Självhet
Nu måste jag ta en dag helt för mig själv. Shorts, Aladdin, Popcorn, Netflix, slappa, vara osocial. Det känns lite galet när jag jämför mig med andra men jag struntar i det. Behöver jag en mental tvättdag så får det bli så.
- Redigerat 2023-01-11 08:20 av Maria
Att vara själv ibland är så galet skönt.
Mvh // Johan
#0: Strunt i vad andra gör. Gör vad du behöver för att må bra.
Jag skulle bli knäpp(are) av att behöva vara social jämt och ständigt. Jag mår bäst när jag får vara för mig själv.
// Harley
Ja, jag blir dränerad av för mycket folk. Det är ett fåtal människor som jag inte blir det av. Nån enstaka ger mig energi.
Att vara själv är ett måste för mig om jag ska orka vara social. Låter jätteskönt med dina planer för dagen, inget konstigt alls! Den s.k normen är ju att man ska vara såååå social mest hela tiden och älska det, men långt ifrån alla är såna 😊
/Christina
#0: Skulle aldrig palla att ha människor omkring mig hela tiden. Så jag förstår dig helt och fullt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jaha har varit väldigt social tidigare i livet men numera är det tvärtom av olika orsaker.
Jag tycker om att vara själv.
Jag tycker även om att vara med min man. Det är som att vara själv eftersom vi gör vad vill och ingen gör anspråk på att den andre alltid ska prata eller vara i närheten.
/Maria
Låter härligt! Själv tänker jag vara själv hela nästa helg för att återhämta mig efter jul och allt :) Min jul var precis som jag ville ha den, men det kostar ändå energi.
//Jessie
Nu tog jag en promenad i mörkret ialla fall. Såg inte en människa. Haha.
Jag är introvert och att vara social drar energi, även om det är med folk jag älskar. Behöver regelbundet ta några dagar för mig själv i min "grotta" och ladda batterierna.
#11 Precis så!
Ännu värre är det när man blir "tvingad" att umgås med folk som ändå inte pratar med en eller bryr sig om att man är där. Det bara "hör till" att du skall vara närvarande.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!