Höst đ
HĂ„ller med, tycker att det Ă€r otroligt mysigt nu nĂ€r det skymmer ganska tidigt đBrukar tycka sĂ„ fram till februari ungefĂ€r, dĂ„ brukar jag tröttna och lĂ€ngta efter ljusare tider. Men det blir dĂ„ det đ
/Christina
Nej, jag Àr inget fan av mörkret. Jag föredrar om det Àr ljust Ätminstone nÄgon timme efter att jag kommer hem frÄn jobbet. Jag Àlskar sommarnÀtter nÀr det aldrig blir riktigt mörkt.
//Jessie
Jag Ă€lskar att det blir mörkt tidigt. Man kan tĂ€nda ljus eller brasađ
Min mormor kallade det att sitta i "tystmörkret"
/Maria
Tycker inte om det.
Jobbigt nÀr man jobbar kvÀll och jag Àr mörkrÀdd dessutom. Ingen belysning hÀr pÄ landet under promenader
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Jag gillar att det Àr mörkt och mysigt efter klockan Ätta i tv-soffan och framförallt nÀr man ska sova, men tiden mellan sisÄdÀr 16-20 tycker jag kÀnns jÀttelÄng och mörk pÄ eftermiddagarna.
SÄ fort all julbelysning, ljusslingor och adventsstakar kommer upp om nÄn vecka blir det mycket bÀttre igen. November Àr alltid den mörkaste mÄnaden tycker jag.
Jag gillar mörker pÄ vintern och ljuset pÄ sommaren.
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
Hatar mörkret, tappar energin, motivationen, blir trött och deppig av mörka tider đą
- Redigerat 2022-11-02 20:31 av [Tismon]
RĂ€tt sĂ„ mysigt Ă€r det vĂ€l, men dĂ„ mĂ„ste man rida i mörkerđđâš
Jag Àr vÀldigt mörkrÀdd sÄ jag tycker inte om
att vara ute dĂ„, typ att gĂ„ sista rundan med hunden ensam. Men har jag sĂ€llskap eller fĂ„r vara inomhus tycker jag det Ă€r himla mysigt. TĂ€nda ljus och kolla pĂ„ nĂ„n go filmđ
/Fia âïž
Har inget emot mörkret- MEN.
NÀr man jobbar till 17 och behöver först utfodra familjen innan man kan gÄ ut o exempelvis seltrÀna kaniner, fortsÀtta rehabilitering osv.
NÀr man kommer ut vid 18 sÄ har det varit mörkt i nÄgra timmar.
Det Àr pest.
Men Àlskar att tÀnda ljus och mysa ner mig i soffan.
Men kroppen tar kvÀll nÀr det blir mörkt. Det funkar inte.
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ăr vĂ€l bĂ„de och för min del. Kan vara super mysigt att gĂ„ en tidig kvĂ€ll nĂ€r det Ă€r mörkt och det finns fina ljusbelysningar, eller sĂ„ Ă€r jag ivĂ€g för att fotografera solnedgĂ„ngar.
Men samtidigt tycker jag att det Ă€r sjukt jobbigt för om jag ska gĂ„ och göra Ă€renden sĂ„ kĂ€nns det som en hel annan obehaglig aura nĂ€r det Ă€r mörktâŠ
Mysigt med ljus och belysning dock!
Som hÀst- och hundmÀnniska tycker jag att det Àr trist att det blir mörkt tidigare pÄ dagen. Jag Àlskar lÄnga, ljusa kvÀllar!
HÀr nere i Göteborg blir det pÄ nÄgot sÀtt Ànnu mörkare nÀr det Àr slask och regn pÄ tvÀren - dÄ föredrar jag faktiskt en norrlÀndsk vinter med kyla och riktig snö, som dessutom lyser upp!
"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#13 jag bor strax söder om Göteborg och kan inte annat Àn att hÄlla med
/Fia âïž
Jag bor i Göteborg och tar tusen gÄnger hellre regn och rusk Àn snö och kyla
đ
Jag avskyr att frysa.
/Maria
#15: Jag fryser mer av regn och rusk Ă€n snö och torr kyla. Upplever det som kallare nĂ€r luften Ă€r sĂ„ vĂ„t đ„¶
#16 samma hÀr.
Jag tycker det kÀnns som att jag fryser mer hÀr nere Àn de gÄnger jag varit norrut pÄ vintern.
/Fia âïž
Fryser mer nÀr luften Àr fuktig. Föredrar minus och torr luft.
Tycker ocksÄ att det Àr jobbigt nÀr man gÄr ute i mörkret, fast det Äret runt. Alltid sÄ rÀdd att nÄgon ska hoppa pÄ en.
Dock mysigt nĂ€r man sitter inne med tĂ€nda ljus, helt kolsvart ute, smattrande regn mot fönstret och nerbĂ€ddad med en bra bok đ„°