Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 321 ggr
Maria
1

Att gråta

Har ni lätt för att gråta?
Gråter ni ofta?

/Maria

Fridaaaa
3

Ja jag är HSP (högkänslig) och har lätt för att gråta.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tismon]
2

Jag brukade ha lätt för att gråta. Nu känner jag mig kall i jämförelse med hur jag brukade vara, gråter mest pga stress nuförtiden och inte sympati. Ibland känns det som att känslorna bara slås av och man känner sig elak för man borde känna något och gråta.

flocken
2

#2: det känner jag igen. Att känslorna slås av. Har aldrig gråtit på en begravning eller liknande.
Men gråter i dygn när jag misst en hund.

Blir lätt känslosam när jag kollar på film.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Lilium]
2

Ja och nej. Det beror helt på vad det handlar om.
Dem gånger jag gråtit som "värst" (eller vad man ska säga) är när jag mist ett djur. Då kan jag gråta länge. Men om nån säger något eller så, gråter jag ej. Hoppas ni förstod 😅

MonicaLagerquist
2

För närvarande gråter jag mig till sömns varje kväll

Stolt ägare till tre La permer

[EM_L]
1

Går i perioder. Vissa perioder är jag väldigt kall och bryr mig inte ens om vad känslor är. Andra perioder har jag väldigt lätt att gråta.

Finns ett undantag, jag gråter NÄSTAN ALLTID när jag inte lyckas lösa problem i matematiken, problem i skoluppgifter eller jobb uppgifter som verkar nästintill omöjliga oavsett hur många gånger jag försöker att vrida och vända på det.

Tarotstollan
1

Numera är jag ledsen varenda dag och gråter väldigt ofta för jag mår så dåligt p g av min diabetes och alla problem som den har ställt till med.
Så det är väldigt lätt för mig numera att gråta, vilket är jobbigt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zadeira
1

Säkraste kortet att få mig att gråta är att presentera fina djurhistorier. Både såna som slutar lyckligt, tex när nån hittar sin bortspårunga hund eller när nån förlorar ett djur. Jäklar vad djur kan få igång mig.

Människor kan jag också ha empati och sympati för men gråter inte över människoöden.

För mig egen skull gråter jag i perioder, men jag lider av depression som mestadels gör mig känslomässigt avstängd när det kommer till mitt eget.

Magi-cat
1

Japp, och det har blivit allt "värre" med åren. 😀 Gråter ofta när jag blir rörd, och det blir jag lätt …

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
0

#7:

Va jobbigt för dig!!
Massor med styrke kramar 🥰❤️

HH 🙂

Maria
1

Jag gråter dagligen. Det räcker att gå in på nätet.
Det kan vara både för något vackert eller något hemskt.

/Maria

Soligajag1
0

På sista tiden har jag gråtit mycket , min pappa har det jobbigt nu 😢😦 så tårarna kommer , flera i familjen har gått bort , då gråter jag, när min kusin gick bort grät jag och kunde inte sluta , begravningen va väldigt jobbig.

Jag har lätt att gråta 😢 jag tycker samtidigt det är bra att man har känslor och kan visa dem.

När jag mår dåligt, är ledsen som nu på grund av pappa har jag svårt att sova.
Tänker på pappa hela tiden. 😊❤️

HH 🙂

Magi-cat
1

#12 💗🤗

Ibland är det jobbigt.😢 Tror också det är bra att släppa ut känslorna.

Maria
4

Jag gråter även om jag inte mår dåligt.
Jag kan gråta till dr Phil fastän jag tycker det är ett skitprogram 😉😭

/Maria

Soligajag1
1

#14:

Håller med! Tycker oxå om det programmet, Dr Phil . 😊

HH 🙂

Scorpio97
1

Nej, jag gråter inte så ofta.

Hur lätt jag har för att gråta beror på vad det gäller. Jag har alltid börjar gråta när jag blir riktigt frustrerad eller arg, vilket i sig är väldigt frustrerande. Det är som att min kropp inte kan hantera dom känslorna ordentligt utan det går över i gråt istället.
Jag har aldrig gillat att gråta inför folk, och vill helst vara ensam när jag är ledsen. Innan min pappa dog hade jag ganska lätt att kontrollera detta. Jag kunde hålla inne tårarna bland folk men hade inte problem med att gråta när jag var själv. Sorgliga böcker har alltid fått tårarna att rinna.

Men när min pappa dog var jag ett tag otroligt känslig. Förutom allt kring hans död så grät jag för allt som var minsta sorglig, rörande eller vackert. Jag kunde se en gullig hundvalp och helt plötsligt var det omöjligt att stoppa tårarna. Vilket jag tyckte var väldigt jobbigt.
Det blev betydligt bättre med tiden men jag är fortfarande lite känsligare än innan, trots att det nu var flera år sedan han dog. Så jag antar att det blivit mitt nya normala.

//Jessie

Maria
2

#15 Jag skrev att jag tycker det är ett skitprogram 😃 Fast jag gråter änå när jag skulle se det.

/Maria

Soligajag1
0

#17:

Ojoj, då , missade visst det .
Okej , håller med dig , det är mycket ’tjafs’ och skit prat i programmet, förstår INTE hur dessa folk är ’funtade’ . 🤪😳😱

HH 🙂

Calcifer
1

Jag kan räkna på mina fingrar de dagar då jag INTE gråtit. Antingen gråter jag för att jag saknar mamma så mycket, eller så är det en sorglig film eller så. Men gråter mest över hur mycket jag saknar mamma.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Soligajag1
0

#19:
Varma omtänksamma kramar 🥰❤️Till dig.

HH 🙂

Magi-cat
1

#10 Varma kramar! 💗

Maria
2

Man kan gråta av glädje också. Det gör jag ofta eller att man blir rörd av något vackert.

/Maria

Magrat
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan den 10/7-16 gråter jag, riktigt sådär sammanvbrottsgråt ca en gång i veckan över min första tiksv,Ivana, bortgånd. Jag har psykiska sjukdomar och hon var den enda individ jag ågonsin haft i livet som har vbarit till sådan tröst glädje och sorg. Hon gick bort alldeles för ung (5år, nästan 6) på grund av cancver i lymfkörtlarna.

Över andra saker gråter jag sällan över, stänger mest av om jhag blir ledswen, för det är en känsla jag har svårt att hantera.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Calcifer
2

#22: Ja jag kan gråta till filmer när de kommer till sin klimax och musiken byggs upp, och hjälten är på väg att slåss mot fienden - eller ja nåt sånt alltså.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

RackarFia
1

Jag har väldigt lätt till tårar. Glädje, sorg, ensamhet, ilska kan göra att jag gråter. Gråta åt filmer, saker i verkligheten… ja väldigt mycket får mig att gråta en skvätt 😅

/Fia ☁️