Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 212 ggr
Soligajag1
2

Stege

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hejsan,

Nu har jag hittat en stege , kan sätta upp mina gardiner SJÄLV ! 😊👍😀

Min väninna hjälpte mig, köpte den på Clas Ohlsson,

HH 🙂

• Redigerat 2023-01-11 07:57 av Maria
Maria
2

Jättebra. En stege måste man ha😉

/Maria

Maria
3

Vi har en liten i trä som är som en pall man viker ut ett steg. Från IKEA tror jag.

Jag kan tyvärr inte använda stege men min man behöver den ibland.

/Maria

• Redigerat 2023-01-01 12:19 av Maria
Emo
3

Min, som jag har inomhus är lite större. ett stegplan mer och den är bra när man ska sätta upp gardiner och byta lampor. Bra när man slipper be om hjälp. Det går ju att använda fler hyllor i köket om man har så bra hjälpmedel.
Utomhus har jag större och det är bra när jag vill rensa hängrännorna.
Numera vågar jag inte klättra upp på taket, som jag gjorde förr. Man får vara glad för det som ännu fungerar.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Carmarino
3

#0: Har en liknande, men den står nere i källaren för jag hade inte riktigt plats till den i lägenheten. Istället har jag två mindre stegar här uppe. De brukar räcka till det mesta, även om jag inte är så lång.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

RackarFia
3

Jag har också en liknande liten trappstege. Jag är inte ens 160 cm lång så jag når inte överallt i våra skåp och garderober. Toppen med stege som hjälp då😊

/Fia ☁️

Niklas
3

Jag gillar såna där mindre biblioteksstegar som är gjorda av trä och har ett handtag att hålla sig i. Fast vi har inget att använda en sån till tyvärr. Dessutom är jag ganska lång och når det mesta om jag bara sträcker på mig. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Soligajag1
1

Tack så mycket för alla svar och berättelser om era stegar ,
nu vet jag att jag gjorde rätt som köpte den.

Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka .

HH 🙂

CasaRamon
2

Jag skulle behöva en sådan stege, eftersom jag är kort, men min nya man är lång, så jag tar hjälp av honom. Vi är särbos, så jag får vänta tills han kommer, med att plocka ner-sätta upp, tills dess.

Soligajag1
1

#8:

Så bra , dem finns att köpa på Clas Ohlsson , ,

Verkligen toppen.

Så behöver man inte slå sig fördärvad när man står på en stol.

HH 🙂

Carmarino
3

#9: En sak som är jättebra med den stegen är facken på toppen, där man kan lägga småsaker (t.ex. gardinklämmor) man behöver. Det är så lätt att tappa dem om man måste hålla dem i händerna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
2

#10:

Precis , håller med dig.

Ska fixa gardinen sen när jag känner mig bättre.

HH 🙂

Vixxen
1

Har en likadan stege som dig Soliga jag!
Helt suverän när batteriet i brandvarnaren måste bytas.

Soligajag1
1

#12:

Så bra !
Jag bytte gardiner i vardagsrummet härom dan, vart så nöjd.

Skönt att komma upp och fixa det själv.

HH 🙂

Vixxen
1

#13: Den är stadig och precis som du säger är det perfekt att kunna lägga saker längst upp på stegen.