Boendeformer
Hur har du bott?
Jag bodde hemma tills jag var drygt 18
Men mellan 17-18 bodde jag på en internatskola i ett år
Jag slyttade till en etta med kök bodde där från juni till oktober
Oktober jull december delade jag en etta med en kompis
December till april bodde jag i kollektiv
Sen flyttade jag och min nuvarande man till en tvåa i Uppsala ,
Efter ett par år bytte vi upp ocss till en trea
Februari 1983 flyttade vi till huset där vi nu bor
Stolt ägare till tre La permer
Bodde hemma hos föräldrarna i en trea.
Flyttade sedan ihop med min man i en etta i andra hand.
Fick sedan en egen etta som vi bodde i med sonen som nyfödd.
Sedan bodde vi i trea, tvåa och fyrarumnare.
En period bodde vi i andra våningen på en stor gammal villa. Fem rum och glasveranda.
Sedan en trea i etage.
Numera bor vi i vårt lilla radhus sedan 2006.
/Maria
- Redigerat 2024-12-31 10:06 av Maria
Bodde i en tvåa med mina föräldrar fram tills att jag var 6-7 år, då flyttade vi till en trea.
Flyttade hemifrån till en etta när jag var 21.
Sen flyttade jag ihop med min kille och då flyttade vi till en tvåa som sedan blev omvandlad till bostadsrätt som vi sålde och köpte en större tvåa.
Förhållandet tog slut och jag köpte en etta att bo i.
När jag träffade min nuvarande man så sålde jag min etta och flyttade in hos min man där jag fortfarande bor kvar. Vi bor i en tvåa med uteplats och trivs jättebra här 😊
/Christina
Enbart i hus på landet. Gillar inte lägenhet eller att bo i tätbebyggt.
Kort tag bodde jag hos min farmor, var tätbebyggt men ändå lite på landet, men ingenting för mig
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2024-12-31 10:34 av Fridaaaa
På alldeles för många ställen.
Föddes i Stockholm. När jag var 4 år flyttade vi till denna kommun nere på smålandskusten.
Sen flyttade vi vartannat år. Allt från bostadsrätter, villor o på landet.
Flyttade till en etta när jag var 19 år.
Träffade min man o vi flyttade till en 2a medans vi letade hus.
Nu har vi bor här i 19 år.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Skulle ju ta åratal för mig att skriva ut överallt jag bott. Men bott både i hus, i delat rum, i eget rum men delat kök osv, i egen lägenhet och med sambo. Har bott i Japan, Frankrike, England och Sverige. Bott med värdfamiljer när jag var au pair. Men har säkert flyttat minst 20 gånger.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Sånt här är roligt för tänk vad vi har rört på oss genom åren på olika platser och länder. Jag växte upp i villa sen flyttade vi vidare och bodde i ett nytt hus som hade vart ett visningshus medan vi byggde nytt själva på den orten som vi sen flyttade in i efter något år eller två.
Efter det köpte vi en gammal stor sekelskiftesvilla och den har funnits med sen dess men jag har bott på internat och gått i skola både utomlands och i Sverige jag skulle ju ut där som ung och prova på det mesta världen hade att bjuda på.
Två bostadsrätter i Sthlm och en koloni stuga samt sommarstuga har jag haft det där sålde jag och flyttade tillbaka hit till sekelskiftesvillan som jag idag tagit över och kommer bo kvar så länge jag bara kan och orkar och gården är stor så mina föräldrar har också bott här men vi har egna hushåll inget delar vi och mor dog men far är fortfarande kvar där på nedervåningen och jag på övre.
Vi bodde även perioder utomlands fars yrke krävde det men då var det tjänstebostäder och jag fick gå i skola periodvis i olika länder bla USA och Kanada sen återgå till skolan i Sverige när vi var tillbaka hit men jag hade även en viss hemundervisning en lärare följde med från Sverige men det var inget långvarigt mer än att introducera mig i andra skolor sen åkte hon hem men första tiden hade vi studier hemma medan jag kom in i nya klasser för det såg ofta lite annorlunda ut än den Svenska skolan som vi är vana vid så det där blev en väldigt bra och smidig övergång dom perioder jag behövde gå där.
