Värmen är över?
Här är det svalt, blåsigt och regnskurar.
Jag saknar värmen redan.
Hur är det med er? Har ni varmt fortfarande och gillar ni det?
/Maria
Skulle bli varmare igen i veckan
Jag älskar värmen men inte när jag jobbar. Igår var jag genomsvett även när jag var hemma. Jobbigt att sova om nätterna trots pelarfläkt i sovrummet. Men föredrar sommaren före vinter
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här är det varmt idag också, men ska bli lite svalare i några dagar från imorgon. Jag mår väldigt dåligt av värmen så jag kommer inte sakna den. Har semester nu i två veckor så det vore roligt att faktiskt orka göra något annat än att ligga i soffan och hinka vatten
//Jessie
Här är det svalare, bara 27, men lider fortfarande så nej, saknar inte temperaturen över 30.
Önskar snarare att det kunde gå ner till 20-22, så att man orkar göra annat än dricka, äta och sova.
Och arbetar f.ö mest utomhus, så ja… 😅
- Redigerat 2022-06-28 09:11 av [Moon AppleGrey]

Vi har fortfarande varmt men det ska tydligen regna mot kvällen
Stolt ägare till tre La permer
Här är det runt 30 redan ska bli jättevarmt idag imorgon ska det bli runt 21 och sedan verkar det som temperaturerna ska stiga igen och inget regn verkar vi få heller och allt är gulbrunt redan. Vattnet har redan hunnit bli så varmt att jag kan bada så det var ju bra med värme igår var jag på utomhusgympa nere vid sjön på kvällen, så varmt ha gympa men badet i sjön efter var superskönt
#3:
Ja, , här är det med varmt , jag va hos min syster på Bäckby i radhuset på Stångjärnsgatan , 35 + va det där. Fruktansvärt .
Idag går jag ut här vid mig , sitter i skuggan och lyssnar på bok + löser korsord , 26 + på min väder app.
Jag som älskar värmen annars tycker att detta är så jobbigt.
HH 🙂
Fortfarande varmt, pust! Jag tycker det är jobbigt med värmen. Fast det är mörka, lite smått dramatiska moln på himlen.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Här är det 14 grader och regnar, och jag är väldigt tacksam över att värsta värmen verkar vara över för den här gången. Jag avskyr när det är varmt.
Här strax söder om Uppsala hänger värmen kvar och jag avskyr det.
Jag och värme går inte alls ihop. En sommar med max 20-22 grader vore perfekt för mig, varmare behöver det inte bli.
// Harley
15 grader här. Underbart! Nu luftar vi ut värmen ur huset.
Svalt och skönt äntligen. Inget fan av höga temperaturer och den kvava luften. Kunde också för en gångs skull sova gott i natt.

+30 just nu
#7 Ja västmanland var och är jättevarmt just nu jag var där under midsommar vi har sommarstuga utanför köping. Här i stockholm är det varmt med men västmanland ytterligare lite varmare. Vi hade AC på rätt mycket i sommarstugan även om vi pratat om att hålla igen på sånt med tanke på elpriser + vi drog ner rullgardinerna det håller värmen borta med
#14:
Okej , trevligt !
Visst är det varmt .
29 + grader 🌞 det blåser , så skönt !
Sitter ute i skuggan och lyssnar på en bok 📕
Skönt , , men får se hur länge jag sitter här.
HH 🙂
Jag gillar värme, men inte denna extremvärme över 30 gr. Svårt att sova. Jag som flyttat från hus med 3 luftpumpar, till lägenhet där man inte tillåts installera luftpump.
För mej räcker det inte nu med den golvfläkt jag har. Hade 28,7 gr i natt.
Så nu har jag beställt en luftkylare av märke Honeywell. 2 dagars leverans. Snabbt och bra. Även om extremvärmen är över för denna gång så lär det väl komma flera värmeböljor med tanke på den globala uppvärmningen.
Här i norra Stockholm är det 30 grader men såg att det skulle bli svalare och komma regn i natt/i morgon. Är värmekänslig så det passar mig utmärkt med lite svalare väder!
Var på väg till jobbet idag men insåg att det var för varmt att ta sig dit så jag vände och jobbar hemifrån istället, tacksamt att kunna göra det. Blir att ta sig till jobbet i morgon istället😊
/Christina
28 grader och jag tycker det nästan är på gränsen till för varmt nu när vi haft den temperaturen ett antal dagar. Hela veckan verkar det ska vara denna värmen här och inget regn (Västernorrland)
Äntligen en dag när jag kan andas, har tvärdrag och försöker vädra ut i lägenheten.
Det regnade så underbart under natten och åskan small till en gång.
Solen skiner men det är bara runt 20 grader nu och det vindar lite, det är underbart!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nu är det kyligt. Jag älskar värme men det behövs också regn, för växtligheten, för djuren och för människan.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Några mm regn (närmare bestämt: 4) blev det och en lite svalare natt, men nu verkar värmen vara igång igen.

