Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterordet-är-fritt-väl-valda-ordkläder-smink-smycken
Läst 227 ggr
Tellberg35
1

Pyjamas, nattlinne

Hej!

Jag ska på weekendresa till Paris med en väninna snart och behöver köpa ”sängkläder” ( vi ska dela hotellrum och jag sover alltid naken annars men det kanske man inte kan göra nu).

Vad tillhör ni? Team pyjamas eller Team nattlinne?

Jag är ganska varm av mig, finns det ”svala” pyjamasar?

Sandra

• Redigerat 2022-10-25 08:17 av Maria
flocken
1

Stor T-shirt.

Även jag o en väninna ska åka iväg en weekend i början av nästa år. Vi kommer dela rum.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

Förr sov jag alltid naken men numera är jag så frusen så det får bli pyjamas. Aldrig nattlinne som bara snor sig runt kroppen.

Skulle jag åka bort med någon jag inte kände så väl så skulle jag ha på mig trosor och T-shirt eller linne.
Helst pyjamas😉

/Maria

• Redigerat 2022-10-25 08:06 av Maria
MonicaLagerquist
1

Instämmer med #1

Stolt ägare till tre La permer

Sindri
1

Om du är varm av dig så linne och trosor. En t-shirt som reserv om det inte är så varmt där. Siden är svalast, annars viskos eller lyocell, sedan kommer bomull. Absolut inte syntetfibrer.

Lona
1

Linne eller stor T-shirt och trosor.
Jag gillar annars pyjamas med korta ärmar och ben, i synnerhet om det är någon jag inte känner så väl som jag ska sova med.

Jag får erkänna att jag själv känner mig lite obekväm med "folk" som sover nakna när man delar rum, i synnerhet om man delar säng och inte är partners.
(Eller sover i husbil, för den delen.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tellberg35
1

#5: Hon är mina bästa vän sen lågstadiet typ så vi känner varandra bättre än väl. Tyvärr har jag sovit dåligt de få gånger jag haft nått på mig senaste tiden.

Lona
1

#6: Fråga om det är ok att du sover naken?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zadeira
1

#6 Om ni är så nära vänner så prata med henne.

Åsa S
1

En rymlig t-shirt + trosor brukar jag ta med när jag måste ha något på mig i sängen

RackarFia
1

Jag har ett nattlinne och en pyjamas i bambu. Tycker det är svalt, mjukt och skönt. Pyjamasen har t-shirt och shorts😊 köpte på en lokal affär men man kanske kan googla sig fram och hitta.

/Fia ☁️

Tellberg35
2

#10: bambu lät intressant, här ska det googlas!!

DesK
0

Jag sover nästan alltid med långt nattlinne eller pyjamas med långa ärmar och ben, är ganska frusen av mig. Har ett halvlångt nattlinne med 3/4-dels ärm, det tar jag oftast med på resor. Bambu är ett fantastiskt material.

/Désirée

Sindri
1

Är det någon av er som använder bambu och hittat plagg i enbart bambu? Jag går nuts bara av de 5% elastan som finns i de jag tittat på.

[EM_L]
1

Beror på från dag till dag. Sover mest i mjukiskläder eller en stor skjorta och trosor eller så blir det bara i trosor. Aldrig varit förtjust i nattlinne.

Calcifer
1

Sover i det som finns tillgängligt. Typ t-shirt och pyjamasbyxor oftast. Jag fryser rätt rejält på vinterhalvåret, så då behöver jag ibland ha tjocksockar och tjocktröja på mig också. På sommaren blir det shorts och t-shirt.

Skulle inte vara bekväm att någon delade säng med mig och sov naken om vi inte var partners.

Men fråga kan du ju alltid göra. Annars tipsar jag också om bambu. Mamma sov alltid i bambu och hon svettades nästan jämt annars. Blev otroligt varm när hon sov. Men hon sjöng lovsånger om just bambu då det tydligen andades väldigt bra och satt bekvämt och var svalt och skönt.

Annars tipsar jag om lössittande shorts eller t-ex boxershorts fast killmodell. Jag tycker de är otroligt mycket skönare att sova i än något i tjejmodell, då de oftast sitter lösare och ger mer luft och rörelse. Äger typ fyra-fem par sådana boxershorts som jag sover i på sommaren.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

citytjejen
1

Nattlinne brukar jag ha (har inte haft pyjamas sen jag var fem år tror jag 😁) när jag sover "borta" dvs med kompis. Pyjamas blir för varmt och knöligt att sova i tycker jag.
Hemma sover jag alltid naken, det är mest bekvämt.

/Christina

HaMsTeRpLaMsTeR123
3

sover i nattlinne, fast mina nattlinnen är bara tröjor i storlek XXL på mans avdelningen :)

RebeckaNolltrefem
1

Sover alltid naken, men inte när jag sover borta. Men fråga henne bara om det går bra?