Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 244 ggr
TccT
3

Snöskottning

Hjälper ni grannar och andra i erat område att skotta snö ibland? Måste dom få veta att det är ni som gjort det?
Hade tagit ett par grindhål med plogvallar på väg till garagelängan. Skottar alltid dom andra tre portarna oxå. Dom andra gör inte så🫤 Det är fyra bilar sen vägg fyra osv. Funderar sen på att gräva fram en totalt översnöad och inplogad bil. Just då kommer ägaren så vi hjälps åt med den. Fxn va duktig jag är😎

Emo
2

Vill ni ha ett gott skratt, så läs första inlägget här:

https://pyssel.ifokus.se/discussion/1436596/antligen-sno---eller-inte

Vill ni se hur jag kan ha det med snöskottning, så läs resten och beundra min snygga snöskottning. :-)

Nu kommer det mer snö, men det var ju väntat. Hoppas att det inte ställer till för mycket elände,

.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

pyssel, tvål, pappersfigurer, PRP, decoupage, Scrapbooking, Ljus, Sticka, Virka, Sy, Lera, Pärlplattor
  • Redigerat 2024-11-22 13:59 av Emo
flocken
2

Ja vi hjälper vår närmsta granne som är 93 år

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
3

Här ingår snöskottning så det är inte mycket man behöver göra själv. Runt ingången bara.

#0, #2 Snällt av er att hjälpa.

/Maria

• Redigerat 2024-11-22 15:06 av Maria
Heddiz
3

#0: Som tur är så ingår snöskottning där vi bor..Så ingen behöver nån hjälp med det. Iaf inte vanligtvis.
Men skulle någon behöva hjälp nån gång så hjälper vi alla här ( vad jag vet iaf) till om vi kan.
Vi grannar hjälper varandra med allt möjligt just där jag bor..
Ett väldigt trevligt område! Och ett EXTREMT lugnt område för att ligga mitt i Stockholm.

Det är så himla trevligt och lugnt här så jag tom saknar andra ställen där jag bott med mer liv och spänning. Jo man kan tröttna på att ha det för bra också tydligen.🤣

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Lona
1

Snöskottningen ingår här fast jag skottar utanför min egen dörr om inte hyresvärden hunnit redan men han brukar vara snabb.
Skulle det vara snökaos hjälps vi åt men han får stå för snöskyffeln. 😄

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

oh-la
1

Nej, vi skottar bara för oss. Har ett par hundra meter till närmsta granne på enskild väg och ingen egen snöskottning upp till huset så vi har att skotta ändå.

Torparmor
1

Här snöröjs det med egen traktor och sen handskottas det rent framför alla hus. De längsta vägarna som skottas är till växthus och lillstuga. Jag har inte hunnit höststäda i växthuset än så det måste fixas i helgen. Som tur är har vi inte så mycket att skotta ännu.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[solljust]
1

Jag har så pass stor gård med mycket skotta men eftersom jag älskar att vara ute på vintern brukar jag ta mer omkring än vad jag behöver för när jag kommer ut vill jag inte gå in så jag hittar alltid mer att skotta undan så som en icke trafikerad skolväg mellan husen fast plogbilen kommer efter fast jag skottat jag kan inte låta bli allt för att vara ute i friska kalla härliga luften och jobba fysiskt är ett behov jag har.

Förr när en äldre dam bodde granne med mig då skottade jag åt henne samt klippte gräset men hon flyttade för flera år sedan och nu bor där en ung man som inte behöver någon hjälp sen har jag grannen på andra sidan vi brukar hjälpa varandra om vi tycker det behövs när det kommit en rejäl snösmocka men hon har så lite att skotta men det är så här mellan grannarna vi ställer upp för varandra om det behövs oavsett det är skottning eller något annat.

Draken
1

Sönerna brukar hjälpa grannarna att skotta snö på deras parkeringar. De brukar aldrig berätta att det är de som har gjort det, utan de gör det när de ändå skottar vår parkering.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

TccT
0

#1 🤣
Vi har plogning mellan husen oxå. Radhus i en brf. Men kul att överraska nån med skottat fram till dörren. Vi har "utsatts" för det en gång. Ingen aning om av vem😁 Sen skottas fram till soprummet ibland ca 5min innan det plogas såklart😖

RackarFia
0

Jag hade gärna gjort det! 😊 Men oftast hinner någon snäll, snabb granne före

/Fia ☁️