Tatueringar
Spinner vidare på min fråga om piercingar, har ni några tatueringar? Min senaste är en sjöjungfru mellan brösten och själv har jag 9st numera och fler kommer de nog bli, men senaste var i november och känner att jag måste lugna mig lite 😉
// Ana
- Redigerat 2025-03-13 17:58 av Ana.J
Nope inga tatueringar.
Min man däremot har gamla sjömanstatueringar. Min son och svärdotter är tatuerade.
/Maria
Jag har en. Första bokstaven i mina bröders namn 😊 gjorde den för två år sedan.
/Fia ☁️
Många, har slutat räkna nu. Fler än 10 i alla fall. 😊
—-
What’s meant to be will always find a way
Just nu 3 st. Den sista gjorde jag i somras. Ska fortsätta med den upp på armen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Inga tatueringar
Stolt ägare till tre La permer
Jag har inga tatueringar men flera av sönerna är tatuerade.
Har två små tatueringar. Är öppen för att göra fler om jag kommer på något kul/snyggt att pränta in 😀
/Christina
Jag har en stor mandala på överarmen….sen en mindre på andra armen. Gillar färgglada tatueringar.
#8: Man kan alltid fråga Google som då ritar upp flera olika tatueringar. En jag såg var häftig. Den såg ut som att den var stickad. Heter det stickad? Man sitter med en rund träram och syr ett mönster/bild/text med nål o tråd. Sån typ av tatuering var det. Det var på en påfågel…
Den här skulle jag vilja tatuera in. Kanske kvinnlig? men jag gillar färgerna och motivet.

Usch för tatueringar. Ser så billigt ut. Allra värst är i ansiktet och halsen. Men kan man inte synas på annat sätt så………
#11. Den var fin, jag gillar starka färger också.
Jag funderade på att göra en tatuering men kunde aldrig bestämma mig för vad sorts motiv jag ville ha, så det blev ingen.
När jag fick diabetes sa min sköterska att det inte är bra att skaffa tatueringar när man har diabetes.
Vet inte varför men det kanske har med läkningsprocessen att göra?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har tre stycken som döljs bra dom gjordes för många år sedan symboler som för mig är viktiga ett medicinhjul ett pentagram och en indianhövding men dom där visar jag inte upp tycker som CasaRamon där det ser billigt ut men jag ska prova på jag ska utmana så även tatuerarens nål en gång i tiden och då fick det bli symboler som för mig betyder mycket.
En del tatueringar kan vara riktigt snygga rena konstverken men mycket det ser inte bra ut som ansikte hals nederarm eller ben när folk har kjol eller shorts och oftast ser det billigt ut men det finns tatuerare som är helt otroliga där det bli konst.
När jag gjorde mina valde jag ställen där kläderna kan dölja dom ifall jag skulle tröttna och dom går inte ihop med den stil jag har i kläder däremot har symbolerna betydelse så ångrat dom har jag inte men nog har jag starka synpunkter på tatueringar det ska erkännas men som sagt en del är riktiga konstverk.
#11: Den var jättefin!
// Ana
#12: Tur att smaken är som baken delad….😉
// Ana
#12: Nu råkar jag inte känna någon som tatuerar eller piercar sig för andra och för uppmärksamhet utan enbart då de själva gillar dessa former av konst.
Det är precis som kläder, hår, smink, etc. ett sätt att uttrycka sig själv på.
Och jag springer runt med knalliga och onaturliga hårfärger samt en udda klädstil men det är ABSOLUT inte för att jag vill synas. Jag gillar inte att synas. Snarare motsatsen. Men jag klär mig ändå som jag vill och dekorerar min kropp på ett vis som JAG tycker om. Som JAG uppskattar.
Livet är för kort för att bry sig om andra. Bättre att göra saker för sin egna skull. Och att inte anta varför andra gör vissa saker. ;)
#17: Jag håller helt med dig! Har själv aldrig gjort något för att vilja ha uppmärksamhet självklart tyckte man att de var coolt när första tatueringen låg där och ville att andra också kanske skulle se men man gör ju de för att man själv tycker det är fint i grund och botten, precis som du själv säger, livet är för kort för att bry sig om vad andra säger eller tycker. Fick nyligen en kommentar om att en normal kille inte tycker om tjejer med tatueringar, ytterst märkligt tankesätt men det kommer inte stoppa mig från att göra fler tatueringar om jag känner för det!
// Ana
#17: Jag håller helt med dig! 😊
Det är synd att så många lägger sin tid på att bry sig om hur andra ser ut. Varför inte lägga den tiden och energin på sig själva istället?
—-
What’s meant to be will always find a way
Har inga tatueringar men skulle vilja ha.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.