Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 254 ggr
_Fisken
11

Min dotter

Hon är nu 20 år. Ser du henne så tror du hon är en rebell. Hon är lite magerlagd. Söt. Fräknig. Kortklippt hår, inte snaggat. Trasiga jeans som hon köpt på loppis. Stor jacka och har ibland en svart låg hatt. Hon är piercad lite lätt och tatuerad. Hon älskar djur och har hund och katter.

Damen har haft sina strider med sig själv och skapat stor oro för oss föräldrar efter puberteten. Många sömnlösa nätter har det varit. Det löste sig dock för ett par år sedan efter ett stort intermezzo där sociala gick in och använde sina verktyg. Tack Gode Gud för det!
Vad som kom ut ur mörkret var vår dotter men med en helt annan attityd. Det var som om hon tidigare var besatt av en demon som nu lämnat henne. Det vi mötte nu var en ung kvinna som alltid hade ett vänligt ord över. Alltid var omtänksam och var det nåt tjafs så var hon där och medlade. Jag upplevde henne också klok på ett ungt sätt. Hon insåg och fattade sammanhang fort. Så omvandligen var total.

Jag gick på Rättviks Marknad med henne igår och kände hur bekvämt och trivsamt det var att få umgås med henne.
Så när jag har haft semester denna vecka har jag haft förmånen att umgås med henne mer frekvent. Det roliga är att vi matchar ganska bra. Vi båda vill vara ifred ett par timmar ibland och slappa. Vi båda har samma "tempo" och vi förstår varandra och det blir aldrig bråk. Vi är enkla i maten och "allt duger".
Jag får upp henne på morgonen med kaffe och macka på sängen. Det uppskattar hon och jag gör det så gärna för jag får så mycket tillbaka .
Hon har föreslagit att vi ska ta en termos med oss och åka och fika på nåt fint ställe. Det hakar jag på. Ska nog köpa några munkar på Marknaden.

Från en glad pappa

• Redigerat 2024-10-09 18:55 av Maria
Lona
3

Så fint att ni har en bra relation och att den inte försvann under de "struliga åren"! Jag tror nog att hon uppskattar sin pappa också - var rädd om det ni har tillsammans! ❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
3

Så fint att läsa.
Verkar vara en härlig dotter du har.🙂

/Maria

MonicaLagerquist
3

Underbart att läsa

Stolt ägare till tre La permer

Herveaux
3

Vilken underbar läsning. 🥰

// Harley

beem
3

Så fint du skriver och så fin dotter du har.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Tarotstollan
2

❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ana.J
3

Fantastisk läsning 😊

// Ana

[solljust]
3

Fantastiskt härligt att få läsa så fint och glädjande med er vackra relation. Tack som delar med dig Fisken ❤

Draken
1

Vilken underbar läsning. Tack för satt du delar med dig 🥰

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis