Väldigt väldigt mycket ❤️❤️
Sedan 2022 ( eller är det 2021 ??)
Avslutade mitt konto o skapade nytt (varför? Tänker säkert ni det kommer jag inte ihåg lol) jag hittade hit när jag sökte efter illrar haha. O sen har min syster varit här mycket.
Jag kom med första gången 2008 och minns jag rätt var det i februari men är inte helt säker. Kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade hit men på något vis hittade jag dåvarande sajten Medialt som jag sen tog över 2011.
Har inga andra sociala medier tycker iFokus är helt lagom man känner några väldigt bra både med namn utseende och ort men också möjligheten att kunna vara anonym och välja själv vilka man vill presentera sig lite mer för.
Har provat andra medier men snabbt lämnat på bara några timmar det är inte min grej att sitta och dela en massa och jag är snål med bilder bara på nån katt men inte bild på mig något jag har svårt för eftersom dom lätt hamnar i orätta händer nu för tiden så iFokus passar mig perfekt och det finns så många trevliga som jag genom åren haft så mycket skoj med och många roliga minnen 😎
Jag blev medlem 2015-05-01 , minns inte riktigt hur jag hittade iFokus , om det va via en vän , det är ett fantastiskt Community som har gett mig ofantligt mycket ! Nya vänner här att diskutera olika ämnen med , att visa mina bak alster och Loppis + mina älskade katter .
Detta iFokus ger mig glädje och sorg .
😊💕
Kan inte beskriva hur mycket jag bara Älskar detta !!
HH 🙂
Vilken bra fråga! ❤💐🙂
iFokus betyder väldigt mycket för mig och jag har varit med sedan … få se nu, 2007. Knappt så man kan fatta det.
Jag trodde aldrig att jag skulle vara med så länge och framför allt inte bli så delaktig. 🙂
Det har varit många turer och törnen på vägen, men det positiva överväger med nya vänner, nya kunskaper och lärdomar. Det här med att ha möjlighet att driva en egen sajt är toppen, att kunna dela sina intressen, träffa andra och dela erfarenheter. Och alltid lär man sig något nytt!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag blev medlem sommaren 2007.
Hamnade på sidan Katter och det tog ett tag innan jag fattade vidden av nätverket.
Jag har aldrig startat någon egen sajt utan har fått den stora förmånen att ta över redan befintlig.
iFokus betyder mycket för mig då jag tillbringar mycket tid ensam, ofta liggandes ner. Det känns som jag är med i världen ändå när jag kan kommunicera med andra hela tiden.😉
Mitt första nick var Bumbleboo men vid något tillfälle tyckte Niklas det var trevligt om vi sajtvärdar använde vårt egna namn och så fick det bli.
Det finns hur mycket som helst att skriva om iFokus.
/Maria
Blev medlem 2006 när jag efterlyste den första hästen jag nånsin ridit och skött på ridskolan som lade ner ca 5 år tidigare. Googlade på olika hästsajter där man kunde eftersöka hästar och då kom ridsport.ifokus upp. Lade in min efterlysning och jag fattar än idag inte hur det gick till men Oskars ägare fanns där och svarade. Det var inga tvivel om att det var samma Oskar som jag efterlyste.
Jag fick den stora äran att åka upp och hälsa på, skritta barbacka en sväng och bara mysa. Året efter det fick jag komma upp och ta farväl när han skulle avlivas och jag har aldrig varit tacksammare.
För mig betyder alltså iFokus extremt mycket, bara på grund av det. Sen har iFokus ju varit i princip ett av få sidor som faktiskt följt mig sen dess eftersom det finns grupper och sidor här om exakt allt. När jag alltså blivit äldre, fått nya intressen osv har iFokus alltid haft ett utbud om just det.
- Redigerat 2023-09-15 09:56 av Zadeira
Varit medlem sen 2015.
Minns inte exakt hur jag snavade in här från början, tror det var när jag sökte efter ett aktivt hundforum och hittade in till Hundar.