Jag kan inte tänka mig att flytta igen här blir jag kvar och härifrån får dom bära mig ut jag flyttar inte och den här gården har funnits med så länge den är en del av oss och så många nostalgiska minnen så här blir jag kvar 😎

#6 Ja visst är det spännande
Mitt år på internatskola var väldigt givande och jag skulle önska att fler fick chansen till det
Ett av våra barn gick i två omgångar på Folkhögskolaor med internat och det passade perfect
Stolt ägare till tre La permer
I radhus i liten ort i Småland tills jag slutade högstadiet. Då flyttade vi till ett stort hus ute på landet på Västkusten.
Flyttade hemifrån (ihop med dåvarande) när jag var 19 och har bott i lägenhet sen dess. Det tog slut med mitt ex för snart 5 år sen och då flyttade jag till en etta med kokvrå.
Min första egna lägenhet. Fick välja nya tapeter och golv när jag skulle flytta in. Älskade att bo där!
Nu bor jag och min man i en nyproducerad tvåa med vår hund. Vi trivs, men letar efter större 😊
/Fia ☁️
Oj. Det här blir långt!
Vi bodde först i lägenhet när jag var nyfödd, sen bodde vi i hus tills jag var 16, efter det så bodde jag med min mamma i en lgh i Skärholmen i 1.5 år.
Efter det så flyttade vi in hos grannen tvärsemot.😁
Han blev "min styvfar" och min mammas 2a man.
Sen flyttade jag till min 1a egna lgh i Rågsved när jag var 20 och bodde där i 4 år.
Sen hände det en hel del otäcka saker där (som har med mitt ex att göra.)
Vilket gjorde att jag flydde därifrån tillslut utan att ta med mig något alls.
Jag saknar ff mina gamla saker ibland.
Men men.
Efter det så träffade jag min man (sen 30 år )på jobbet och flyttade in hos honom i hans lägenhet i Sundbyberg nästan direkt.😅
Efter 1 år där så flyttade vi till hallonbergen, där vi skaffade vår 1a gemensamma valp.
Efter 2 år i hallonbergen så bytte vi boende med min mans mamma som bodde i villa I Spånga.
Efter 13 år i Spånga så flyttade vi till Brottby (mitt i skogen var det)
Efter 2 år så var vi tvungna att flytta tillbaka till stan, tyvärr.
Enda lägenheten som vi kunde flytta in i just då fanns mitt på Östermalm😅
Alltså jag gillar att gå ut med vovvarna i skogen, odla, osv..
Men på Östermalm finns det knappt träd..Så det var lite jobbigt att behöva bo mitt i stan när man inte är "stadentypen"
Efter 2 år där så flyttade vi till en lgh i Bromma en kort period.
Efter det så flyttade vi till en villa i Spånga under ngr år.
Efter det så flyttade vi till Vällingby ett år.
Och just nu bor vi i ett radhus i Vårby.
Jag vet inte hur länge vi bor här.
Men det spelar ingen roll för mig.
Så jag har väl flyttat runt ganska mycket kan man väl säga.
Minst 18 ggr.
Men av någon anledning så trivs jag bättre med att flytta runt som en tok..än att vara på samma ställe 😉😁.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
- Redigerat 2024-12-31 23:59 av Heddiz
började i en etta med vatten i pump på gården, utedass och vedspis. Så småning om byggde pappa om de fyra enrummarna till två trerummare och sen ett enfamiljshus.
Jag bodde två år i en tvåa med kokvrå innan jag och min pojkvän flyttade till eget omodernt hus på landet.
Vi hade utedass, kallvatten i köket och vedspis. Efter många år med om- och tillbyggnader sålde vi.
Flytten gick till en liten gård mitt i skogen, den här gången lite mer modern. Här blir vi kvar så länge vi orkar sköta gården tillsammans
Låt dagen idag bli din bästa hittills!