Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 176 ggr
Maria
0

Maskerad

Har ni varit på maskerad någon gång?

/Maria

beem
0

Jag har varit på möhippa där vi klädde ut oss men aldrig på maskerad.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

91Marran
0

Vi hade en maskeradfest när jag gick på universitetet. Vi var ingen stor klass. Var bara jag och en till som kom utklädda.

Mvh
Mig

citytjejen
0

Tror inte att jag har varit på maskerad i vuxen ålder. När jag gick i lågstadiet hade vi maskerad i skolan och då var jag Pippi Långstrump. Pappa satte ståltråd i mina flätor så att de skulle stå ut åt sidorna. Minns att ett annat barn var helt förundrad över hur flätorna kunde stå ut så 😅

/Christina

Fridaaaa
0

Som barn men inte som vuxen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
0

Jag vet inte om det räknas som en maskerad, för det förknippar jag med att folk kommer i olika utklädningar. Men jag har varit på en toga-fest där vi allihopa blev klädda i "toga" (IKEA-lakan)

//Jessie

Heddiz
1

Jag tror inte det räknas som en maskerad "fest" egentligen, men varför inte!? Förut så klädde jag ut mig- mer eller mindre- för brukshundar som skydds figurant.😄

Det var mest på träning, men även vid mer festliga tillfällen så kunde man få klä ut sig ibland..Som en rolig maskerad typ.

Jag klädde alltså ut mig till en skurk, med mer eller mindre skydd och utstyrsel, så att hundarna fick träna på att attackera/bita mig (och andra figs)

Det var jättekul.
Även fast det ibland gjorde både ont att bli biten-trots skydd- och var fysiskt jobbigt så var det roligt..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Lona
1

Som barn var jag det några gånger, ena gången utklädd till en polkagris(!), den andra till en joker.
Som vuxen har jag varit på Halloweenfest utklädd till häxa. Undrar om jag inte har den häxhatten kvar nånstans…?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com