Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 193 ggr
Maria
4

Skrivstil

Använder ni skrivstil när ni skriver för hand?

Jag hade turen att lära mig den gamla skrivstilen.

/Maria

Carmarino
2

Det brukar bli en blandning mellan skrivstil och textat, men jag kan skriva skrivstil om jag anstränger mig. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Undertaker]
2

Det är en blandning men den baserar starkt på skrivstil då man slipper lyfta pennan så ofta.
Kan skriva skrivstil med utan problem.

Fridaaaa
0

Nej enbart vid underskrift
Tycker texter ska vara tydliga att läsa

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
5

Jag skriver den gamla skrivstilen. Visserligen med personlig prägel men har aldrig råkat ut för att någon inte kan läsa.
Snarare tvärtom. Har fått kommentarer om att stilen är tydlig.

/Maria

Magi-cat
3

Tyvärr inte. 🙂 Jag lärde mig också den gamla skrivstilen, men lade snabbt av med den.
Sedan dess skriver jag någon sorts tryckstil.

Lite synd kanske.
När man ser brev eller kort med gammal handstil ser det så vackert ut …. Så omsorgsfullt på något sätt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pilspets
0

Skulle säga en blandning, men mest skrivstil.

Zadeira
0

Någon form av halvdassig skrivstil, lite beroende på vad jag skriver.

citytjejen
0

En blandning skulle jag säga. Men jag gillar skrivstil, tycker att det är fint.

/Christina

flocken
0

Jag kan skriva skrivstil. Det är så vackert.
Men kör oftast stora bokstäver rakt över. Framförallt vid kortare text.Precis som min pappa gjorde.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[solljust]
0

Jag kan men numera är det så sällan jag skriver för hand det är datorn som tagit över och får ofta kramp i handen av pennan för jag är kort och gott ovan ✏️

Zadeira
2

Minns första gången jag upplevde skrivstil. Vår lärare i fjärde klass skrev sitt namn och adress på svarta tavlan i skrivstil och jag trodde hon skrev "Vetebröd" men det stod "Veberöd". Jag ville också bo i Vetebröd!

CasaRamon
1

På min tid fick man betyg i välskrivning. Det var noga med att man inte fick lyfta pennan mitt i ordet. Jag hade högsta betyg, litet a. Använder alltid skrivstil, har svårare för att texta.

beem
0

På egna anteckningar händer det att jag använder skrivstil. Det blir mest textning i övrigt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

moln50
0

Bara när jag skriver på något papper annars textar jag

Heddiz
0

Jag skriver skrivstil, men nja jag tycker inte den riktigt liknar den "gamla fina hederliga skrivstilen" som jag tror du pratar om och som tex mina föräldrar skrev..

Min skrivstil är inte så pass fin..Jag lyfter inte heller pennan när jag skriver-det går ju snabbare om man inte gör det också, men jag tycker min skrivstil ser lite "slafsigt" ut… ha ha..😄

Men det skulle vara kul om man kunde skriva så där fint..

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

MonicaLagerquist
0

Skriver som en kratta.Skrivstil var det länge sen jag skrev.
Mitt problem är att jag inte ser vad jag skriver

Stolt ägare till tre La permer