Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 439 ggr
beem
2

Let's Dance

Ikväll börjar Let's Dance. Brukar ni se det ?
Skönt att det varit ett uppehåll men ska nog ta en titt i kväll
Deltagare:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OoXRP1/lets-dance-2025-alla-deltagare

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Tv-profiler, idrottsstjärnor och influencers. 15 deltagare ska göra upp om glasskon. Här är alla tävlande i ”Let’s dance” 2025.
Maria
2

Nej. Har aldrig sett det.

/Maria

Ana.J
0

Jag brukade se de när jag var yngre men inte tittat på många år :) Jag minns att jag älskade klänningarna som tjejerna fick ha på sig och att jag skrattade åt Tony Irvings dialekt!

// Ana

• Redigerat 2025-03-15 15:40 av Ana.J
Maria
1

Hur många år har det funnits?

/Maria

citytjejen
1

Har sett något enstaka avsnitt men har inte fastnat för det.

/Christina

beem
0

#3: Det startade 2006 har jag precis läst men jag såg inte då och har sen haft många uppehåll så jag vet inte om det gått varje år förutom uppehållet 2004.

Maria
0

#5 Oj det var många år.

/Maria

Vixxen
2

Nej, det är inte kul.

[solljust]
1

Nej har inte sett det men borde kanske ha visat intresse eftersom jag växte upp med Cissi Ehrlings mamma på 70-talet vet inte om Cissi fortfarande kör på men nej har inte intresset så det har aldrig blivit så.

aggeelin
0

Jag tycker mycket om att se när de dansar. Och tycker att det är roligt att se hur amatörerna utvecklas.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

I år har jag otur. Johanna Nordström är programledare- jag tycker att hon har en mycket jobbig attityd. Inte trevlig alls, jag ryser.

beem
1

#10: Håller med trist att hon är programledare. Få se hur länge/om jag står ut 🙂

aggeelin
0

#11: märkligt att en person som jag inte alls känner kan få mig att känna stort obehag!

beem
0

Det var ingen fart på programmet. Programledarna var det inte heller någon fart på. Jag gav upp efter halva programmet.

aggeelin
0

Tobias Bader fick dansa med ett kylskåp, otur. Där var det mer stelt i läpp och bröst . Hon gick inte vidare, bra!

beem
1

#14: Det var väl tur. Synd om Tobias Bauer som fick skåpet 🙂 Tur hon åkte ut.

aggeelin
0

#15: jo du har rätt! Hon skulle ut men tråkigt för Tobias.

beem
0

#16: Ja så trist för Tobias. Han är så bra och borde få vara med längre.

CasaRamon
2

Jag har sett programmet i alla år, och gillat det. Roligt att se hur kändisarna utvecklas från att aldrig ha dansat, till nästan proffs.
Men håller med att det är fel programledare. Johanna Nordström är inte rätt. Bäst under alla år har varit David Helenius och David Lindgren. Den förstnämnda för sin humor och den andra för sitt artisteri med sång och dans. Underhållning från första stund.

MonicaLagerquist
0

Nej inget som intresserar mig

Stolt ägare till tre La permer

beem
0

#18: Jag håller med om David och David.

Fridaaaa
0

Nej tittar inte, blir sämre och sämre och gillar inte hon Johanna Nordström, eller nya juryn. Eller nya konceptet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
0

#21: Det nya var inte alls bra.

aggeelin
0

Efter tre "utslagningsrundor" blir det mer som vanligt.

beem
0

Läste nu att de 3 första programmen är inspelade. Lurad 🥲

• Redigerat 2025-03-16 14:25 av beem
CasaRamon
1

#24: På vilket sätt känner du dej lurad av det?

beem
0

#25: Trodde det var direktsändning.
Inspelat innebär att då finns det många som redan vet resultaten. Roligare med direktsändning.

[solljust]
0

#25: Blir man inte lurad om det är inspelat i förväg tänker jag :🤔 det är oärligt och det grövsta men också något som förekommer och händer i dagens samhälle. AI bojkotta den skiten den har inget på jorden att göra.

[solljust]
0

#27: AI ska bort.

beem
1

Såg första timmen av programmet men läser nu på nätet att David Lindgren fick lämna trots höga poäng av juryn. Så märkligt. Det är studiopublikens röster som blir avgörande. 🤔

• Redigerat 2025-03-22 22:56 av beem
CasaRamon
0

Efter att ha sett dom två första programmen, så är jag besviken. Sämre än tidigare år. Fel programledare. Ingen humor längre. Att David Lindgren åkte ut är verkligen konstigt. Han är ju nästan proffsdansare från början. Egentligen så skulle han inte ha varit med alls, när man jämför med dom andra som ju aldrig dansat tidigare.

Maria
0

#30 Hur bedöms dansarna? En jury förstår jag men vad är det för kriterier? Är det röstning?

/Maria

CasaRamon
0

Första dansen bedöms av en jury, den andra dansen bedöms av publiken. Ett par röstas ut vid varje program . Paren som blir kvar, ska längre fram tävla mot varandra.

Maria
0

#32 Aha tack.

/Maria

beem
0

#30: Jag instämmer i allt du säger.

beem
0

De pratar om att wild card kan utdelas till de som åkte ut. Någon som vet när det görs?
Hittade ny på nätet att wild card delas ut nästa lördag.

• Redigerat 2025-03-23 14:23 av beem
beem
1

Läste nu på nätet att juryn delat ut sitt wild card till David Lindgren. Helt rätt beslut då en duktig dansare som DL ska ha en chans.
Det har nu framkommit det många misstänkt att deltagare tagit med mer vänner än tillåtet vilket visat sig i publiköstningen. Dåligt av TV 4 att inte ha bättre koll. Det är ju en flopp.