Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 234 ggr
MonicaLagerquist
2

Pappas hus

Nu ligger det ute på hemnet.

Nu håller vi tummarna för att det blir sålt.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-munksundet-enkopings-kommun-prastkragegatan-34-20694817

Stolt ägare till tre La permer

På Prästkragegatan 34 beläget på populära Munksundet hittar ni detta enplanshus som idag har fyra sovrum, kök vardagsrum, gäst wc och badrum. Villans garage...
DesK
1

Vilket trevligt och lättskött hus. Den som köper det får ett riktigt bra hus 😊

/Désirée

MonicaLagerquist
3

#1 Syrran och jag skojade om att nu är det så fint att nu blir man ju sugen på att flytta in.

Lona
1

Ja, och vilken mysig trädgård med en underbar altan! 🌼

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
0

Tyvärr fick jag en chock när ag var in som hastigast i lördags kväll.Syrran har varit där och rivit ner alla gardiner plockat bort vissa lampor och speglar.Kastat alla blommorna .Det ser för jävligt ut helt enkelt.

Pratade som hastigast med min syster i lördags kväll och ha sa att gardinerna var dammiga och det kan jag u tänka mig att de var men nu ser det inte alls bra ut.

Jag mailade mäklaren och berättade så nu väntar jag på att han ska ringa

Maria
0

Det ser jättefint ut. Jag älskar att det bara är ett plan.

Hoppas försäljningen går bra.

/Maria

Lona
1

#4: Så trist! Enligt senaste mäklaren jag pratade med så påverkar sånt sällan priset men man vill ju ge ett välkomnande intryck ändå.❤️

Sindri
2

Vi har just gjort ett par olika försäljningar när barnen bytt bostad och även sålt min pappas hus.
Det intrycket jag fick av mäklarna är att det är viktigt att det ser likadant ut som på fotona - åtminstone när spekulanter kommer på första visningen.
Synd att din syster inte kommunicerade bättre med dig.

MonicaLagerquist
2

Jag tog för givet att hon vsste att det skulle se ut som på bilderna och inte ett tommt hus utan en enda grej kvar.

Nu har vi varit där och fixat till och städat upp en del Tyvärr går ju inte allt att återställa då de kastat en massa.Mäklaren har tidigare sagt att man inte ska tömma helt då tror folk att det är ett dödsbo och att man vill sälja snabbt och folk inte vill buda högt då.

DesK
2

Trist att kommunikationen inte funkade med din syster! Hoppas att försäljningen går bra ändå. Jag har ju köpt och sålt några hus genom åren och jag förstår inte varför man stylar upp bostäder, som man så ofta gör numera. Jag vill se huset, för det är ju det jag ev ska köpa, inte en massa tramsbilder på diverse prydnadsföremål mm. Det här huset som jag bor i nu, var helt tomt, vilket jag verkligen uppskattade, så lätt att gå igenom huset och hitta fel/ saker att fråga om. När jag köpte huset i Göteborg, så var det möblerat och stylat, jag sa till mäklaren att om han vill sälja huset till mig, så får han flytta undan möblerna från väggarna, så att jag kan se hur dessa verkligen ser ut. Han fick en del jobb och var inte glad, men jag köpte huset och anlitade en annan mäklare när jag sålde det ca 2 år senare.

/Désirée

Lona
1

#9: Precis, jag fattar inte vad en närbild på en vattendroppe eller en fruktskål har i en mäklarannons att göra!

Lite roligt ibland att kolla olika annonser från samma mäklare, om bostäderna är uppenbart stylade så kan man se samma matta, lampa eller fina krukväxt i flera av saluobjekten.😄

MonicaLagerquist
2

Närbild på vattendroppar vill jag inte ha men ett hur totalt utrymt vill jag inte heller ha.
Det är bra att soffan står kvar för då vet man att just den väggen där ryms det en tre sits soffa
Fruktfat och vin flaskor behövs inte

[Vargnatten]
1

Vilket fint hus det där ser jättetrevligt ut och nu låter jag som en mäklare men det har enormt stor potential välplanerat och som skrivas ovan enplanshus inte dumt alls för både den stora och lilla familjen nu lät jag som en mäklare igen och nån mäklare är jag inte men man kanske blir sån av att kika in på hemnet med jämna mellanrum fast man inte går i några flyttastankar 😄

Det är ett kanonfint hus och trevligt område det syns så det där blir ni absolut av med och budgivning lär det bli för det där ser ut att vara ett rejält hus med många möjligheter 😎

beem
1

Så fint hus. Ser så välskött ut.

Sorg är kärlek som blivit hemlös