Punktlighet
Hur är det? Är ni punktliga eller är ni tidiga eller sena till möten t.ex?
/Maria
Punktlig.
Blir oerhört stressad av att bli sen och känner enormt behov av att kontakt personerna jag ska träffa och berätta att jag blir sen i god tid.
Mvh // Johan
Tidig, jag avskyr att komma sent eller prick, jag blir stressad av det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oj, jag lade fel kommentar i fel tråd. Ta gärna bort denna kommentar. 🙏
- Redigerat 2024-06-08 10:19 av [trädkrona]
Själv har jag alltid varit onödigt tidig.
Håller med Johan att det är oerhört stressande att vara sen.
Min son är alltid punktlig. Han föddes t.om på dagen man sagt😉
/Maria
Jag tar gärna höjd för oförutsedda saker. Kommer hellre 5 min för tidigt än 2 min för sent. Skulle skämmas att stjäla folks tid, det är oerhört respektlöst.
Jag är alltid tidig. Eller ja, jag ser till att det finns marginal ifall jag skulle behöva lite längre på grund av oväntade anledningar. Jag bor i ett land där man absolut förväntas vara i tid.
Brukar vara tidig, lite beroende på vad det gäller. Om jag ska besöka någon vill jag inte komma för tidigt, utan då försöker jag vara där någon/några minuter innan eller efter, om jag inte lyckas parera in klockslaget exakt. Men det gäller alltså minuter, inte kvartar eller halvtimmar. Ska jag till något evenemang så vill jag gärna vara ute i god tid för att slippa stressa. Väntar hellre en kvart än riskerar att komma för sent.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Är alltid lite tidig eller punktlig. De gånger jag blivit sen till något har det alltid varit någon annans fel, dvs kollektivtrafikförseningar och liknande 😯
/Christina
Det beror på vad det gäller.
Jag är alltid i god tid vid tex läkarbesök banken osv.
Om jag är bjuden till någon en viss tid så kommer jag nästan på tiden eller bara några minuter före.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#5:
Håller med dig Sindri , jag är likadan.
🥰
HH 🙂
Punktlig, , 5 min före , tycker inte om att vänta när man bokat en tid att ses.
HH 🙂

Tidig
Stolt ägare till tre La permer
Jag är nog skrämmande punktlig som levt under tidtabell i så många år som tågförare och det här kände jag så bra igen med kollegor vi var precis i tid med varandra hade vi avtalat en tid kl 08.00 så var vi där 07.59 punkt och pip.
Det fanns inga mellanting vi var i tid och ja det här lever kvar i mig än dag jag går på tidtabell så ja jag är skrämmande punktlig både på ont och gott ska sägas för jag har problem med folk som inte passar tiden det stör som fasen 😂
Jag kommer (nästan) alltid på exakt tid..Om inget oförutsett inträffar som man inte kan styra över..
Oftast kommer jag lite tidigare speciellt till bokade möten hos läkaren eller liknande och då kan jag gå in tidigare.
Ska jag hem till någon jag känner på middag tex så väntar jag kvar i bilen om jag kommer mycket tidigare, tills klockan är den tiden dom har sagt eller lite över den tiden beroende på personen/personerna man ska till..
Dom flesta tycker inte om att folk kommer för sent, men det finns även dom som inte gillar om man kommer för tidigt heller..
Jag gillar inte själv att folk kommer varken för tidigt eller försent..
Men om jag måste välja så föredrar jag nog dom som kommer senare än dom som kommer för tidigt. Iaf dom som ringer på hemma långt innan den tiden man har bestämt.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Jag är antingen alldeles för tidigt ute, eller så är jag sen. Men aldrig sen med mer än typ max 5-10 minuter. Däremot är jag för tidigt ute kan jag dyka upp 30 min innan jag borde.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag är ALLTID ute i god tid och sambon är alltid lite sen.
Så där krockar vi lite. Det är SÅ stressande att stå vid ytterdörren och vänta på att han ska göra sig klar när vi ska iväg någonstans.