Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 323 ggr
Ana.J
2

Nagellack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,
Idag har jag varit på salong och fixat akrylnaglar, och då kom jag på den här frågan: Använder ni nagellack? Eller kanske gör på salong precis som mig? Eller låter ni bara era naglar vara?
Infogar även en bild på min nya klor 😉

// Ana

• Redigerat 2024-09-13 14:17 av Ana.J
RackarFia
0

Jag går på salong var 3e vecka. Har haft akryl ganska länge men ska på måndag byta till BIAB ☺️

/Fia ☁️

RackarFia
2

Dessa hade jag i somras 😍

/Fia ☁️

Ana.J
0

#2: Precis så gör jag, var tredje vecka. Dina naglar var jättefina, precis i min smak 🥰

// Ana

[solljust]
0

Kanon Snygga naglar ni har 😎

En gång i tiden har jag haft både tippar och akryl en kollega till mig var utbildad nagelskulptör så vi gjorde det privat men jag provade även salong ett par gånger men tyckte min kollega var min bästa "nagelpsykolog" som jag kallade henne 😂 hon gjorde inte tippar utan byggde dom på en mall med akryl sen på salong provade jag tippar.

Marianne och jag lattjade en hel del med det där och gjorde dom toklånga med flera mallar så jag fick fila ner dom för det gick inte att röra sig i vardagen med dom där och vi dekorerade med allt möjligt samt borrade hål så det gick att sätta i smycken och sånt.

Det var hur roligt som helst men idag är det många år sedan och nu skulle jag inte trivas längre och jag kan inte begripa hur jag kunde köra tåg med dom där men så fick vi laga dom ofta också för det gick så hårt åt dom.

Numer använder jag inte nagellack heller det var längesedan och det skulle vara något undantag då med blankt vid nåt tillfälle som krävs.

I många år körde jag långa naglar men sen slutade jag och efter en tid blev dom i vägen när jag åter fixade nya så jag kom ifrån det där men det var väldigt roligt på den tiden min kollega och jag höll på tyvärr lever hon inte längre men vi hade riktigt roligt med det där och hittade på allt möjligt bus med dekorationer på dom 😎

Jag försökte faktiskt själv för många år sedan skaffade hem allt som jag behövde både akryl och tippar med gel och UV lampa men du store tid det där var inte det lättaste att pilla med och jag kan inte fatta hur Marianne klarade av av att bygga med akryl på sig själv med både höger och vänster handen och då gjorde hon enbart akryl med dom där mallarna som bara vill fastna överallt och lossna så det där det är en konst.

Hur mina såg ut som jag försökte med både akrylen med mallar och tipparna med gel du store tid det var bara att fila ner skiten det såg för jävligt ut snett vint och eländigt så det där det klarade jag inte av 🤣

• Redigerat 2024-09-13 14:58 av [solljust]
MonicaLagerquist
0

Nej mina naglar är sköra och missbildade så de får klara sig på egen hand

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

Jag har aldrig fixat mina naglar på salong. Har testat lösnaglar man sätter på själv men det var längesedan.

Har oftast jobbat där man varken får ha långa eller målade naglar.

Jag har hårda naglar som jag håller korta och jag målar dom nästan aldrig.

/Maria

Fridaaaa
0

Använder sällan nagellack, vi får inte ha det på jobbet och inte lika snyggt på så korta naglar tyvärr heller.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
0

Det händer men inte så ofta. Mest tar jag på det när naglarna är korta och behöver skyddas.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

citytjejen
0

Har alltid målade naglar. Föredrar korta naglar, har jag långa naglar så ser fingrarna så magra ut 😅

Under några år gick jag till salong och gjorde gelénaglar men tröttnade på att gå dit + att jag inte gillar att ha samma färg i flera veckor i rad.

/Christina

[Leifsdotra]
0

Har aldrig gjort naglarna eller haft lösnaglar. Har jobbat i vården där man inte ska ha långa naglar, eller så var det då i alla fall. Nu skulle jag kunna ha långa naglar för jobbets skull, men med djur att sköta om hemma så tycker jag det blir alldeles för opraktiskt i min vardag. Jag har bra nagelkvalitet och låter jag dem växa ut så blir de starka och fina, fast pekfingernaglarna böjer sig som klor och det blir inte snyggt.

Fridaaaa
2

#10 Är så nu med, man får inte ha långa naglar, lösnaglar eller nagellack, inte ens genomskinligt nagellack.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
2

Å såna där jättelånga naglar, så opraktiskt det måste vara! Som arbetsterapeut tänker jag att det måste vara hindrande i många aktiviteter!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

RackarFia
0

#12 Man vänjer sig 😊 Jag har ett fartfyllt liv med en sprallig hund. Det går alldeles utmärkt med långa naglar 😃Men jag var lite tveksam i början, trodde inte det skulle funka med längden på naglarna 😅

Ska dock korta ner dem på måndag 😊

/Fia ☁️

Lona
0

Jag river ner mina naglar hela tiden så de är skitfula och nerfläkta.
(Påfallande ofta skitna dessutom.)
Tånaglarna brukar jag måla sommartid när jag går i sandaler/skor med öppna tår.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

RackarFia
3

Så här blev mina nya 😊

/Fia ☁️

Ana.J
0

#12: Mina jag har nu är inte sådär jättelånga faktiskt tycker Jag! Haft mycket längre förut och det går bra, har precis som RackarFia en vovve att leka med och jag jobbar även! Ända jobbiga är att de är svårt att ta upp ngt som ramlat från golvet eller om man ska knäppa en skjorta 😅

// Ana

Ana.J
0

#15: Gud så fin färg! Du gav mig nyss lite inspiration till vad jag ska göra nästa gång! 😚

// Ana

Ana.J
0

#9: Tillskillnad från dig så uppskattar jag den magra looken litegrann. Håller dock lite med om att man tröttnar att gå dit och sitta minst en timme varje gång men resultatet är värt!

// Ana

RackarFia
1

#17 Visst är den fin! 😍 Åh vad kul, du får posta bild när du har nya ☺️

/Fia ☁️