag lägger på hög, bra att ha saker.
Rensade ut hela lägenheten på prylar, kläder och annat som legat i måååååånga år förra året, då jag fick ärva mycket efter min mamma.
Men har fortfarande kilovis med både papper och tidningar som måste gås igenom innan det åker i återvinningen. Just nu orkar jag inte ta tag i det.
Om saker är trasiga är det lättare att kasta det än om det är helt och har ett sentimentalt värde för mig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej tvärtom, rensare skulle man väl kalla det. Jag rensar ofta ut saker som jag vet att jag inte vill ha kvar eller behöver. Har blivit stammis på Stadsmissionen, där jag lämnar allt som är i gott skick.
Jag är en hoarder så det är ett jätteproblem för mig, dessutom köper jag på mig massor som "kan vara bra att ha". Jag har hur mycket textil som helst liggande hemma hos mamma (sängkläder, hundfiltar, dukar, handdukar…) som jag förmodligen aldrig kommer att hinna använda.
Jag har börjat rensa men då blir det helt enkelt två grupper: ha kvar - eller bort. I så fall hamnar det på tippen rakt av.
På sätt och vis är det bra att mycket av mina prylar har stått i ett förråd och blivit sunkiga. Vissa grejer har gått att fräscha upp, resten får gå till tippen. Känns både jobbigt och bra på samma gång.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
(Jag själv har alltid gillat, och känt mig lättad av att rensa ur saker😁)
Jag har inga problem att rensa och göra mig av med saker. Det märks nu när vi rensar och packar inför att vi ska flytta.
Tycker det är skönt att inte ha skåp och lådor fulla med saker som verkligen aldrig används.
/Fia ☁️