Plocka blommor
Jag brukade plocka en bukett med Liljekonvaljer till Mors dag (och en till mig) och en bukett vildblommor till midsommar till min mamma, nu blir det aldrig mer.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag plockar ofta in blommor från skogen och trädgården
Stolt ägare till tre La permer
Nej, jag vill inte beröva dom på sitt liv bara för att behaga mig.
Vill jag se och uppleva dom så går jag ut i naturen och trädgården.
Jag planterar luktärtor och har alltid en vas på bordet.
De dör inte utan får vatten såklart 😉
Själva plantan lever vidare.
/Maria
#4: Därför som jag inte kan plocka blommorna för att de tyvärr dör så mycket snabbare, än om de hade fått stå kvar i jorden.
#5 Tur du inte är florist då😉
/Maria
Plocka blommor det är nog lite både och och i perioder men visst plockar jag ibland men nu har vi så fint ute så jag tycker det är så vackert att se på där dom står. Tror jag var lite mer flitig förr så hmm ja det här har lite gått i perioder genom åren när jag tänker efter 💐
#5 Trädkrona jag förstår dina tankar så väl här jag har haft dom själv som yngre och du tänker i andliga banor på liv det gör även jag som Shaman men vi ska komma ihåg vilket underbart kretslopp Moder Jord har och plockar vi något från henne ger vi också utrymme för nytt friskt att växa upp och få liv. Inom shamanismen finns något som heter ge tillbaka det man tar från Moder Jord man kan plantera ett träd man kan ge tillbaka på så många sätt man kan också ge tillbaka i form av att göra något ätbart av växtriket och dela det med Moder Jord eller helt enkelt bara gräva ner en kristall i marken och tacka Modern för dom blommor som hon gav oss att njuta av men tanken är att det man tar från Modern det ger man tillbaka.
Blommor blommar över fort och plockar vi in dom så ger vi utrymme för nytt liv både i växtriket men också inom djurliv där varje årstid har sina insekter sina cykler det är det här som är så fantastiskt med våran natur den hämtar igen sig den blommar på nytt så att ta in blommor som exempel det skadar inte blomman och jag gissar rätta mig om jag har fel nu men även du är medveten om att allt liv har en ande så även den minsta sten och anden dör aldrig men det gör den fysiska så även den fysiska blomman men blommans ande som allt annat levande är evig och blommar sitt absolut bästa jag i andevärlden och det är här som vi alla hjälper till i ett fantastiskt fint kretslopp oavsett vi är medvetna om det eller ej.
Hänger du med mig i min tanke här 🙂
Din tanke är jättefin Trädkrona men både du och jag och andra äter också grönt och det är samma sak där vi hjälper Moder Jord genom att äta eller plocka grönt och blommor från henne så hon kan skapa nytt liv och fortsätta leva det är något väldigt fint oavsett man tänker i andliga eller som mig i Shamanska banor så tacka och ta emot ge tillbaka och känn inte att du tar något istället så ger du liv åt planeten Moder Jord att expandera och få fullt utrymme för alla andar och varelser på vår jord att blomma på nytt det är något riktigt fint som vi ska vara rädda om 😎
#7:
Jag förstår vad du menar, men att snitta blommor som inte lever under dåliga förhållanden tycker jag klingar falskt under det eviga kretslopp-tänket. Det blir ett rättfärdigande att det är okej att göra vad man själv vill utan att tänka på, det som du är inne på, att allt levande har en själ.
Precis som människan så vill blomman frodas i sin rätta miljö så länge den själv kan och vill. En människa som blir fråntagen sin rätta miljö vissnar fort.
#8 Vad äter du?
/Maria