Kläder
Köper ni mycket kläder?
(Ursäkta om ämnet varit uppe förut)
/Maria
Nej!!! Mer än 90% av vad jag har är inköpta under förra århundradet.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag köper inte mycket kläder. Jag gillar de invanda och bekväma. I somras köpte jag några plagg minns inte hur många men det var det enda på 2024.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Nej!
Lagar och återanvänder väldigt mycket. Om jag köper nåt är det på second hand.
Underkläder och strumpor är det som köps nytt.
Köper väldigt mycket kläder och har överfulla garderober och lådor är mycket för kläder och nytt oanvänt ska det vara lappa och laga gör jag inte då slänger jag istället.
Har stort intresse i kläder med massor av ombyten är viktigt för mig och tröttnar jag på något skänker jag bort det men då ska det knappt vara använt och helt annars slängs det.
#4: Så länge det är helt gör det stor nytta i andrahandssvängen. Ett plagg som är välanvänd och helt visar på bra kvalitet.
Jag köper nästan aldrig fabriksnya kläder, kvalitén blir bara sämre och sämre. Avskyr syntetfibrer. Det känns äckligt och förstör miljön och fick jag bestämma skulle de förbjudas. Enda undantaget är badkläder och uteoveraller för barn.
Jag letar kläder second hand, efter fina naturmaterial, mycket blir omsytt eller ihopsytt med andra plagg.
Mest för att det är så roligt att skapa.
Jag avskyr mode men älskar kläder och tyger.
Mitt äldsta plagg är en kappa från min mormor, 40-tal tror jag. Jag har kvar många gamla plagg, om jag inte växt ur dem då åker de till second hand. Om det inte är väldigt fina minnen, då får de hänga i källaren. Tyvärr har jag också sparat mycket vackra gamla plagg, hattar, skor och väskor som jag bara inte kan göra mig av med. Men jag börjar bli tvungen….
Jag lägger ofta undan plagg i flera år och tar sedan fram dem igen.
Men jag har har alldeles för mycket i garderober, skåp och lådor.

Nej mitt klädkonto är minimalt
Stolt ägare till tre La permer
#6 Har också ett minimalt klädkonto.
Sist köpte jag jeans men bara för att jag slitit hål i de gamla.
Jag har mest toppar till. Ofta Gudrun Sjöden. Flera är köpta begagnade.
Det var längesedan nu då jag har såpass många så det räcker.
Underkläder och strumpor och linnen är väl det enda jag köper när det behövs.
/Maria
Verkligen inte. Borde köpa mer men får frossa när jag ser en klädbutik. Så mycket att besluta och välja. Så mycket att prova. Usch.
Ska prova att lyssna på musik i mina lurar när jag går i affären. Musik lugnar direkt.
Mest arbetskläder.
I perioder privata kläder
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Går i perioder. Men köper mycket begagnat eller på bra rea.
Men överlag nej inte så mycket, har svårt att hitta snygga kläder och så som jag trivs med. Mode tar ofta över utbudet och tja begränsar. Tycker jag i alla fall
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej. Kläder intresserar mig inte speciellt mycket. Så varför slänga pengar på det.
Bara dom gör det dom ska.
Jag vill att kläderna ska vara hela, rena, varma på vintern, kalla på sommaren och praktiska nog för mig.
Mycket fickor, osv är ett måste, annars så spelar det ingen större roll.
Om det är sk mode eller ej skiter jag fullkomligt I faktiskt. 🤔
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Köper mycket sällan kläder, använder de gamla vanliga så länge det bara går.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen