Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 367 ggr
Maria
3

Morgonrock

Är det något ni använder?

/Maria

Maria
2

Har jag frågat tidigare får ni säga ifrån 😃

/Maria

Magi-cat
2

Japp, vi har inte så varmt inomhus, så det är skönt att slänga på sig när man går upp på morgonen.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fridaaaa
1

Sällan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
1

Ytterst sällan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
1

Aldrig. Tror inte jag ens har någon kvar längre.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Maria
4

Jag tar alltid på mig morgonrock när jag går upp.
Tar alltid på mig den på kvällen när jag duschat.

Köpte nyligen en ny som är lång, varm och skön.

/Maria

Molly2033
1

Äger en men använder den sällan. Bara när man måste upp snabbt från sängen (sover alltid naken) och det ringer på dörren typ.

citytjejen
2

Använder morgonrock varje dag, året om 😊Har på mig morgonrock just nu!
Har en lite tjockare som jag haft i säkert 15 år om inte mer och den har hållit sig fin genom åren.
Sen har jag en tunnare kimono-liknande "sommar-morgonrock". Den fick jag i julklapp av mamma när jag var i tonåren så den är över 30 år gammal, men fin 😅

/Christina

Soligajag1
2

#1:

Nej , inte vad jag minns att du har frågat tidigare, jag använder ingen morgonrock.
Har t-shirt/ linne och shorts på morgonen + sockor.

🦋😍

HH 🙂

Calcifer
2

Om jag fortfarande hade en skulle jag nog. Perfekt på vintern när man fryser och kliver upp innan man ids dra på sig en massa kläder.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

DesK
1

Jag har flera och använder dom alla vid olika tillfällen 😊

/Désirée

Torparmor
2

Ja till och från, sover utan kläder så går jag upp och inte vet hur jag ska klä mig så blir det morgonrock.

Just idag har jag fortfarande en tunn japansk sommarmorgonrocken på mig.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

beem
1

Jag använder inte morgonrock. Jag klär på mig direkt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

RackarFia
1

Jag har två. Den kortare i bambu används flitigt nu på sommaren. Den längre i tjockare, gosigare material är undanstoppad och får komma fram i höst igen 😊

/Fia ☁️

aggeelin
1

Alltid på morgonen när jag är i badrummet. Skönt att krypa in i en morgonrock!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Lona
0

Ja, nu när jag inte har hund så är det gott att gå runt i den på morgonen, annars måste jag ju ändå klä mig för att gå ut.
Använder den även om jag blivit genomblöt ute och inte orkar ta fram torra kläder utan bara vill däcka i soffan. 😉😁

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Scorpio97
0

Jag har en tunn och kort som jag ibland använder efter att jag har duschat på kvällen. Men det kan lika gärna bli en lång t-shirt eller liknande.
Men det är bara då den används

//Jessie

MonicaLagerquist
0

Jag har en som jag använder efter bad
Klär på mig direkt när jag kliver upp

Stolt ägare till tre La permer

[solljust]
2

Nej använder inte morgonrock trivs inte med det plagget på mig men tycker det ser så mysigt ut för det finns så många snygga men trivs inte med varken kjol eller klänning samma med morgonrocken den är som en kjol eller klänning med andra ord obekvämt 😂

Åsa S
2

Ja har flera i samma modell. Velourmorgonrock, löst sittande med en lång dragkedja inget knyt i midjan. Jag köpte en sån när jag var nyopererad i magen och inte ville att något skulle nudda magen. D.en var så skön att jag köpte flera så jag har mer än en både hemma och i sommarstugan. Jag går i morgonrock flera timmar på helgmornarna och i sommarstugan går jag även runt i trädgården med den

kara_murray
0

Jag älskar att använda morgonrock. Det är det som används direkt på morgonen, helg morgnarna extra länge och på kvällen efter duschen, så härligt!!

millan21
0

Nej jag trivs verkligen inte i morgonrock. Jag är ofta frusen och då föredrar jag att klä mig snabbt på morgonen, eller efter jag duschat/badat.
Även på sommaren när jag inte fryser så vill jag ta på mig shorts och linne direkt.
Jag äger en morgonrock som jag fått av min svärmor. Den är jättefin men jag har bara haft den en gång en morgon en kort stund. Men sen förstod jag inte vitsen med att gå omkring i den. Jag ville få på mig de rätta kläderna som jag tänkt att ha för dagen.

CasaRamon
1

Varmare morgonrock på vintern och tunn kimono på sommaren.

Torparmor
0

#22 Men då måste du ha bestämt vad du ska ha för dagen.

millan21
0

#24 Ja jag lägger alltid fram kvällen innan kläder till nästa dag

Torparmor
1

#25 Jag har aldrig planerat så.
Idag har vi tillgång till bra väderleksinfo, men så har det inte alltid varit. Eftersom jag jobbat mycket utomhus har det fått vara vädret som styrt mina klädval.