Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 390 ggr
Soligajag1
2

Second Hand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hejsan alla fina poesi vänner här 😊🥰

Brukar ni gå till Second Hand ?
Det finns ett här i närheten ,
Så mysigt är det. 😊

Handlade lite saker,
Ett ljuspaket med både ljusstakar och ljus , större blockljus , en söt mjölk kanna som ser ut som ko.
2 tygväskor , en sjal , en bok 📕 med Mari Jungstedt , en matta som jag tyckte om , en ring .
Allt detta för 112 :- 😊👍

HH 🙂

Vixxen
1

Finns mycket fint och användbart på Second Hand!
Tyckte om mattan du hittat!

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Jag kollar ibland. Senaste (någon vecka sedan)
Så hitta de jag två halsband och två tröjor!

Maria
1

Jättefina saker.
Mycket i vårt hem är second hand.

/Maria

Scorpio97
1

Jag kollar ofta i second hand-butiker, men hittar inte så ofta något jag behöver. Så det blir inte så många köp men kul att gå runt och kolla ändå :)

//Jessie

Soligajag1
0

#1:

Tack så mycket !! Då har vi samma smak .

HH 🙂

Soligajag1
0

#3:

Tack Tack , det är samma här i mitt hem , min säng och soffgrupp har jag fått av min syster , en fåtölj i skinn har jag kvar sen jag bodde på det första hemmet . Den ligger kissarna mest i .

HH 🙂

Åsa S
1

Ja jag går ofta på secondhand på helgerna när jag är vid min sommarstuga runt det området är loppisar/second hand verkligen second hand. Jag bor i stockholmstrakten och här är ibland second handbutikerna dyrare än att köpa nytt + de är urtråkiga att gå runt och titta i det är samma saker som står där år efter år.

Här är ett av mina fynd i helgen rivjärnet Lizzy från Nils Johan bara 20kr jag hittade ett fint gult Bo fajansfat för 25kr med (tror loppisen missat att ett felfritt sånt fat nog brukar kosta betydligt mer) men det lämnade jag kvar i stugan för att ha till påsk och ingen kamera hade jag där.

MonicaLagerquist
1

Handlar och lämnar in på loppisar.

Stolt ägare till tre La permer

Vixxen
1

#7: Trist när det blir dyra Second Hand-butiker. Då har ju liksom hela grejen med Second Hand gått förlorad.

Maria
1

Här i Göteborg så är det också gott om dyra second hand. Man får söka sig till landsbygden om man ska fynda.

/Maria

[EM_L]
1

Älskar second hand! Majoriteten av mina jeans och byxor är från second hand och har ett bra antal tröjor från second hand också. Dock på senaste så är jag ekonomisk sparande för att få ihop till något som jag "behöver".

91Marran
1

Jag volontärarbetar i en secondhand. Står i kassan så får se mycket olika varor.

Mvh
Mig

Pilspets
1

Jag gör det ochså ofta.

Soligajag1
0

#7:

Va trevligt !!
Så fint rivjärn !! Billigt med !!

HH 🙂

Soligajag1
0

#11:

Så härligt !!
Jag köper oxå jeans , mjukbrallor där. + annat .

HH 🙂

Soligajag1
0

#12:

Va trevligt!!

HH 🙂

Soligajag1
0

20161215_165425786_iOS.jpg

Den här köpte jag på ett Loppis som jag satt på ofta , sedan sålde jag den .

HH 🙂

• Redigerat 2022-03-10 17:00 av Soligajag1
Scorpio97
0

Mitt senaste second hand-fynd var en klänning. Jag letade efter något att ha på mig till min systers bröllop och ville helst ha en klänning eller tunika, men samtidigt brukar jag sällan bära klänning så jag gruvade mig lite för att betala flera hundra kronor för något som kanske bara kommer användas en gång. Men jag tänkte att jag i alla fall kan kolla igenom second hand-butikerna först, även om dom sällan brukar ha något som jag både gillar och som är i min storlek när jag letar efter något specifikt. Men där hängde ju en blå, kort spetsklänning i precis min storlek för bara 65 kronor.
Blev så glad att jag var tvungen att berätta för kvinnan i kassan om hur nöjd jag var också, och hon skrattade och sa att hon hade hängt fram just den klänningen i början av dagen. Så jag hade tur just den dagen :)

//Jessie

[Moon AppleGrey]
0

Jodå, inte lika ofta som innan pandemin, men nog tycker jag att det är mysigt att gå in till sådana affärer och se gammalt och nytt.

