Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 114 ggr
Maria
1

Resedagbok

Är det något ni brukar skriva när ni reser?

Jag har inför varje resa köpt en anteckningsbok och fört dagbok. Jätteroligt att läsa så här i efterhand och det väcker så många minnen.

Vi båtluffade i Grekland en del på 90 och 00-talet tillsammans med min bror och svägerska.
Ibland när vi pratar om något minne om" var eller hur" så kan jag bara ta fram boken😉

/Maria

MonicaLagerquist
0

Nej men det borde man ju göra

Stolt ägare till tre La permer

Lona
0

Ja, fast numera har jag delvis ersatt den med min blogg. Fördelen är att man kan lägga in foton direkt och även dela med andra, nackdelen är att man tappar lite av spontaniteten och själva känslan med en skriven resedagbok.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
0

Har skrivit vanlig dagbok varje dag i många år, men eftersom jag nästan aldrig reser så har jag inte haft något behov av en resedagbok.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

beem
0

Jag har aldrig skrivit resedagbok men förstår att det är ett roligt minne.
Däremot har jag skrivit dagbok de sommarmånader vi bott i sommarstugan.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

citytjejen
0

Har för mig att jag skrev resedagbok under en medelhavskryssning en gång för länge sedan. Men numer får alla bilder jag tar med mobilen utgöra någon slags resedagbok/dokumentation från mina resor.

/Christina

[solljust]
1

Har aldrig skrivit resedagbok men det måste vara riktigt roligt att kunna gå tillbaka och läsa.

Skrev inte dagböcker heller nåja fick väl några när jag växte upp men det blev inte många rader så det där var inte min grej men några kompisar var väldigt flitiga med dagböcker och det måste vara väldigt roligt att läsa när man blivit äldre.

Magi-cat
0

Nej, det har jag inte, vilket jag ångrar! Man tror ju just då när man är mitt inne i det att "det här kommer jag ihåg", men det är massor man glömmer och detaljer man hade velat ha nedskrivna.

Så - det är en bra ide att skriva resedagbok!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen