Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 296 ggr
Maria
4

Smycken

Använder ni smycken?

Dagligen eller bara vid enstaka tillfällen?

/Maria

91Marran
3

Jag använder dagligen. Känner mig lite naken när jag tar av dem.

Mvh
Mig

beem
2

Jag gillar smycken men använder de bara då jag ska vara "fin". Det bara blir så 😊
Jag gillar mest ringar och armband.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Tarotstollan
1

Det är lite olika numera. Har fortfarande mina läkeörhängen i sen jag fick ta hål igen för några månader sedan och sen har jag ofta mitt Alruna halsband på mig.

Numera har jag också både armband och halsband om att jag har diabetes på mig. Fast vet väl inte om jag skulle kalla det för smycken, de har jag bara på mig när jag går ut, inte hemma.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Moon AppleGrey]
1

Ibland. Mest örhängen.

Zadeira
0

Har töjda öron och piercing i läppen, men utöver det har jag nästan aldrig smycken längre.

Maria
1

Jag har alltid örhängen.
Jag har ett guldkors runt halsen och en ring från när min man och jag hade silverbröllop.

Mina vigselringar är för små numera och det är jag lite ledsen över.

/Maria

• Redigerat 2023-12-15 14:48 av Maria
flocken
1

Min förlovningsring samt vigselring. Halsband med berlock med familjens namn.

När jag är själv ute eller ute med barnen ett armband där det står att jag har diabetes

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

RackarFia
1

Min förlovningsring, och ett halsband i silver med min månadssten har jag jämt. Ibland örhängen. Aldrig armband haha. Däremot en smartklocka men det räknas nog inte som smycke 😅

/Fia ☁️

Maria
2

Armband glömde jag ju.😉
Jag har tre stela guldarmband som jag brukar variera med.

/Maria

Scorpio97
1

Jag bär örhängen dagligen.

Andra smycken bär jag främst vid speciella tillfällen. Oftast halsband och/eller armband. Ringar är jag alltid lite rädd att tappa så det blir inte så ofta. Jag har lite svårt att inte sitta och leka/pillra (omedvetet) på smycken när jag har det på mig, och ringar är ju lite lättare att tappa än typ ett halsband.

//Jessie

Signur123
0

Jag gillar smycken, trots det har jag det nästan aldrig till vardags, bara vid speciella tillfällen. Men ibland har jag det annars också, då främst armband. Hål i öronen har jag inte, och kommer nog aldrig ta heller.
När jag var mindre hade jag alltid ett halsband med en stor, platt och blank vit sten vid speciella tillfällen. Mina favoriter nu är nog ett armband med färgglada stenar, ett halsband ametister (har jag för mig) och ett halsband med fredstecknet. Alla har jag fått från min mormor, hon har bra smak när det gäller smycken.

Edit: Jag glömde makraméarmbanden jag gjort själv, jag brukar inte ha på mig dom, men det borde jag börja med.

• Redigerat 2023-12-15 15:48 av Signur123
beem
0

#10: Jag är också rädd för att tappa ringar.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zadeira
0

Jag kan överhuvudtaget inte bära ring längre. Mina fingrar är extremt dryga, de svullnar upp plötsligt, sen två minuter senare är de nästan tvärt om skrumpna till bebishänder. Kan skilja tre storlekar på ring inom loppet av en timme så finns inte en chans att jag kan ha ring.

[Moon AppleGrey]
0

Har även ett gammalt hål under läppen från tonårstiden då jag alltid bar läppiercing.
Slutade med det efter att jag hade råkat svälja ett antal í sömnen. 😅

Fridaaaa
0

Har ett halsband jag alltid har på mig
Annars använder jag bara smycken i övrigt ibland, är ju så strikt på jobbet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
0

#6: Går det kanske att "slå ut dem" hos en duktig guldsmed? Man får ju dock akta inskriptioner förutom stenar och mönster mm.
Eller ha dem på en kedja runt halsen?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
0

Jag har nästan alltid en tunn silverkedja på mig med någon berlock.
Nu är det bokstäverna C och G, för min hund Charlie och hästen Greina som vi förlorade i höstas. ❤️

Maria
1

#16 Det är två smala, ganska tunna guldringar, vi hade inte råd med annat😉

Jag gissar att det inte finns så mycket material att göra något åt.

/Maria

Lona
1

#18: Ja, då är det ju lite tråkigt att inte kunna ha dem förstår jag. ❤️

[solljust]
1

Det är så olika perioder ibland inget alls ibland känner jag för smycken.

citytjejen
0

Älskar smycken och använder smycken varje dag.
Vigselringen är på dagtid (får eksem om jag har den på dygnet om) och sen brukar jag variera mig med andra smycken beroende på vad jag har för kläder osv.

/Christina

CasaRamon
0

Har alltid örhängen, har 4 hål i vardera öra, förlovningsring, magnetarmband som jag aldrig tar av mej, och oftast en halskedja. Och armbandsklocka förstås.

MonicaLagerquist
0

Haf har en förlovningsring och en diamatring som jag fick av min man redan första året vi var tillsammans.

ag är inte mycket för smycken.

Stolt ägare till tre La permer