Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 251 ggr
MonicaLagerquist
5

Kaffe

Dricker du kaffe?
Hur vill du ha det och hur ofta och mycket dricker du?

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
2

Jag har druckit kaffe sen tidiga tonåret.

När barnen var små och sömnen dålig så drack jag upp till sju koppar om dagen Bryggkaffe gärna mörkt Zoega.

Hade socker i kaffet fram tills dess att jag fick barn då slutatde jag med det då barnen låg kvar på sukhuset i drygt en månad Vi åkte in till sjukhuet dagligen och hade matsäck med oss och jag glömde oftast att ta med socker så då slutatde jag med det.

Numera dricker jag tre koppar espresso om dagen Jag har en man som är kaffenörd så han har köpt sig en värtsting maskin som jag inte ens lärt mig attanvända.Jag ber honom fixa kaffet.

En kopp när jag ligger i sängen och inte klivit upp.En kopp när jag slösurfar innan jag drar igång dagen och sen en kopp efter lunchmaten.

Maria
2

Jag dricker sällan kaffe numera men förr drack jag mycket.

Då drack jag gärna svart kaffe utan socker eller mjölk.

Min man dricker kaffe och varierar mellan olika apparater här hemma 😉

/Maria

[Undertaker]
2

Tål inte kaffe. Koffeinet i kaffe tas upp för snabbt av min kropp tror jag. Te funkar.

Kunde dricka kaffe som yngre tonåring. Då drack jag antingen med mjölk eller svart. Under det första åren på gymnasiet drack jag som mest kaffe med 1-4 koppar om dagen.

[solljust]
3

Är en riktig kaffemoster men dricker bara på mornarna inte resten av dagen och kokkaffe i kaffepanna på spisen med en skvätt standardmjölk då är dagen räddad 😎

Torparmor
3

Kaffe är svårt att vara utan, men jag gillar kallt kaffe - tycker smakerna kommer bättre fram då.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

NeferNefer
1

Kaffe? Ofta och gärna. Inget socker men en skvätt havremjölk.

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

MonicaLagerquist
1

Jag dricker mitt kaffe ljummet

flocken
3

Nej. Tycker om lukten. Inte smaken

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Magi-cat
2

Jag ska just dricka förmiddagskaffe. 🙂 Lite grädde ska det vara i och så några bitar Fazers blå till det och dagen är i det närmaste räddad. ☕

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

beem
2

Numera dricker jag inte kaffe så ofta. Det ska vara kokkaffe på spisen, ingen mjölk/grädde men sötningsmedel - sötinetter i kaffet.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
2

Minns när vi campade förr och de tidiga morgnarna när vi kokade kaffet över öppen eld.
Skönt när man var lite ruggig efter natten i vindskydd eller tält.

/Maria

• Redigerat 2024-06-20 12:36 av Maria
CasaRamon
1

Dricker 4 koppar kaffe om dan, 2 bryggkaffe och 2 kapselkaffe, med grädde och kokosfett i.

Heddiz
0

Jag dricker svart kaffe ibland. Ibland blir det te ibland blir det kaffe.
Antingen när jag är sugen på kaffe då blir det nån kopp eller flera koppar på raken vid tillfällen när jag är extra trött, då är kaffe helt klart en livräddare!😄

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Magi-cat
2

#11 Det är så gott och mysigt med sådant kaffe ute i det fria!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
1

#14 Ja det blir extra gott🙂

/Maria

Fridaaaa
1

Dricker 1-3 koppar/dag
Men gillar bryggkaffe bäst, inte kokkaffe. Absolut inte snabbkaffe!

Har mjölk och ibland lite socker.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
1

Började dricka kaffe när jag var 39, så 10 år sen nu.
Innan dess tyckte jag att kaffe smakade illa men så en dag provade jag att dricka espresso och efter det var jag fast 😁

Bäst gillar jag espresso, americano och hederligt, ganska starkt, bryggkaffe. Ingen mjölk eller socker, det förstör tycker jag.

När jag dricker kaffe är det en höjdpunkt på dagen (eller två gånger om dagen för jag dricker två koppar om dan) och jag vill inte bli en slentriandrickare. Vissa på jobbet dricker kopp efter kopp efter kopp, vilket är obegripligt för mig 😂

/Christina

DesK
0

Jag dricker inte så jättemycket kaffe, men tycker om både doften och smaken. Mina döttrar brukar ge mig finkaffe från något av Göteborgs kafferosterier då och då, då är det fest för mig 😊 Till frukost dricker jag alltid en stor balja te med lite honung i.
Jag dricker gärna kaffet varmt, ev med lite havremjölk, men iskaffe en varm sommardag är också gott.

/Désirée

Maria
1

#18 Åh kom att tänka på Mauritz kaffe på Fredsgatan. Åh vad jag saknar det stället.

/Maria

DesK
0

#19 Tyvärr hann jag aldrig dit, men det finns ju flera nyare och riktigt trevliga kafferosterier 😊

/Désirée

Tarotstollan
2

Bara när jag blir bjuden, tycker inte det är särskilt gott. Så kanske 1-3 koppar om året.
Jag gillar doften av kaffe pulvret och bönorna. Inte kaffet i sig själv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
0

Sällan hemma hos mig själv, fast då brukar jag sätta till en aning chokladpulver typ O'boy.
Sommartid dricker jag gärna iskaffe, jag fryser in färdigbryggt kaffe i iskuber som jag blandar med mjölk och en aning sötströ.

Annars dricker jag kaffe i stallet nästan varje dag, snabbkaffe men det ska vara lite milt och runt i smaken och havremjölk i.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
1

Iskaffe är gott 🙂

/Maria