Sajten var då under LinaK's ledning och efter en tid som medlem sökte jag en ledig plats som medis. Det är fortfarande ett av mina roligaste minnen när vi satt och pysslade ihop adventstävlingarna det året.
iFokus betyder mycket för mig. Det känns som att jag lär mig något nytt i stort sett varje dag här.
Mitt forum (Star Stable) är mitt passionsprojekt så det ligger mig väldigt varmt om hjärtat.
// Harley
Har varit medlem sedan juli 2015. Hittade hit tack vare Anders på Proveniens iFokus. Han hade länkat till sajten på ett annat forum. Sedan hittade jag fler och fler intressanta sajter här, och så småningom blev jag värd och Medarbetare på några av dem. Har inte startat någon egen sajt utan nöjt mig med att "ärva" dem. 😊
Är inte särskilt aktiv på sociala medier, så det är bara iFokus och Instagram. Det är alldeles tillräckligt för mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Varit medlem sen 2010-11-06 med detta namn. Hade vid start ett annat namn en väldigt kort period. När jag var förstagångs kaninägare 😄
iFokus är oftast en väldigt lugn o sansad plats. Väldigt sällan bråk. När det blir bråkigt en period så försvinner jag tills det lugnat sig.
Jag har träffat en av mina allra bästa vänner här inne.
Känner mig oftast väldigt trygg.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#7 Vilken fin historia.
/Maria
#7 Det var en väldigt gripande och fin historia! ❤
En annan stor fördel med detta stora forum är att det är lätt att få tag i ledningen. Framförallt Niklas och Johan.
Det gör det mer intimt och hemtrevligt.
/Maria
För mig betydde iFokus allt när jag hittade det 2009.
Jag halkade in till kolhydraterifokus via Google och det löste så många problem med kroppen och hälsan som jag dragits med i 20-30 år. Där hittade jag de svar som inte sjukvården kunde ge mig. Mitt liv blev helt förändrat - ja snacka om Livskvalitet!
Så småningom upptäckte jag också alla andra sajter på iFokus och det är verkligen fantastiskt; här finns stort som smått, högt och lågt. Man diskuterar såväl livets stora frågor som små glädjeämnen. Man tipsar och stöttar och hjälper varandra. Man får svar på de flesta frågor - och ibland lite till. Jag har fått så mycket hjälp och lärt mig så mycket här.
Livet skulle vara bra mycket tråkigare och krångligare om inte iFokus fanns.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
- Redigerat 2023-09-15 12:54 av Sindri
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag blev medlem 2022.
Jag letade efter gamla bilder eller liknande på min häst när jag hittade Ponnytrav iFokus, där det finns lite gamla bilder på henne.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag blev medlem i mars 2012 på Tarot i Fokus men hade varit inne och läst i några år innan jag tog steget och blev medlem.
Kommer inte ihåg hur jag hittade hit men antar att jag hade hade sett en länk när jag googlade på ordet tarot.
Hittade sen fler och fler intressanta ämnen och listan växte med sajter jag blev medlem på.
Har träffat många trevliga människor att prata med här inne och tur är väl det, för annars hade mina djur under åren fått skavsår i öronen av allt mitt tjat och pratande och min ensamhet hade varit fruktansvärd.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7 Vad jättefint berättat och en sån underbar fjording jag älskar fjordingarna dom är så fantastiska med ett helt underbart tryggt temperament och stabila mentalt det är verkligen hästar som vi kommer så nära dom är varma och omtänksamma på ett så tryggt och lugnt sätt och tack som delar med dig av din fina upplevelse ❤️
#13 Håller med dig Maria ledningen har vart toppen på alla vis. Visst har det hänt att jag gruffat nån gång för väldigt många år sedan och vi har tyckt olika men dom är så himla bra och rejäla och det du skriver lätt att få tag på och får man vänta några dagar så ber dom om ursäkt för det något som dom inte alls skulle behöva för dom får så många pm hela tiden men jag tycker nog svar kommer väldigt snabbt och dom har ett engagemang i både plattformarna och medlemmarna dom vill att det ska fungera bra och vara trivsel så en stor eloge till i fokus ledning 😎
Skratta inte nu men jag har för många år sedan faktiskt ringt i fokus 😂 minns inte alls i vilket ärende och det är jätte längesedan och jag har för mig det var Staffan som svarade och samma då oavsett vem som svarade bara väl mött i luren.
