Sömnproblem
Vad gör ni när ni inte kan sova?
Själv ligger jag och lyssnar på en bok och väntar på nästa sovtåg.
Har nyss varit upp och mumsat i mig två grillade spjäll
Stolt ägare till tre La permer
- Redigerat 2023-12-27 09:02 av Maria
Ligga kvar i sängen är inte bra. Som tur var finns extra sovrum i huset så det går att lägga sig där och läsa så man inte stör.
För mig funkar det ofta att vanka omkring lite, gärna bli lite kall också.
Att läsa funkar också för det mesta. Men det händer att jag måste använda "hårdvara", men tror det är mest placebo för jag kan ta så oerhört lite.
Jag brukar först testa att kliva upp och dricka ett glas vatten, mest för att sedan kunna bädda ner mig i sängen igen. Om det inte hjälper så läser jag en bok, lyssnar på podd eller sätter igång en film eller liknande. Gällande podd/film väljer jag något lugnt utan plötsliga ljud och gärna något jag sett/lyssnat på innan, så det inte är alltför intressant. Jag har överlag lättare att somna om det inte är helt tyst.
//Jessie
Jag brukar sätta mig vid datorn och spela lite kort eller spel, efter någon timma brukar jag kunna somna om.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0:
😍❤️🤩
Jag gör som du , lyssnar på en bok tills jag somnar på nytt.
Det funkar på mig.
HH 🙂
Om jag vaknar, brukar jag lätt somna om efter en kort stund. Men om jag vaknar av mina restlegs-problem, då måste jag ta en Alvedon och lyssna på en bok, tills problemen är över. Jag har märkt att dessa problem uppstår oftast vid väderförändringar.
Jag dricker varm mjölk och sen somnar jag nästan alltid.
Ibland tar jag Melatan som finns receptfritt på Apoteket.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

6 Fubnderar på om jag skulle testa Melatan
Stolt ägare till tre La permer
Det är ju värt att testa för det är jobbigt få man inte kan sova. Rekommenderas även vid jetlag.
Sorg är kärlek som blivit hemlös