Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterkläder-smink-smyckenminnen
Läst 345 ggr
MonicaLagerquist
2

Klänning

Är det något ni använder.
Jag brukade tidigare bara ha det till fest
Men i sommar har jag haft det ofta till vardags

Stolt ägare till tre La permer

Calcifer
1

Älskar klänningar. Men måste ha specifik stil. Annars ser jag ut som barbapappa

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sindri
0

Helst bara klänning, men måste sy själv eller ändra om eftersom jag har lite olika storlekar på olika ställen på kroppen. Men mest för att fixa stora fickor, gillar inte handväskor.
(Säger hon som har ett tjugotal……)

CasaRamon
1

Jag har inte använt klänning på flera år, men nu har jag köpt 4 st på rea. 2 lite finare och 2 enklare till vardags. Det är ju riktigt inne nu. Flera av programledarna på tv, använder klänning.

Tellberg35
0

ja ofta, fint och praktiskt. Man bara vaknar, går upp och sen är det det enda man behöver ta på sig.

CasaRamon
2

#4: Va, ingenting under? 😮

beem
0

Jag använder aldrig klänning. Jag tycker det är så fint på andra men inte på mig 🙂 Jag vet inte riktigt varför. Har nog inte hittat en modell jag trivs i.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lona
0

Nja, jag föredrar nog byxor med massa fickor för hundgodis och annat.
Jag har ett antal klänningar jag kan använda nu när jag har gått ner i vikt så jag kanske borde vänja mig vid det? Jag har i princip alltid fått skav mellan låren, jag är kobent 🐄😄 och det hjälpte ju inte att jag gick upp i vikt. Cykelbyxor får ta hand om den biten!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

citytjejen
0

På sommaren har jag nästan alltid klänning på mig, älskar klänningar. Om jag bara är hemma kan det bli shorts och t-shirt men om jag ska göra något utanför hemmet så att säga, då åker det på en klänning direkt 😀

/Christina

Fridaaaa
1

Använder inte det speciellt ofta. Har svårt att hitta som jag trivs i. Vintertid och höst blir det nästan aldrig, är vid speciella tillfällen typ

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
1

Jag har ibland shorts under klänningen för att få tillgång till fickor

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Jag använder aldrig klänning.

/Maria

Sindri
1

#10: Shorts under är smart, själv tycker jag det blir för varmt. Men jag har sytt två underklänning med fickor.

beem
0

#4: 🙄😀

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Leifsdotra]
1

Jag är periodare, för många år sedan hade jag ofta klänningar. Sedan har jag bara använt den vid speciella tillfällen under en längre period. Men i år har jag köpt två nya klänningar varav den ena har använts mycket. Den andra är bara använd en gång, men den känns mer som en finklänning än den andra också.

Åsa S
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltid klänning hela långa sommaren jag rotar runt på loppisar och shoppar sånt jag gillar. Detta är årets fynd som jag ofta haft på mig en 60-tals klänning som de bara ville ha 45kr för på min loppis.

Tarotstollan
1

Äger inte ens en klänning. Sista gången jag hade klänning var på ett bröllop för ca 30 år sedan!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
3

#15: Härlig! Och på den tiden var det kvalitet. Jag gillar också mest äldre kläder, märkligt nog sitter de bättre på min kropp än moderna, speciellt om de är hemsydda. Jag har väl en "vintagekropp". 😁

Molly2033
0

Nästan alltid, både till vardag och fest.

Heddiz
1

Jag använder klänning på sommaren om jag gör något där det passar att ha klänning.
Tycker det är jätte snyggt med klänning och har flera korta vintage klänningar.
Till vardags när jag går promenader eller dylikt vill jag helst ha många fickor så det blir oftast byxor eller shorts.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Soligajag1
0

#15:

Riktigt fin!!😊🥰

HH 🙂

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några klänningar men använder mer kjol och blus ,
Beställde denna klänning , vad tycker ni? 😊🌺

HH 🙂

Maria
1

Fina färger.

/Maria

Soligajag1
0

#22:

Tack så mycket! 😊🤩🥰

HH 🙂