Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettermat-och-dryck-livets-godahus-och-hem
Läst 195 ggr
Maria
2

Porslin/glas

Igår köpte vi äntligen nya muggar och nya vardagsglas.
De tidigare var några trista formpressade från Ikea som vi haft så länge. Tunga och egentligen inte så goda att dricka ur.
Jag ska lägga in bild på de nya senare😉

Är ni nöjda med ert vardagsporslin/glas?

/Maria

Fridaaaa
3

Hade gärnat velat uppdatera mig men det är ingen prio just nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
0

Jag/ vi köpte nya vardagsglas för ca 10 år sedan, hade en blandning av gamla senapsglas och ikeaglas innan. Muggar har jag av lite olika slag, dom jag använder mest nu, köpte jag för 8 år sedan 😊

/Désirée

Zadeira
1

Ikea Pokal Glas. Till allt. Alltid. Har en del olika muggar vid besök och så, men dricker alltid själv ur Pokal-glasen. Bor man ensam i en etta med minikök är det inte direkt så man prioriterar glas och porslin, finns liksom inte plats för att ha nån fin uppsättning.

citytjejen
1

Vi har diverse glas, koppar, muggar och porslin. Har både gammalt och nytt och vi är nöjda med det vi har. Har ingen hel servis eller så och skulle inte vilja ha det heller, föredrar attt ha en blandning 😊

/Christina

Lona
2

Jag föredrar riktigt stora glas så jag har några ölglas från Ikea, älskar dem! Sen har jag några vanliga dricksglas som är relativt stora, också från Ikea.

När jag precis hade flyttat hemifrån hade jag köpt en förpackning med 12 glas. Vi gick ut från affären varpå min mamma sade "De här är så billiga så man har nästan råd att slå sönder dem!"
Japp, fem sekunder senare tappade hon hela kartongen. 😂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Åsa S
2

Nytt och nytt hittar jag något fint på loppis händer det att jag köper och byter ut något jag har hemma. Jag hittade jättefina "vardagsglas" i något lite tunnare glas och lite orange-rökfärgat för ett par veckor sedan. Såg ut som de kanske inte var de billigaste glasen när de var nya. De ville bara ha 5kr st för dem och de hade flera stycken, även några riktigt fina vinglas köpte jag för 5kr st, bra att ersätta några av glasen som gått sönder när vi haft kalas det gör inget om det är lite udda saker när det är kalas.

Maria
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer glasen. Väldigt enkla och tunna.

/Maria

Maria
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Muggarna

/Maria

Calcifer
3

Jag har mest nördglas och muggar. Med olika motiv från filmer, serier, böcker, osv. Typ Star Wars, Sailor Moon, Sagan om Ringen, Harry Potter, The Witcher, osv. Som jag köpt på mig genom åren lite här och där. Både köpta online för en dyrare peng men även saker jag hittat på loppis för i princip ingenting.

De mer vanliga muggar jag har är ifrån mamma, som vi använde när jag var liten och har stort nostalgiskt värde. Fick dem när jag flyttade in här eftersom mamma bara hade dem i en kartong på vinden och hon insåg att de betydde mycket för mig.

Sen har jag några random glas som är lite mer vanliga men vet inte vart jag fått dem ifrån. :P

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

RackarFia
1

Vi har några jättefina glas från Orrefors och ett gäng glas från Dollarstore till vardags. Får ofta komplimanger för de från Dollarstore faktiskt😃
Sen har vi ett vitrinskåp med några öl- vin- och champagneglas.
Det enda vi bjuder på kaffe i är Mumin-muggar. Älskar mina Mumin-muggar, men dricker inte ens kaffe eller te själv😁

/Fia ☁️

Zadeira
1

#10 Min mamma samlar på muminmuggarna. Jag tycker de är jättebehagliga att dricka ur, lagom stora för en kopp kaffe.

DesK
1

Jag såg på Instagram att Jonas Gardell och Marc Levengod har två uppsättningar muminmuggar, en för vintertid och en för sommartid 😊

/Désirée

Maria
1

#12 Jag såg det också. Lyxigt😉

/Maria

Magrat
1

Vi använder muminmuggar till kaffe. Har fått saedan 00-talet och samlar själv flitigt på dem nu i vuxen ålder. Har ett helt vitrinskåp fullt.
Jag gör ju dock det där som samlare i vanliga fall får panik över. Använder alla som vardagsporslin. Men jag får väl erkännna att jag är lite nervösare att dricka ur 10000:- muggar än nyproducerade i 200:- klassen.

Glas har vi ett gäng udda från loppis och typ indiska tror jag.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Maria
1

Glasen vi köpte är från Orrefors. Har testat att diska dem i maskin och det gick utmärkt. De är ganska tunna.

/Maria