Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 184 ggr
Soligajag1
2022-07-13 21:12
2

Ny händelse

Tarotstollan
2022-07-13 21:22
2

Inte var dag man ser Jesus hålla upp månen!😁

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
2022-07-13 21:49
1
  • Redigerat 2022-07-13 21:51 av Soligajag1
Tarotstollan
2022-07-13 22:28
2

Fullmåne och Super måne! Kan inte se den ännu men borde göra det om en stund då det är klart!🌕

Carmarino
2022-07-13 23:19
2

Här ligger tydligen månen strax över horisonten just nu, och det är en del hus i vägen så jag ser den inte än.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2022-07-13 23:41
2

Nu har jag lokaliserat månen. Den är på väg upp, men skyms lite av en del träd. Skulle tro att den kommer att vara helt synligt om en halvtimme - om det nu inte kommer ett moln och lägger sig framför.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2022-07-14 00:16
1

Här skyms den av ett hustak men jag ser att det lyser bra på himmelen ovanför huset.

Carmarino
2022-07-14 06:18
1

Lyckades fotografera den. Fick ta till digitalkameran, för kameran i mobilen räcker inte riktigt till för månfotografering.

Carmarino
2022-07-14 09:18
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här är bilderna. Första bilden är tagen med digitalkameran och andra bilden med mobilen. Det är många ljusskällor som konkurrerar, så mobilen har inte så lätt att få med några detaljer vid nattfotografering. Kan inte heller zooma in tillräckligt mycket med mobilen, så därför tog jag fram digitalkameran. Det är i princip enda gången jag använder den numera - när jag ska fotografera månen. 😁

Tarotstollan
2022-07-14 16:49
1

Jag hann bara se den hel bakom några trädgrenar, när jag gick ut senare hade den redan hamnat bakom ett annat hustak, den ligger så lågt på himmelen nu under sommarmånaderna så jag kan bara se den någon timma mellan husen.
Såvida jag inte är ute och det brukar jag inte vara vid denna sena tiden och när jag skulle kunna se den från balkongen har den redan gått ner.

Carmarino
2022-07-14 18:20
1

#9: Den var ju bara supermåne fram till ca ett, så jag kunde bara se den drygt en timme eftersom den kom upp så sent. Sedan försvann den bakom grannhusen dessutom.