Mulet och 17 grader men inget regn
Här regnar det men är ändå 22 grader. Betydligt skönare än senaste dagarna men jag skulle absolut inte klaga om det sjönk några grader till!
//Jessie
I natt hade jag bara 26 gr och det kändes som en stor skillnad från nästan 29. Sov gott med golvfläkt, som jag stängde av efter ett par timmar. Behövdes inte.
Jag önskar att värmen kunde gå ner åtminstone liiiite på natten. Går inte att sova när det är så varmt 😖
Här är det 25 just nu på morgonen
Här är riktigt varmt idag 😀
/Maria
19 grader och spöregn och enligt prognosen ska det hålla i sig hela dagen. Härligt! Behövs både för naturen och för mig, haha
//Jessie
#27: Låter underbart. 😍
Hoppas det kommer bort till mig snart för här är det så fruktansvärt kvavt så det går knappt att andas.
// Harley
#28 Håller tummarna att regnet kommer till dig också! Här var det äckligt kvavt igår så jag är tacksam över att det går att andas igen
//Jessie
Här är det runt 22 grader och sol. Små vindpustar. Inget regn. Mycket bättre temperatur än de senaste dagarnas 30 grader.
Här är det 23 just nu, men det känns fortfarande som att jag kokar
Här är värmen tillbaka efter ett antal dagar med bättre väder. Lyckligtvis ska det bli svalare igen redan imorgon.
Här har varitväldigt varmt ett par dagar igen😀
/Maria
Var såååå kvavt att jobba
Nu ikväll har det regnat och lite åska. Hade behövts åska mer
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det behövs regn. Men. Det ska tydligen regna söka dagar på vår semester när vi åker till Lofoten. Hoppas att ändå ser något.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hörde att det skulle bli svalare men har inte märkt det. Gillar inte alls denna hetta, föredrar kyla. Om jag skulle flytta åt nåt håll med mindre definierade årstider så skulle jag flytta norrut. Eller tillräckligt långt söderut för kyla :)
"I'm too old for this shit."
I dag var det lovat upp till 26 grader och det var det nog, på termometern mitt i solgasset var det 38! I morgon lovat upp till 19 med lätt regn till och från.
Här har det redan mulnat på och det blåser bra, känns underbart fast inne i lägenheten är det fortfarande varmt trots tvärdrag åt alla håll! Just nu runt 17 grader utomhus, inne 23.
Nu har det hällregnat i natt. Mycket svalare idag. Ingen sol, mulet.
/Maria
Samma här. Regnade i flera timmar.. vilket dock är bra eftersom att det har varit så himla varmt här
Här i Uppsala har det regnat en hel del och ska idag bli 22 gr. Perfekt.
Den luftkylaren som jag köpt på nätet, kom efter 2 dagar, men kan INTE rekommenderas. Helt värdelös. Lämnade tillbaka den efter 1 dag, till Elgiganten. Han verkade inte förvånad. Dom hade haft rekl. på flera.
Den gav ingen kyla alls, trots att jag hade kallt vatten och is i. Den gav däremot väldigt hög luftfuktighet. Eftersom jag har fuktmätare, så kunde jag jämföra, före och under användning.
En AC ska ju naturligtvis transportera bort fukten.
2 mm regn i natt, det var allt … SMHI:s prognos om stora regnmängder missade oss med råge och här är så torrt!
Här i Västerås har det regnat lite , nu är det sol igen , idag blir det en varm dag . Ändock tycker jag det är skönt efter regnet i luften.
Nu är det 18 + och solen skiner!
HH 🙂
19 grader här
Här har det ösregnat i stort hela dagen, typiskt vid hundutställningen! Vid 19-tiden tittade solen fram tills det var dags för den att gå ner. Nu är det regn på gång igen.