Mestadels är det lpskivor, litteratur och kassettband till min freestyle jag är på jakt efter, men ibland så kan man hitta andra saker som är trevliga.
Köpte bl.a min vattenkokare (som en visseljohanna, så förstår ni typen på den) på secondhand. 😊

[Moon AppleGrey]
1

Den här tavlan hittade jag på en av stadens loppisar (Brödet och fiskarna) när jag gick i mellanstadiet.

20220310_191450.jpg

Som ni ser så hänger den fortfarande med. 😉

Tarotstollan
1

Orkar inte springa runt och leta efter kläder på stängerna, de hade underlättat om de hade hängt upp kläderna i storleksordning. Det finns nästan aldrig något i större storlekar och finns det så är det bara "tält" eller sådant jag aldrig skulle ta på mig.
Däremot har jag köpt en del vispar och andra köksredskap och juldekorationer.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Såhär ser halsbandskombinationen ut, båda hittade jag second hand! Det jag saknar för att göra den fullbordad är ett lite längre guldfärgat halsband..-

Soligajag1
1

#20:

Så fin ! 😊

HH 🙂

Soligajag1
0

#22:

Så fina ! 😊

HH 🙂

[Moon AppleGrey]
1

#23: Tycker jag också.
Och jag kände mig så stolt vid köptillfället, att jag kunde köpa den för egna pengar. 😁
Var ju inte speciellt gammal då.

Soligajag1
1

#25:
Förstår det , det är ju därför jag köper kläder på Second Hand eller Loppis , på Loppis fanns det ibland folk som hade haft en egen klädbutik , dem sålde allt på Loppiset billigt , nya kläder !

Då passade jag på att handla mycket ! 😊👍
Jeans tycker jag mer om när dem är ’begagnade ’ istället för nya.

Mattan fick jag av en väninna som hon köpt på Second Hand. Jättefin tycker jag. 😊

HH 🙂

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#24: tack så mycket! Blev väldigt nöjd själv :)

[Moon AppleGrey]
1

#26: smart.

Väldigt fin matta. Gillar färgerna. 👍🙂

Lia
2

Jag brukar ta med mig en låda saker att skänka till Erikshjälpen eller liknande när jag åker dit. Så kan jag köpa något "nytt" i stället. Det bästa med second hand är den där lyckan när man hittar sånt som man inte ens visste fanns men som man verkligen behövde. Eller något unikt som ingen annan har som man aldrig hade kunnat få tag på i någon annan butik, kanske inte ens dagen efter på samma ställe. Ofta är det dessutom bra priser. Och självklart att man kan göra nytta både för andra och för miljön på samma gång. Jag älskar verkligen second hand!

Soligajag1
1

#28: Tackar så mycket !!!

HH 🙂

Soligajag1
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#29:

Så fantastiskt!!

Jag har gjort så mycket fynd på loppis eller Second Hand .

Den här docksängen gjorde jag om till kissarnas säng ,

HH 🙂

[Moon AppleGrey]
1

#31: praktiskt. 👌

CasaRamon
1

Jag gillar verkligen Second hand. När jag flyttade från stort hus till liten lägenhet, så skänkte jag massor till Hela Människan i Heby. Allt från kläder, glas och porslin, prydnadssaker och möbler. Har köpt en hel del barnkläder och leksaker till barnbarnen där.

MonicaLagerquist
5

Mannen köpte en matskål till hunden på loppis igår.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

#34:

Så härligt . tänk att Loppis är så bra!

HH 🙂

Soligajag1
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hejsan,
Nu gick jag förbi Second Hand , hittade en bok , en skål som jag tänkte ha godis i , 3 st ljusstakar i olika höjd , la i små ljus och en röd duk under , snyggt tyckte jag , allt kostade 24 :- 😊👍 Så billigt !

Sen gick jag förbi Mäster Jakobs bröd , ett litet cafe med olika bullar och bröd , jag köpte en fullkornslimpa som va gårdagens bröd , 19:- ,
Delar den och Lägger i frysen ,

HH 🙂