Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 184 ggr
Maria
1

Humör

Hur har ni det med humöret?

Har ni lätt för ilska, tårar eller andra känslor?

/Maria

MonicaLagerquist
2

Just nu ligger gråten bakom hörnet hela tiden.
Normalt sett är jag nog en positiv människa

Stolt ägare till tre La permer

[solljust]
0

Det beror helt på situation är en glad lättsam sprallig person men temperament det har jag och blir jag arg och fräser ifrån då är det befogat men har märkt att det med åren lugnat ner sig mer lack blev man förr i sin ungdom med alla dom där hemska hormonerna man hade då en gång i månaden men nog kan jag ta ton om det behövs.

Gråt och skratt båda finns och är så nyttiga ventiler som vi alla behöver vädra ur oss ibland men lättast har jag för skrattet så har det alltid vart och många gånger skrattar jag så tårarna rinner lite smått jobbigt men vad göra jag kan inte bara stänga av ett skrattanfall och det är underbart att bara släppa fram hur mycket än tårarna rinner det är bara att tacka och ta emot 😎

@NN@
0

Har lätt för tårar, blivit ännu mer så i samband med min hjärntrötthet.

beem
0

Numera är jag ganska jämn i humöret men gråten ligger närmare numera.
Förr då hormonerna bråkade kunde jag tända till ganska snabbt. Ofta kände jag när det var nära och gick då undan. Ville inte att min ilska skulle drabba oskyldiga.
Med åren lär man sig nog att behärska sig tror jag.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Signur123
0

Jag har nog nära till alla känslor… När jag är arg, riktigt arg, vill du inte vara den jag är arg på! När jag har kul kan jag nog verka ganska knäpp, och när jag är ledsen är hela livet skit.

Liz85
1

Självklart finns humöret där, men det är kontrollerat. Ja förutom glädje då! den kan jag släppa lös mer fritt. 😁

Sen beror det på situation, plats och sällskap förstås. Stubinen är kortare utan sällskap att luta sig mot. Men om det dessutom är ett dåligt läge för att reagera så får man ändå försöka bita ihop och antingen backa bort därifrån eller snabbt klura ut en lösning.

Jag har sagt ett och annat till folk som plankat på mitt kort tex. En kille fångades på bild men försvann snabbare än en Concorde när han insåg att jag skulle visa bilden för personal i närheten. 🤣

Fridaaaa
1

Jag är HSP och har nära till känslor.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
1

Hade bra kontroll på mina känslor innan jag fick diabetes men nu är det jobbigt, stressen och oron gör att jag ilsknar till och blir irriterad väldigt lätt och även gråter mer i min ensamhet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

91Marran
0

Jag måste gå på humörstaberliserande för att ha ett jämnare humör.

Mvh
Mig