Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 239 ggr
beem
2

Black friday

Ingen har väl kunnat undgå att det är Black Friday.
Väntar du med inköp till denna dag eller blir det spontanköp eller kanske inget alls ?
Jag tror mitt enda BF-köp var för flera år sedan, ett program till datorn, PaintShop Pro.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2023-11-24 16:15 av beem
Maria
2

Här blir det inga köp alls.
Har nog aldrig handlat på denna dag.

/Maria

DesK
0

Handlar inte på denna dag.

/Désirée

Fridaaaa
2

Jag blir bara lack på det för det börjas många dagar innan med 10000 olika utskick via mailen och det är oftast usel rea. Och många butiker luras, de höjer ordinarie priser för att det ska se ut som en bra rabatt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
0

Handlar inte själv men min syster passar på och köper julklappar till sina barn hon köper så många att jag kan köpa några av henne sedan när det blir dags fira jul. Då vet man att de får exakt det som de vill ha och det råkar inte bli några dubbletter ex. min systerson önskar sig bara lego så han har det mesta av de han önskar men syrran har koll på vilka han inte har när hon handlar.

MonicaLagerquist
1

Dumheter.Handlar inget bara för att det är ett hitta på.

Stolt ägare till tre La permer

[skyggis_tryggis]
1

Jag köpte flera apoteksvaror med 15 procents rabatt. Det var inte spontanköp utan planerat.

[Undertaker]
1

Jag handlar inte och missade även att det är idag. Innan jag såg skyltar.

Scorpio97
0

Jag handlar exempelvis hudvård och vitaminer, eftersom jag vet att det är något jag ändå kommer köpa förr eller senare. Så jag känner att jag lika gärna kan passa på när det är billigare (och jag vet att det blir billigare för de specifika varorna jag köper).

Sen har jag en del saker jag har haft koll på under hösten (så jag vet originalpris) som jag egentligen inte måste köpa nu, men som jag tänkt köpa om det blir tillräckligt bra pris. I år var det vinterskor, sängkläder och hörlurar. Men så som det ser ut blir det inget köp av någon av de tre. Får kolla igen på mellandagsrean :)

//Jessie

Herveaux
0

Köpte ett par nya IceBugs (vinterkängor med isdubbar) under förra årets Black Friday. Planerat köp, visste vart priset brukar ligga så det var säkert att jag faktiskt fick ett nedsatt pris.

// Harley

Maleficum
0

Har beställt apoteksvaror som legat i kundkorgen under en längre tid men inte blivit beställda än, då kändes det bra att passa på när det är lite billigare (brukar ha koll på vad de sakerna kostar normalt) än att vänta även om inget av sakerna var speciellt akuta.

Ett år skulle jag beställa saker till fåglarna och lyckades pricka in det på black friday utan att jag visste om det (hade lagt allt i varukorgen dagen innan men inte orkat fixa själva beställningen utan hade väntat till dagen efter) så det blev en positiv överraskning den gången. Men oftast brukar jag inte köpa under black friday (eller black week som det väl mer blivit nu).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

moln50
0

Nej jag handlar inte på Black Friday

91Marran
1

På jobbet var det halva priset på allt svart. Jobbar i en secondhand och det var galet mycket impulsköp.

Mvh
Mig

Tarotstollan
1

Glömt av att det var Black Friday tills för någon vecka sedan, då kollade jag på vissa affärer om de hade något nedsatt pris men det var inte mycket som jag ville ha hos dem ändå. Tycker inte 10 % är mycket.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2023-11-24 19:17 av Tarotstollan
[solljust]
0

Jag brukar inte bry mig alls i det här och råkar jag handla en BF så säger jag som övriga i tråden lite flax om det är billigare. Köpte kattsand och mat igår men det var inte på rean jag vill ha det vi brukar ha och är så noga med vad jag ger mina katter så nån BF blir det aldrig för mig om det inte bara råkar bli så omedvetet men det här är inga dagar jag ens tänker på.

Läste någonstans tror det var Expressen eller Aftonbladet innan BF veckan började att den konsumtion som blir ihop med det här kan påverka inflationen negativt så vi får se om det är så men jag skulle inte förvånas.

Konsumtionen som blir hysterisk samtidigt som vi ska tänka på klimatet och i Falun i Dalarna gjorde dom något bra där klimataktivister ville visa på en motvikt till Black Friday.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/klimataktivister-vi-vill-visa-pa-en-motvikt-till-black-friday--g6u8s6

I en av Faluns gallerior inrättade klimataktivister en köpfri zon under Black Friday som blivit en av handelns största försäljningsdagar.
[Moon AppleGrey]
1

Bryr mig inte om blackfriday eller black week.
Köpte kurslitteratur idag på adlibris, och passade därför på att få rabatt, men det var en slump att jag gjorde beställningen idag och inte í nästa vecka.

oh-la
3

Vi har handlat en del under black week. Sista beställningen gjorde jag nu ikväll. Det har varit allt från kläder till böcker och leksaker. Andra år har det varit byggrejer som belysning eller verktyg.