Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 411 ggr
Maria
3

Färger

Har ni några favoritfärger när det kommer till kläder?

Kanske ni har andra färger ni tycker om till inredning t.ex.

Berätta gärna.

/Maria

Fridaaaa
1

Kläder: Svart, rött, grönt mest.
Inredning: Lite varierande.

Jag avskyr däremot rosa på allt. Och beige/brunt/grått tycker jag är enbart tråkiga färger :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

Färg! Färg! Länge leve Färg!

Inredning grönt o lila.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

DesK
1

Mina kläder är mest gröna, svarta och vita.
Mitt hus är grått med vita knutar och röda dörrar på utsidan. Väggarna inne är gröna eller krämvita.

/Désirée

Vixxen
1

Älskar blått överallt!

citytjejen
1

De flesta av mina kläder är blå, gröna, svarta, bruna.

Färger på inredning hos oss är lite blandat. Inget i beige i alla fall 🙂 Tycker såna beiga, "moderna" inredningsfärger kan vara otroligt trista.

/Christina

Maria
3

Mina kläder går mest i grönt, brunt och dova färger.
Några plagg i glada färger har jag 😃

Jag är väldigt förtjust i grönt.

Som barn klädde morsan mig mest i brunt. Hur kul var det?
De kallade mig t.om Bruno i lågstadiet.

Numera har jag kommit över det och gillar brunt men det tog många år.

/Maria

beem
2

Min absoluta ffavoritärg på kläder är blått. Jag måste anstränga mig för att välja andra färger. Jag gillar även rosa och rött men inga så där vill-alltid-ha.
Jag har också mycket svart.
I inredning gillar jag vitt och grått.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Scorpio97
2

Jag älskar rött, både på kläder och inredning. Helst en "ren" mörkröd, typ en mörkare julröd, (som alltså inte går mot vinrött/rosa) men jag gillar hela skalan.

Mitt hem är överlag rött och grått. Olika nyanser av rött, men inga andra starka färger. Köper man inredning till mig behöver man aldrig fundera på vilken färg man ska välja, haha.

På kläder har jag mer variation. Jag gillar inte att klä mig helt i svart eller grått. Däremot har jag lite svårt för att blanda färger alltför mycket. Oftast har jag en nederdel i en neutral färg, och en mer färgglad överdel. Rött är absolut överrepresenterat i byrån, men jag har många andra färger också. Ljuslila, mörkblått, dovt mossgrönt, persikofärgat och cerise är några exempel. Så både mjuka och diskreta färger, och starka klara färger.

//Jessie

CasaRamon
2

Hemmet går i vitt , svart och beige. Med gulddetaljer.
Kläder mest i blått, vitt och svart.

Maria
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog ett foto från där jag sitter nu.
Har en hel del färger tror jag.

/Maria

citytjejen
2

#10: Jättefint, ser ut som ett varmt och levande rum 😊

/Christina

Maria
2

#11 Tack😊

/Maria

[solljust]
2

Jag är väldigt för varma färger när det kommer till inredning vill inte ha vitt och det vita som finns där är det bruten men riktigt vit ger så kallt intryck och allt går i gammaldags stil med varma färger som ger lugn och mys.

Kläder innan jag blev gråhårig var det mycket jord och höstfärger som gällde men sen håret blev grått stämmer det inte så nu är det en hel del ljusblått och mörkblåa kostymer med vita blusar som gäller men även rött och kraftfullare färger går ihop med grått hår men i flera år kunde jag inte med mörkblått eftersom uniformen i jobbet var mörkblå så det tog flera år efter det yrket att kunna ha det igen men idag trivs jag kanonbra med den färgen och gärna kläder med guldinslag både i tyg knappar och accessoarer.

#10 Vad mysigt ni har det så där varmt välkomnande och tiffanylampor som är så tjusigt och bordet liknar två bord som jag har och det ena har den där gröna färgen så dom är väldigt lika ser jag.

• Redigerat 2025-01-18 15:50 av [solljust]
Maria
2

#13 Tack.
Älskar Tiffanylampor och har flertalet😉

Var på en pub i Danmark för många år sedan som hade massor med Tiffanylampor och jag blev såld.

/Maria

Heddiz
0

Det beror helt på vad det är för klädesplagg.
När det gäller byxor så använder jag i princip bara svart, brunt och ibland jeansblå färg.
När det gäller tröjor, linnen eller klänningar så gillar jag vitt, färger som tex grönt, röd, turkos eller rosa
Blått ( förutom turkos) har jag aldrig gillat eller använt annat än på jeans.

När det gäller färg på väggarna och inredning så tycker jag ju inte att det är snyggt med dom färgerna jag har på mina tröjor på väggarna. 😅

Utan då gillar jag lite mer neutrala färger. Som vitt, grått, beige, osv.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

• Redigerat 2025-01-18 17:17 av Heddiz
aggeelin
0

Jag tycker om klara färger, röd (blåröd), cerise, vinröd, blå klar och fin.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Mår bra av rätt färger och tvärtom- mår inte bra av duvblå, brun (😱), rostfärgat, brunbeige och liknande.

Maria
1

#16 Så mysigt🙂

/Maria

aggeelin
1

#18: Fick en jättefin orkidée sin inflyttningspresent av grannen här!!

Maria
2

#18 Vacker

/Maria

[solljust]
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Det är ganska brokigt här men varma färger och jag instämmer med aggeelin mår bra av rätt färger men fel färger ja då vantrivs jag och mår helt enkelt inte bra och jag måste ha gammaldags inredning och gammalt hus medan modernt får mig att må dåligt så nybyggt skulle jag inte kunna bo i.

Är mycket för mönster och variation lite bohemiskt och gammaldags ska det va tog några bilder men mobilen mår inte helt bra så dom gör sig inte helt rättvisa och Walter han ska envist ha sin bädd där på sängen hamnar den på golvet då sitter han och surar 😹

Bilderna är från ett av sovrummen farmor och farfars gamla möbler som dom köpte när dom gifte sig likaså lampan i taket köpte dom då.

#14 Har tänkt skaffa tiffanylampor dom värmer så fint men det har inte blivit av men nu fick jag inspiration och ska beställa 😎 däremot finns Strindberglampor och notarielampor som jag tycker så mycket om.

#16 Så mysigt och fint du har fått det 😎

Edit det är bäst att lägga till det är kattleksaker i ena fåtöljen inte skräp som det snudd på ser ut i bild 🤣

• Redigerat 2025-01-19 03:40 av [solljust]
91Marran
1

När jag bodde i lägenheten så var det en färgbomb. Massa olika färger och det är vad jag trivs med. Klarar inte av ett boende med typ beige färg genom hela hemmet och bara en färgglad kudde.
För mig måste det vara mycket olika färg i hela hemmet.

Mvh
Mig

Maria
2

#21 Mysigt🙂

/Maria

[Undertaker]
0

Svart för kläder, sedan får tryck och annat ha färg. Oftast vitt, rött eller grönt.

Indredning… Vi har lite av en "industri" stil… Mycke svart metall och ek/ekfärgade skivor. Sedan dekorationer som får in färg. Mest blått men även lite dekorationer som får in "oljefärger".

Draken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Blått och grönt är mina favoritfärger (det ser man främst på vad hundarna har för färger på koppel, selar och tröjor)
I kläder har jag oftast diskreta färger, svart och grått. Förutom sockarna som altid sticker ut med konstiga färger eller mönster 😝

Bilden är på hundarnas tröjor som min syster har stickat 😊

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis