Husdjur.
Har ni husdjur ? Hund, Katt, Häst, Kanin etc.
Om ni har det, vilka har ni och gör ni något speciellt med djuren ?
Katter - 5 stycken. Lite "blandat" dvs vanlig svensk lantras aka bondkatt. Samt en hund av rasen Dansk svensk gårdshund. Bor på landet kanske jag ska säga.
Har alla djuren som rent umgänge dvs de är mina familjemedlemmar. Vintertid är de väl mest inomhus. Eller snarare då är de inte ute nämnvärt mycket. Vår, sommar och höst är de väl mer utomhus än inomhus.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
Just nu två katter men dom brukar vara fyra ålder och sjukdom har slagit in men som mest hade jag sex stycken för många år sedan.
Söker nu två kattungar ett syskonpar och jag har alltid haft fyra stycken sen tidiga 90 talet och katt har funnits hos mig i kan det vara 40 eller 45 år det är länge och utan djur vill jag inte vara dom är min familj djuren är mitt absolut allt 😻
Hundar har vart med i uppväxten marsvin kaniner fisk nymfparakiter undulater hmm är det nåt mer måste tänka om jag missar nåt 🤔 det har vart så många som kommit och gått genom åren och nu hoppas jag det dyker upp två kattungar som kan få flytta hem till oss 😎
Har en massa katter hemma just nu, två vuxna och 5 kattungar 🙈
De fyra små grabbarna flyttar förhoppningsvis i början juni, så det "bara" blir tre tjejer kvar här hemma. Fast det lär inte bli lugnt för det, för det borde bli mer smått i slutet av juni 🤣
Katterna brukar få resa runt med mig på utställningar och jag har börjat föda upp i liten skala (därav massor med kattungar 😉)
En hund har jag också men han bor hos morföräldrarna för han tycker mina katter är läskiga, där är han morfars bästa kompis och ständiga följeslagare.
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Just nu har jag bara en hund och 6 kaniner. Väldigt tomt o öde .mer djur tack 😄
Hunden arbetar vid min sida. Kaninerna för sällskapet
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har en cairnterrier, Lasse, som precis har fyllt ett år. Vi gör inte så mycket egentligen, Lasse är med mig i vardagen och i stallet. Tar långpromenader i skogen och tränar lite av varje. En älskad vän och familjemedlem, helt enkelt. ❤️🐾
Sen är jag medryttare på islandshästen Tindra som också bor här på gården. Jag är lyckligt lottad som numera bor med hästar, hundar och katter (just nu även alpackor och bin!) omkring mig.
Tindra och jag ägnar oss åt skogsturer, både promenader och uppsuttet och att träna i paddocken. Att kunna sätta sig i stallet och bara lyssna på hästarna som tuggar hö eller titta på dem när de betar i hagen en sommarkväll är verkligen livskvalitet! ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Här finns det hundar i massor 😉
7 Vavvor och två beardisar (snart bara 1)
Sen finns här också akvarium med fiskar samt två ormar.
Ormarna är en kungspyton och en kenyansk sandboa