Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 221 ggr
Maria
1

Stalking

Är det något ni blivit utsatt för?

/Maria

Pyttelite
0

Ja under min studietid.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

kara_murray
0

Det beror lite på hur du menar…ja jag har blivit stalkad av några.. . Men inte så illa som man läser om…

Jane-Lyzell
0

Ja absolut av skeptikerna

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sindri
0

Usch ja, men för över 40 år sedan. Som tur är märkte jag inget av förrän han ringde och berättade det för mig. Han var en granne mittemot som hade följt efter mig till jobbet, stått utanför min dörr flera gånger, men ej vågat ringa på. Han hade kollat på mig genom kikare genom mitt stora vardagsrumsfönster och visste mycket om vad jag gjorde, vilka tider jag hade etc. Han hade familj dessutom. Han ringde för att han hade en present till mig som han ville överlämna. 😱
Det var bara att dra ner persiennerna, noga kolla utanför dörren innan jag gick ut eller in. Vet än i denna dag inte hur han såg ut. Kan inte påstår att jag var livrädd, men det var så obehagligt, hade aldrig hört talas om det på den tiden.
Strax efter träffade jag min man som tur var och flyttade därifrån.

Scorpio97
0

Nej, det har jag inte.

//Jessie

91Marran
0

Jag har blivit det. Som tur är bor han i Tyskland nu. Var obehagligt.

Mvh
Mig

Calcifer
0

Yep

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Mia-45]
0

Ja för många år sedan.
Pratade med en i telefon sporadisk som jag hade träffat ute.
När jag kom hem från jobbet en kväll så hinner jag knappt in till mej förrän han står utanför och har kört 10 mil enkel resa.
Han ringde och sa att han stod utanför och ville träffa mej.
Jag vägrade då vi inte kommit överens om detta.
Han gav sej inte utan gick och ringde på.
Jag fortsatte vägra.
Till slut åkte han men han hade lämnat en vinflaska vid min bil så det visste han vad jag hade med för någon.
Efter det kom det stora buketter med rosor och en massa dikter i brev hemskickat till mej.

Det var faktist lite läskigt.

Maria
1

Jag råkade ut för det när sonen var liten. Det var före sociala medier annars hade det nog blivit värre.

Min man, jag och sonen som var 1 år var på midsommarfest. Där var även en trevlig fransman. Min man tyckte om honom direkt och jag såg ett tillfälle att prova min skolfranska.
Efter festen bör jade han ringa dagtid då han visste min man jobbade. Han dök upp på platser jag befann mig ibland och var väldigt enträgen.

Det var innan nummerpresentatörer på telefonen så man ville ju gärna svara ifall det var något viktigt.

Det hela rann sakta ut i sanden i alla fall. Skönt.

/Maria

citytjejen
1

Känns som att det är ändå är relativt många som har eller har haft en stalker, hemskt!

För ca 15 år sedan så höll jag på med nätdejting och då var den en kille som jag träffade en gång på en fika men sen blev det inget mer efter det. Tills att han hörde av sig på MSN (chattverktyg) och skrev att han var utanför min lägenhet. Då hade han tagit reda på var jag bodde vilket bara det var obehagligt. Minns att han stod nere på gatan och jag drog snabbt ner persiennerna och skrev till honom att han skulle åka därifrån. Han dök upp några gånger till men sen skrev han till mig att det kommer inte blir något mellan oss och att han skulle blocka mig. Efter det varken såg eller hörde jag av honom mer.

/Christina

Maria
0

Usch, obehagligt att det inte är helt ovanligt.

/Maria

Zadeira
1

När jag var typ 10 år "stalkade" jag en grannkille jag var "kär" i. Satt ofta utanför deras hus när jag var ute. Men jag tror inte att killen nånsin märkte det, och jag satt bara där för att få en skymt av honom och var aldrig påträngande eller ens pratade med honom.