Nykterhetskontroll
Ni med Körkort har ni blivit stoppade av polis och fått blåsa?
Stolt ägare till tre La permer
Frågade min man och han har blivit stoppad 5-6 gånger under livet.
/Maria
Min dåvarande bästis hade precis tagit Körkort och för att fira skulle vi köra till Systembolaget och handla något gott att dricka (till kvällen alltså). TYp 100 meter från Systemet står polisen och vi och blir stoppade för nykterhetskontroll. Fan vad vi garvade, exakt första gången hon körde efter att ha fått sitt Körkort, och dessutom på väg till just Systemet.

Jag har blivit stoppad fyra fem hånger
Stolt ägare till tre La permer
Ja flera gånger.
Jättebra att de gör mkt kontroller.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vad jag minns har jag bara fått blåsa en gång. Har blivit stoppad ett par gånger utan att få blåsa.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Japp rätt många gånger under årens lopp, men då har jag legat ute en hel del på vägarna genom jobbet. Tycker det är bra. Barnbarnet som kör Epa blev stoppad häromdagen på väg till skolan. Hon tyckte att det var bra och en intressant upplevelse.
Jag tror att nykterhetskontroll sker med automatik vid alla fordonskontroller idag
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
- Redigerat 2023-11-23 06:46 av Torparmor
Ja men inte så många gånger, sist var på jobbet :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag blev stoppad flera gånger första åren jag hade Körkort. Någon enstaka gång efter det.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
En gång och polisen blev förvånad när jag vägrade.
Att jag vägrade motiverade jag med att de tog flera prov där och att jag inte sett att han tog fram ett nytt munstycke. Inga problem, han förstod. Han plockade fram ett nytt rent och då fick han sitt, naturligtvis, negativa prov.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Flera gånger har det hänt, men nu är det rätt många år sedan.
En gång var det något som hänt och då kollade de varenda bil. Det tog sin lilla tid. 🙂
Det kunde gärna vara fler kontroller!
#9 Så klart det ska vara nytt munstycke! Bra du sa till!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Sist jag fick blåsa, fick jag munstycket så sa polisen "ta det som ett minne" haha, ville väl slippa ta hand om det ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har inget Körkort däremot när jag körde tåg hade vi drogtester där företagsläkarens personal mötte upp oss och vi vi kliva av tåget en stund för att både blåsa och kissa.
Minns många var emot det där när det infördes och det där fattade jag aldrig för det var ju något bra vi körde runt så många människor men en del var väl rädda att åka dit kan jag tro. Det hände nån enstaka men ytterst ytterst sällan på alla dom år jag var i yrket.
Jag blev alltid glad när dom kom för det betydde kliva av och en annan kollega körde vidare så en 30-40 minuters rast fullt betald ta en kopp kaffe för testet gick så fort sen var det bara att invänta tåget när det kom tillbaka och vem kan klaga på extra rast med fullt betalt inte jag i alla fall 😎
När mitt ex precis fått sitt Körkort så körde han en gammal bil. Så första turen stoppade polisen honom och gick igenom bilen och han fick blåsa. Han var jättenervös då bilen inte var i bästa skick.
En gång så stannade polisen mig och frågade vart jag skulle efter att jag hade blåst. Svarade att jag inte visste riktigt vart jag skulle. Polisen tyckte att jag var konstig. Skulle träffa en kompis men visste inte riktigt vart.
Mvh
Mig
Nej..jag har aldrig fått den "äran" tyvärr att blåsa… 😄
Fast jag bor i Stockholm, eller så är det kanske just därför, att jag bor i Stkh som gjort att dom aldrig stoppat mig..
Det kanske har varit för många bilar för polisen att hålla reda på helt enkelt…
Samtidigt så har min man, fått blåsa minst 100 ggr..när jag varit med + massor med ggr när han varit ensam…
Han har alltid haft otur med att polisen ska stoppa honom…Kanske för att han kört mycket "gamla" bilar, som "raggarbilar"
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#10: Jag har okså blivit stoppad vid en större poliskontroll de tog sin tid verkligen
En gång, civilare körde bakom mig, körde lite för fort…. dom stoppade mig, frågade om jag var medveten om hur fort jag körde, frågade varför jag körde för fort sen fick jag blåsa, ca 1 år sedan, haft mitt Körkort sen 2018
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
En enda gång och då vägrade jag att blåsa.
Inga problem eftersom min vägran berodde på att jag inte sett att han satte på ett nytt munstycke. När han gjorde det, så var det inga problem.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Haha. Ser att jag redan svarat i tråden 😄
/Maria
Jag har fått blåsa flera gånger i rutinkontroller.
En gång jag minns var när alla bilar stoppades av polis. Det var när det hade hänt något.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
När jag övningskörde blev jag stoppad av polisen, eftersom jag var livrädd att köra på honom rullade jag saaakta fram och lyckades sen inte få upp rutan.
"Hej, du har inget Körkort, va? Kan jag få se lämp och mammas Körkort?" Ett stort flin från polisen - jag såg förmodligen livrädd ut. 😄
Däremot behövde jag inte blåsa den gången.
Jag fick blåsa en gång under de 14 år jag körde bil, däremot har jag aldrig varit med om att föraren har fått blåsa när jag har åkt med som passagerare.
Jag vill här passa på och be er att inte varna för.poliskontroller. De finns av en anledning och de räddar liv. Är man så oansvarig att man inte kan hålla lämplig hastighet eller ännu värre, kör onykter, så får man ta konsekvenserna.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#0:
Jag har aldrig blivit stoppad, aldrig fått blåsa. Men har kört relativt lite. Hade bil i ca 5 år eller så, och körde ganska mycket just då.