Som barn såg vi alltid cortegen. Chalmers galna ombygge av lastbilar och fordon. Ofta med något budskap eller något aktuellt från året som gått.
Minns när låten med texten "Dina bröst är som svalor som häckar" var med i melodifestivalen. Då var en lastbil ombyggd till två gigantiska tuttar där det det satt två "fåglar" och flaxade😃
Gissar att Trump medverkar en de idagl😉
/Maria
Jag sitter just nu i ett grått Uppsala och väntar på att forsränningen ska börja :)
Innan jag flyttade till Uppsala gjorde jag inget särskilt på sista april, men här är det svårt att inte dras med i vårglädjen. Jag skippar alkoholen och festandet men går gärna på forsränningen, mösspåtagning och någon körsång och/eller brasa, beroende på väder.
//Jessie
Inte numer firar jag något speciellt det blir en del gott att äta och gör lite mysigt sen blir det en stund med grannen men annars är Valborg bara en lugn dag med lite extra gott. Jag är ingen storfirare av helger men god mat och trevligt vill jag ha.
Himmel vilka fester vi haft genom åren på Valborg.
/Maria
Vi träffas hela familjen.. vi grillar och går sen till hembygdsgården.
Idag blir vi 9 st.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Barnen brukar gå till Majbrasan med kompisarna, men vi firar inte på något särskillt sätt.

Nej numera firar vi inte alls.
Vi kommer att äta sill ikväll
Stolt ägare till tre La permer
Går till bygdegården och ser brasan, men annars nej inget speciellt, har jobbat hela dagen och ska jobba imorgon bitti så
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag alla åka och se på Valborgsmässoaftonseld. En trevlig tradition "vintern rasat"!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har aldrig firat Valborg. Inte heller när jag fortfarande bodde i Sverige.
Jah har legat på soffan sedan jag vaknade.
Min man har dammsugit, tvättat en maskin och gjort rent kylskåpet.
Jag fattar inte varifrån han får sin energi?😃
/Maria
#11 Bortskämt 😁😁
// Ana