Beställa kläder?
Hur gör ni när det kommer till att beställa kläder? Kan ni tänka er att bara beställa ett plagg? Eller beställer ni alltid flera? Och hur gör ni om något inte passar?
Jag hatar att handla i butik och tycker det är svårt att hitta saker jag gillar i butiker. Så för min del blir det enbart att beställa kläder med få undantag. Jag beställer alltid från samma hemsida och har koll på mina storlekar.
Men det jobbiga är nog när man enbart behöver ersätta ett plagg (jag kan ha råkat ut för lite byxbrist då mina byxor inte gått att laga längre). Jag tycker det är onödigt att bara beställa ett klädesplagg. I mitt fall blir det att jag går igenom vad för plagg som sakta börjar se slitna ut eller om det råkar vara något jag saknar (och egentligen har ett behov av).
Jag är nog alldeles för noga med storleken och älskar att känna på kvaliteten för att köpa på postorder. Det enda jag köpt under många år har varit av SELLPY som sålt kläder på TRADERA men enbart "begagnat i nyskick". Har köpt allt ifrån BOSS kostymer (som kanske använts en gång) som kostat 5000 kronor ny för en hundring, LEE jeans som kostat 1000 kronor nya för en 50-lapp till märkesskjortor för 30 kronor styck till fina rena ulltröjor för en hundring. Samt massor av sprillans nya skor typ NIKE AIR MAX som kostat 2000 kronor för en hundring där någon slitit bort "taggen" på skorna.
Men nu har SELLPY blivit utkastade från TRADERA då andra försäljare har klagat på att SELLPY "dumpat" klädespriserna på "begagnade kläder i nyskick".
Behöver jag tillägga att HM är stor delägare i SELLPY!!!
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
- Redigerat 2024-11-05 15:37 av Öland 4ever (oland4ever.com)
Om jag beställer online har jag många gånger köpt bara 1 plagg. Det beror på att om jag väntar tills jag behöver mer kan det vara slutsålt.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sist jag köpte klädesplagg på nätet var nog flera år sedan och begagnat från en Gudrun Sjödensajt.
Jag behöver däremot nya linnen och det ska jag beställa.
Jag hade nog aldrig funderat i banorna med att beställa ett eller flera plagg. Jag hade enbart köpt det jag behövt.
/Maria
Handlar bara kläder i butik, helst second hand. Många handlar online och returnerar och de kläderna släng. Även om det inte ändrar något att jag inte handlar kläder online, så vill jag helt enkelt inte ha med detta att göra. Det jag handlar online är t.ex. böcker och det är inget jag returnerar.
Jag avskyr att handla på nätet. Jag blir inte nöjd.. Jag vill se, känna och prova. Avskyr att hämta i butik och att gå tillbaka med det som inte är bra. Har handlat ca fem hinner gånger på tio år och varit nöjd en gång.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag handlar bara strumpor och trosor på nätet och ofta likadana såna som jag har och då köper jag många på en gång. Nästan alla andra kläder köper jag second hand man kan ju få många plagg när de bara kostar runt 50kr + man kan prova i butiken. BHar köper jag dock nya i butik och de måste jag prova och hittar jag någon som sitter bra så köper jag många senast hittade jag jättesköna BHar i grekland (Limnos) och de ville bara ha 4EURO styck så nu har jag så jag klarar mig många år framåt
Jag har nog haft tur då jag köpt kläder på nätet då jag aldrig behövt returnera.
#8: Samma här. Men hemsidan jag beställer skriver ut alla mått för det olika storlekarna, etc.
#9: Ja det är viktigt att man kollar det. Det varierar mellan företagen.
#9:
Perfekt !! 😊👍
HH 🙂
Vill alltid känna och prova, vill inte riskera att behöva packa och skicka tillbaka
#12:
Där håller jag med!! 😊👍🥰
HH 🙂
Beställer oftare än vad jag handlar i butik men butiker här har sämre utbud. Och vill kunna fundera i lugn och ro hemma. Är smidigt med att kunna skicka tillbaka om det inte behövs.
Även köpt lite på vinted men lotteri kring hur det passar eller inte tyvärr
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.