En annan bra sak med i fokus är modereringen genom tiderna det har alltid vart så bra modereringsfunktioner även när dom gjort om plattformarna nåja lite barnsjukdomar men så är det alltid och modereringen jag tycker den har känts väldigt bra genom åren likaså det Katten skriver att kunna starta egna sajter något jag gjort förr några gånger och det har vart enkelt och man har alltid fått så bra support om man undrat något.
Den första jag startade tror det var 2011 innan hade jag tagit över redan startade sajter bla Övernaturligt och så Medialt som var den första jag modererade på först som Medarbetare sen Sajtvärd men då en dold ny sajt och jag fick inte kläm på det där med namn på sajten det var lite regler och bestämmelser kring det där som jag inte hängde med riktigt i men fick god hjälp av Niklas på vägen så till slut satt sajtnamnet rätt och jag kunde komma igång 😎
Tänk jag minns när jag fick förfrågan om att bli Medarbetare på dåvarande Medialt och kom in dagen efter hela forumet såg annorlunda ut med en massa hänglås och doningar jag kände inte igen mig och tänkte vad är det här det såg ju helt konstigt ut att från ha vart vanlig medlem och plötsligt ha en massa funktioner som jag inte då alls förstod mig på.
Jag fick liksom inte in i huvudet att hänglåsen det var bara för oss i admin och personaltråden eller för medlemmar som var inbjudna jag fattade inte alls det där och kände mig helt vilse i hela forumet dom första timmarna så det där fick dom förklara för mig gröngöling som jag var och inte nog med det jag trodde att vi skulle ha typ skiftarbete där vi avlöste varandra och hade vissa pass och tider precis som på skiftjobb så snacka om ung och dum och helt oerfaren moderator 😂😂😂
#18. Tur vi inte behöver jobba skift!😁
Har märkt att jag inte är den enda nattugglan här inne, för händer det något under nätterna så finns det flera nattugglor som är inne och läser och vi hjälps åt att rösta bort icke önskvärt material. 👍
Jag skapade mitt första konto här på iFokus i slutet på 2011😊 Hittade hit tidigare (till The Sims iFokus tror jag) men skapade kontot först när jag skulle skaffa hund och hittade bra info på Hundar.
Avslutade mitt konto efter några år av olika anledningar, men är glad att jag är tillbaka. Skriver inte jättemycket, men är inne varje dag och läser. Särskilt här på Livskvalitet, så mysig sajt😊
/Fia ☁️

Blev "hitlurad" av Leffe Dollert som ville ha mig med på Rexkatter i Focus där jag fortfarande numera ensam håller i rodret.
Är inne på Ifocus dagligen.
Stolt ägare till tre La permer
#21 Leffe är saknad 😥
/Maria
Både Leffe och Cristine är saknade!🥲
#22, #23 Instämmer. 🌸🌸
Japp…
/Maria
Kan bara instämma och vilken chock det var när dom dog det gick så fort. Cristine hade vart inloggad och skrivit bara ett par timmar innan hennes dotter skrev på UJ att min mamma dog nyss så oerhört konstig känsla det blev hur snabbt det gick hon var ju inloggad och skrev inlägg nyss det blev en sån overklighetskänsla så svårt att ta in vad som hade hänt 😢
😥

Jag pratde med Leffe i telefonen bara några timmar innan han dog.
sÅ
Stolt ägare till tre La permer