Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 262 ggr
Maria
2

Vikt

Är ni nöjda med er vikt?

/Maria

• Redigerat 2023-12-06 09:53 av Maria
Sindri
2

Ja, men inte hur den är fördelad.

Fridaaaa
2

Nej, varken det eller hur det är fördelat

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
2

Nej , jag är inte nöjd. Vill gå ner ett antal kilon.
Vill ta tag i detta .
Till våren . . 😊😝😁

HH 🙂

CasaRamon
1

Ja, jag är nöjd.

TccT
0

Nope. Får jobba på beach -24 men lite senare🍧🍫

Emo
1

Något bättre än det var tidigare. Jag gör vad jag kan för att få på mig några kilo till, men det är svårt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

flocken
5

Absolut.
Jag var kommit till den punkten i livet där jag skiter i alla sk skönhetsideal. Jag vill inte sitta som pensionär o titta tillbaka på mitt liv o se att jag bara varit missnöjd med - mig-.
Jag kan utan problem gå 1 mil, jag är älskad, har ett underbart liv. Har tagit mig fram från svåra problem till ett liv jag trodde aldrig skulle hända mig. Jag är sjuk och har mina begränsningar.
Varför ska jag då inte vara nöjd med mig själv?
Jag klär mig efter min kropp, mkt färger och liv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Signur123
3

Ja, jag väger helt klart mer en de flesta andra i min ålder av naturliga skäl. Jag är väldigt lång så annars skulle proportionerna bli väldigt konstiga. Men jag struntar i sånt, så länge ens vikt inte är ohälsosam så ska man inte behöva bry sig.

Scorpio97
2

Nej, det är jag inte. Av hälsoskäl.

//Jessie

millan21
2

Vikten är bara en siffra, men det är inte bra för min hälsa att ha det midjemått jag har så det är jag förstås inte nöjd med.
Jag har tagit tag i det och gått ner en del ibland men tyvärr kommer det snabbt tillbaka. Tyvärr gillar jag sötsaker för mycket.

Maria
2

I många år vägde jag runt 55 till mina 165 cm. Jag minns att jag vägde 56 när jag blev gravid och vägde likadant när jag åkte hem från BB😉

Jag har varit under 50 kg då jag varit sjuk men idag väger jag 72.

Det är helt ok för mig. Jag är ju inte så "rörlig" numera.

/Maria

beem
1

Jag borde nog gå ner några kilon ……eller ganska många 😊 men jag trivs med min vikt men visst är det trist när byxorna sitter hårt i midjan.
Jag säger också att det vore önskvärt med en bättre fördelning av kilona.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2023-12-06 13:22 av beem
MonicaLagerquist
0

Jag är väl inte helt nöjd men har väl egentligen en mer hälsosam vikt nu än när jag vägde 43 till mina 165 vm
Väger 56 nu och skulle gärna väga et par kilo mindre
Just nu väger jag som jag vägde när jag väntade tvillingar

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
1

#13 jag är 165 cm med, men 56 är inte speciellt hög vikt för den längden. Det är hälsosam vikt, 43 kg till den längden är däremot undervikt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[solljust]
3

Egentligen är jag väl nöjd väger mellan 53 och 55, 159 cm men vill gärna gå upp några kilo trivs bäst så men hur jag än äter det biter inte på mig men missnöjd kan jag inte påstå men gick ofrivilligt ner 6-7 kilo hösten för två år sedan av stress och dom där önskar jag få tillbaka men lyckas inte gå upp.

Har alltid vart den där smala som barn och som ung 44-45 var nere i 43 när jag fick giftstruman för över 20 år sedan och vara för smal är ingen höjdare det lika som att vara för kraftig.

Jag jobbar väldigt hårt fysiskt så den vikt jag har den pendlar mellan 53-55 och där skulle jag behöva ha några flera kilon men det spelar ingen roll hur jag än stoppar i mig det tar bara inte på mig.

Fick jag bestämma skulle jag väga 60 kilo det skulle vara perfekt 😎

RackarFia
2

Nä, men jag försöker att inte bry mig för mycket. Håller på att gå ner i vikt långsamt och stabilt.
Så länge jag är pigg, har ork och mår bra ska jag försöka att inte vara alldeles för hård mot mig själv.

/Fia ☁️

Lona
0

Både ja och nej.
Jag var i många år "lite överviktig" men i samband med att jag var allvarligt sjuk för några år sedan så gick jag upp mycket, över 25 kg på ett halvår.
Jag var inte tjock längre, jag hade rejäl fetma. Jag brydde mig inte så mycket då eftersom jag var för sjuk men sen försökte jag ta tag lite i det.

Nu har jag mått hyfsat bra i några år och har gått ner drygt 30 kg. Är fortfarande överviktig men har nått mitt största mål: att kunna rida igen. Helst skulle jag vilja gå ner mer men vet samtidigt att hälsan sannolikt sätter stopp. Det gäller istället att inte rusa iväg uppåt när nästa skov kommer.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

oh-la
0

Jodå, jag trivs med mig själv. Väger runt 67 kg till mina nästan 180 cm. Brukar pendla mellan 63 och 70 kg, men runt 70 brukar jag inte trivas i mig själv.

Heddiz
2

Nej jag är inte alls nöjd….Jag tycker att jag har blivit alldeles för mager (sen jag låg på sjukhus) och skulle vilja gå upp i vikt…

Jag har alltid varit smal/normalviktig förut, men inte så här mager som jag är nu..

Äter och kan äta vad och hur mycket som helst, men inte går jag upp i vikt inte-det är totalt omöjligt hur nyttigt eller onyttigt jag än äter o hur mycket jag än svullar, haha….och jag skulle mycket hellre väga lite för mycket än för lite.🙄

Många man träffar/känner, osv tror att det är så himla enkelt att gå upp i vikt, men nej så är inte alltid fallet..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Tarotstollan
0

Det är svårt med vikt. För ca tre år sedan rasade jag ner 30 kg på några få månader då jag började med insulin. Jag var glad att jag hade gått ner så mycket och tyckte att jag var riktigt ok i kroppen då och fick även komplimanger av folk.
Lite jobbigt ändå eftersom jag inte hade jobbat för det själv utan det blev så för att jag fick diabetes.
Tyvärr har jag gått upp ca hälften av det jag förlorade nu de senaste två åren och det är ju inte lika kul, önskar jag kunde fått vara kvar där nere runt 75 kg till mina 161 cm. Även om det är för mycket det också.
Sjukvården tjatar emellanåt på att jag borde försöka gå ner lite i vikt igen men det är svårt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
0

Jag vet att det är undervikt men jag kunde inte öka i vikt
Åt mycket och regelbundet men det var först i 45 års ålder jag började öka i vikt

Stolt ägare till tre La permer