Rymden
Vi har ju en svensk astronaut i rymden nu.
Är det något ni skulle önska göra eller inte?
/Maria
Nej absolut inte. Tycker de är extremt modiga som gör det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oh ja, en dröm! (Men med tanke på att det räcker med en gungstol för att jag ska bli yr och blir åksjuk av minsta lilla, tror jag inte jag skulle komma ifråga för någon utflykt i rymden. 😁 Inte ens i yngre dagar.)
Men jag följer med nöje …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Det tycker jag också, att de är modiga! Särskilt de tidiga rymdfärderna när man faktiskt inte visst så mycket som man ändå gör idag …
Men visst är det risker nu också, och vi hoppas verkligen att det går bra!
Jag har aldrig varit särskilt intresserad av rymden och dess hemligheter 😊
Däremot våra djupa hav. Jag hade hellre åkt med en ubåt än ut i rymden 😉
/Maria
Nej.
Jag är hellre kvar här. Med min otur exploderar allt. Men iof går det så fort så man inte hinner reagera 😉
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#4 Det är oerhört intressant med haven också! 💙 (Tänker genast på "En världsomsegling under havet")
Fast i en ubåt skulle jag känna mig som i en liten konservburk. 😁 Det är iofs en rymdkapsel också…
#4 Jag är helt tvärt om. Jag är faschinerad av hav, men också fullständigt livrädd för djupa hav eller saker som kan finnas i det. Åker knappt ens båt.
Åker absolut hellre ut i rymden. Inte för att jag vill det heller, men stod valet mellan de två är det rymden som gäller.
Jag skulle vilja titta på jorden från rymden men det kommer inte att hända för jag skulle aldrig våga.
Jag minns en astronaut som pratade om just detta att se det blå jordklotet från rymden.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ja gud jag har alltid velat åka ut i rymden men inte haft dragning mot att bli astronaut men att få åka ut vilken underbar upplevelse det måste vara.
Älskar allt som är adrenalinkickar är sån som lever lite väl farligt både högt och lågt och på djupet sen köper jag ofta upplevelsepaket men rymden den kan man se sig om i stjärnorna efter och det närmaste jag kan komma där är i ett jäkla flygplan närmare än så blir det inte 😂
Nej tack, jag tror jag stannar kvar här på jorden.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det skulle i och för sig vara lockande att se Jorden från rymden men näe, det är inget som lockar mig så värst. Då vill jag mycket hellre sväva på lagom höjd i himlen!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
JA det skulle vara häftigt att åka ut i rymden och jag skulle tacka ja direkt om tillfälle kom (även om det inte är särskilt troligt haha)
Och .speciellt att vara viktlös skulle jag gilla, men det kan man nog prova på utan att åka upp i rymden har jag för mig..rätta mig om jag har fel..Men det skulle vara häftigt också.
Jag såg ganska nyligen filmen "Yes man" med Jim Carrey där han alltid har sagt nej till allt tidigare och sen började han en självhjälpskurs och då "får" han bara säga JA till allt..vad det än är..
Så jag försöker göra likadant..😂
Mvh Elisabet