Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 179 ggr
Maria
1

Ekonomi

Är ni ekonomiska?
Har ni kontroll över er ekonomi?

/Maria

MonicaLagerquist
1

Är ekonomisk och har koll till 110 procent

Stolt ägare till tre La permer

Lona
1

Jag är hyfsat ekonomisk men har liten inkomst så jag får hålla rätt hårt i pengarna.
Inga skulder eller lån - åtminstone en positiv sak med att ha varit sjuk nästan hela livet. Jag hann aldrig ta några studielån eller skaffa mig andra belastande kostnader. 😉

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
0

Egentligen är jag bra på det. Men är svårt när man går minus med över 1000kr per månad. 😬

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
1

Jag/vi har stenkoll.
Har aldrig tagit några lån mer än bostadslån trots dålig ekonomi emellanåt.

/Maria

beem
1

Jag har 100 % koll på ekonomin. Huslånet är det enda lån vi haft/har.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

DesK
0

Jag är ekonomisk och sparsam, men ändå händer det att någon räkning inte blir betald i tid, beroende på att den aldrig har kommit fram till mig.

/Désirée

Fridaaaa
1

Jag är ekonomisk. Och jag gillar inte att ta högre summa från sparkontot, även om det behövs ibland och är ju till för sånt som behövs.

Som denna månaden är det ingenting vi kan spara, mycket utgifter, då får jag lite panik och ångest i kroppen. Är inte så att det inte går runt men inte som det brukar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Heddiz
1

Jag själv är och har alltid varit ekonomisk, men min man däremot är en riktig slösa.
Och det blir (kan bli) faktiskt svårt att vara ekonomisk om man har en man som hellre slösar sina pengar över allt annat framför att vara ekonomisk!?

Min man brukar oftast strunta i hur mycket saker, mat, osv kostar. Han är en sån som lever för stunden och inte planerar någonting längre framåt. Eller så lite som möjligt åtm..

Medans jag är tvärtom honom egentligen…..

Trots allt. Efter många år tillsammans så har vi ÄNTLIGEN kunnat börja samarbeta istället för motarbeta varandra som vi gjorde som yngre.
Fast det gäller allt möjligt och inte bara ekonomin….😄

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"