Grått hår
Läste precis att grått hår är trendigt nu.
Det är väl första gången jag ligger i fas😃
Hur är det med era gråa strån?😉
/Maria
#0: De lever och frodas. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ingen aning. Vet knappt hur min naturliga hårfärg ser ut längre. Mitt hår färgas titt som tätt. Just nu mestadels rött
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Lite gråa strån blandat med mitt bruna hår.
Jag orkar helt enkelt inte hålla på att färga, det växer ju ut så fort.
#0: Jag har börjat bli grå vid tinningarna.
Tycker grått hår är väldigt fint så jag hoppas mina grå strån snabbt blir fler nu.
// Harley
Jag är mörk bak längst ner och ovanför detta grått. Ser ut som jag färgat så men det är naturligt. I övrigt lite grå strimmor.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Har några få vita strån här och där men det är bara bra, för det ljusar upp mitt slingade hår på ett bra sätt 😊
/Christina
Har inte hittat några än 😄
/Fia ☁️
Jag har inga gråa hår och tror inte jag kommer få ngr heller..
Inte för att jag har något emot det, tvärtom tycker jag det är snyggt på många.
Men jag har typiskt "svenskt hår" = råttfärgat/halvblont hår..
Och varför jag tror att jag inte ens kommer få ngr grå hår är för att varken min mormor eller min mamma fick grått hår och mina äldre systrar har inte heller ngr gråa hår.
Föddes med "typiskt svenskt" superljust blont hår (som många svenska barn gör) som jag hade ungefär tills 1a klass innan håret blev mörkare blont och som vuxen blev det tillslut mer råttfärgat..
Råttfärgat är ju inte snyggt precis.. Det är liksom ingen färg ens och man vet inte om man ska skratta eller gråta åt håret..😭😄🙄😉
Då är ju grått mer attraktivt. Speciellt silvergrått.
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Det är så ironiskt. Som ung ville jag absolut vara blond. Det experimentet slutade med en något skrikig morotsfärg.
Så blev det henna istället vilket var bra för mitt hår, som ju ständigt permanentades. (Ni som kommer ihåg 70-talsfrisyrerna vet vad jag syftar på…)
Före 30 dök de första gråa hårstråna upp. Jag blev faktiskt glad för de verkade tjockare än mina tunna silkiga hårstrån.
Gradvis slutade jag tona håret och har nu accepterat att jag är blond, men det tog lång tid att vänja sig. Det är inte så grått mitt hår, mer vitblont, med lite guldiga inslag, men fortfarande kan jag hitta enstaka riktigt mörka hårstrån. En av mina söner fick också gråa hår tidigt. Han har jättelångt, mycket mörkt hår, men jag tycker det ser stiligt ut med det gråsprängda.
Maken höll färgen rätt länge, men nu är han vithårig, jag tycker det är snyggt.
- Redigerat 2024-02-26 19:39 av Sindri
Silvergrått har hela mitt hår blivit! Många frågar hur och var jag färgat det, men det har blivit så av sig själv.
Började med något vitt/silvergrått strå när jag var runt 20 - 25 och sen har mitt mörkt cendréfärgade hår långsamt ändrat sig!
Född ljusblond och nu har det börjat att bli vita strån i det, håret är så ljust nu så det ser ut som det gjorde när jag var barn.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Färgar håret, men är bara 33, då brukar det inte finnas gråa här :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker det är så snyggt och elegant med grått hår och jag har haft grått i några år något som jag stortrivs med 😎
Jag har haft ljusa slingor i mitt råttfärgade hår men det är många år sedan nu.
Jag har aldrig färgat håret.
/Maria
I hela mitt vuxna liv, har jag färgat mitt hår. Man kan i utväxten se att det numera är grått. Kommer att fortsätta färga håret så länge jag orkar. Tycker att grått hår är lite av ett ålderstecken, även om många passar i det. Ex Mona Sahlin ser 10 år äldre ut nu, än i sitt mörka hår, tycker jag.
Jag har börjat få lite gråa strån…vilket jag och mamma hade ganska roligt åt när jag upptäckte det…jag ser nämligen väldigt ung ut för min ålder. Blir lite kul med grått hår och "babyface" 😂