Kevin kommer ut
En mycket berörande intervju med hockrymålvanten Kevin som gillar att sminka sig och bära kvinnokläder.
Så rörande berättelse och vi vet att detta är bara en av många.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Tack. Den ska jag lyssna på..
/Maria
Jag brukar inte alls följa med i sport men kom in på det här av en slump och läste inte klart och nu är det en låst artikel ser jag men jag måste säga det är fantastiskt starkt av människor som kommer ut och att ha med sig ett drogmissbruk också till råga på allt jag önskar jag hade läst det här innan det blev låst.
Det här är så starkt av människor att våga sig ut och berätta det är en stryka dom har mitt i allt det svaga som samhället vill sätta på dom att hindra och bromsa dom här människorna från att bara få leva sina liv som dom är.
Jag ska säga att jag vet inte mycket om HBTQ världen och kanske finns det mer bokstäver idag som jag inte ens känner till och inte förstår heller men en sak förstår jag och det är att vi alla är människor vi alla är som vi är och vi alla får plats på Moder Jord för vi finns ju här allihopa och det kan ingen någonsin ta i från oss vi alla är en enda stor gemenskap 😎
Jag lyssnade på fm. Jag har inget abonnemang
De måste ha låst den senare. Så synd.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
https://norran.se/sport/ishockey/artikel/det-bast-som-hant-ishockeyn-kevin-lindskoug-den-vi-vantat-pa/jne9qm2j
Inte låst. Det där är mod och tuffhet på riktigt. Jag gillar mångbottnade personligheter och motsatser. Han har säkert haft det jättetufft genom åren, hoppas allt kommer att bli bättre nu. Jag bli superimpad.
Var är alla kvinnliga transor då som vill känna sig som karlar eller klä sig i manskläder emellanåt undrar ju jag.
Det enda jag har läst eller hört talas om på senaste tiden är män som vill klä sig och/eller (låtsas) vara kvinnor..
Inte kvinnor som vill klä sig och/eller vara män..Dom lyser med sin frånvaro..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#5: Du kan ju söka på Dragking …
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#5 De sticker inte ut på samma sätt, inte alls t om.
En kvinna i jeans och en Hoodie? Ser ut som vilken kvinna som helst.
Där tror jag skillnaden ligger, men visst finns det kvinnor som har ett ”manligt” utseende när det kommer till kläder och frisyr, men som sagt - det ser mer mainstream ut. Enligt min mening.
Kevin, ja…lite överraskande och mest sorgligt tycker jag drogerna är.
Kvinnokläder? Tja, det är hans val.
- Redigerat 2024-09-09 21:17 av [Hayabusa-0001]
#5: Troligen för att det är så mycket mer accepterat att en kvinna klär sig manligt än vice versa. Inte många idag som reagerar på att en kvinna går i byxor/kavaj om man jämför reaktionerna när en kille drar på sig kjol eller klänning och går ut genom dörren.
För x antal år sedan fanns en trend (om den inte fortfarande lever kvar, jag har ingen större koll på mode) med byxmodell kallad 'boyfriend jeans', det skulle helt enkelt se ut som att tjejen/kvinnan lånat sin killes byxor.
Så kvinna i herrkläder var (eller är) trendigt medans man i kvinnokläder fortfarande dras med fördomar som att det är något fult eller till och med perverst.
#6: Dragking är inte detsamma som att var kvinnlig transvestit, precis som att alla manliga transvestiter inte är dragqueens.
// Harley
#8: Nej men en kvinna som klär sig manligt är heller inte en transvestit. 😉
#8 Jag håller med dig
/Maria
#9: Den responsen borde du ha postat i #6 istället för att tipsa om scenartisteri.
// Harley
#11: Hm transvestiter har väl egentligen inget med könstillhörighet att göra - inte sant - däremot handlar det om kläder och attribut - idag kallas det cross dressing för i iallafall två av våra olika könstillhörigheter.
#12: Det kan handla om både könsidentitet och könsuttryck.
Både orden transvestit och cross dresser är fullt lika gångbara, som för många andra begrepp inom HBTQ har 'kärt barn många namn'.
edit. stavfel.
// Harley
- Redigerat 2024-09-09 21:46 av Herveaux
#5: Varför skulle en kvinnlig transvestit behöva "komma ut"? Kvinnor med manliga attribut anses tuffa, självständiga, handlingskraftiga. En del tycker t.o.m. att det är sexigt. Bara positiva konnotationer. De kan klä sig i manskläder utan att någon höjer på ögonbrynen. Se dig omkring så ser du dem säkert varje dag. Ingen tycker det är konstigt och det borde det inte vara med män/killar i klänning och smink heller.
För att återgå till Kevin så tycker jag det är så jäkla modigt att komma ut som någon som går "utanför normerna".
Jag minns bara hur hockeyklubben Kiruna IF's regnbågssatsning i form av HBTQ-certifiering och nya regnbågsfärgade matchtröjor togs emot 2014.
(Min dåvarande make Mattias var från Kiruna så han ringde klubben och frågade om vi kunde få träffa dem inför Stockholm Pride. Det fick vi. Supergoa killar.)
De fick mycket hyllningar men också mycket hat och de tappade flera sponsorer.
Det var ändå en klubb, ett helt gäng 'vanliga killar'. Kevin är bara…Kevin.
Jag hoppas verkligen han har ett vettigt supportsystem som backar upp honom nu när det stormar som värst.
Jag hann inte läsa artikeln innan den låstes men läste en annan i Aftonbladet där Tommy Salo och en av cheferna inom Svenska ishockeyförbundet pratade om hur de hoppas att Kevin vill komma tillbaka efter avstängning och fortsätta jobba som ungdomsledare. Samt hur viktigt det är för folk att få vara vem de är, även inom hockeyn. Där tror jag personer som Kevin kan göra en stor insats, speciellt med ungdomar.
// Harley
Ja om alla fick vara sig själva och få stöd och uppskattning för vem de är så kanske många inte hade behövt hamna i drogmissbruk.