Fläktar
Har ni fläktar hemma nu när det är så varmt?
/Maria
Aldrig fläkt.
Vi har fortfarande elementen på. Så vi har inte så varmt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi har en pelarfläkt i sovrummet.
Vi får varmt hos oss, och även för varmt för mig, främst på natten.
Men jag vill inte ha blåsten på mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har vanliga golvfläktar. Den vi har i sovrummet är nästan ljudlös. Tre steg har den och så rör den på sig om man vill.
Den i vardagsrummet låter lite mer.
Vi har två bordsfläktar och en pelarfläkt också.
Brukar flytta runt här hemma.
/Maria

Sonen har en fläkt i sitt rum.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har en luftvärmepump som går att slå om på kyla, den är guld värd här i stora rummet 😊 Sen har vi en pelarfläkt, som flyttar runt lite i huset.
/Désirée
Vi har en pelarfläkt i sovrummet. Vi har även en AC men den står fortfarande i förrådet.
Vi vädrar och låter det ”blåsa igenom” lägenheten varje dag och särskilt innan läggdags, det hjälper mycket 😊
/Fia ☁️
Har inte tagit fram fläkten ännu det är en sån där man kan ha vatten och kylklampar i så det blir både fukt och svalt samtidigt men ännu är den inte framme men fortsätter det så här med värmen måste jag ta fram den.
Huset är gammalt med tjocka timmerväggar så det har väl inte helt värmts upp och ena sidan på övervåningen är kall på förmiddagarna sen nedervåningen där brukar det vara svalt så ännu har inte fläkten behövts.
Jag har 1 golvfläkt och 1 bordsfläkt i sovrummet.
Öppnar aldrig fönster under dagen utan först på kvällen då solen börjar gå ner. Då öppnar jag så det blir genomdrag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
- Redigerat 2024-05-23 12:42 av beem
Har en vanlig skrivbordsfläkt. Den duger gott till mig. Inte behövt den än, men när jag tar fram den så brukar jag bara ha den 1-2 timmar innan jag ska sova för vill inte ha igång den när jag sover.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag har två stycken bords fläktar, det är ett måste då jag mår så dåligt i värmen. Har ofta genomdrag på kvällar och nätter men det hjälper inte alltid.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Här (dvs i Stockholmstrakten) har det inte hunnit bli så varmt än så att fläktar behövs. Men vi har en AC i sovrummet och när det blir varmare brukar vi slå på den så vi har 19 grader därinne, perfekt temperatur att sova i 😊
/Christina
#11 Ja det är skönt när det är svalt i sovrummet.
/Maria
Inte så varmt att det behövs lägenheten än, i sommarstugan har vi en sprillans ny luftvärmepump med AC. Det är bara på jobbet vi har fläktar överallt
Vi har fläktar, men jag är ofta frusen av mig inomhus så dom är väldigt sällan på..
Det har ju inte blivit så jättevarmt inne än heller och jag gillar inte kyla eller att sitta i blåst så jag undviker fläktar så länge det går..
Dom sätts bara på utifall det blir extremt varmt..och det hände sist 2018 att det blev så pass varmt i Svedala så jag var tvungen att använda fläkten. Det var en varm sommar..😉
Däremot att göra det lite svalare genom att öppna fönstret till natten när man ska sova gör jag alltid.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Än är det bara skönt med värme. Jag skulle inte klara att ha en fläkt på när kan ska sova. Jag kan inte sova när det är "en massa" ljud i rummet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej, jag bor i sutterängplan med tjocka stenväggar så här.är svalt. Däremot har jag en avfuktare som behövs riktigt varma eller regniga somrar.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#15 Den fläkt vi har är ljudlös. Möjligtvis hörs ett visst sus när den står på högsta nivå.
/Maria
#17 Vilken har du? För aldrig lyckats hitta sån fläkt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, jag har flera. Jag tycker dock inte fläktar hjälper så jättemycket när det är varmt, men det är bättre än inget förstås :) Skulle egentligen vilja ha en AC och funderar på det varje år, åtminstone till sovrummet så jag får sova, men jag har inte hittat någon jag tycker är värd att testa än.
//Jessie
AC. Slang ut genom fönstret helt underbart dem varmaste dagarna men är för det mesta avstängd pga ljudnivån.