Viktig investering
Vi har så fruktansvärt halt här där vi bor - vi har en ofungerande vägförening. Här skottar vi själva och det är vår fastighet som har mest att skotta. Den gemensamma vägen skottas sällan. Den blir spårig och när det blir is så blir den knögglig.
Jag har nu hittat kängor med piggar som går att dra in när jag tex kommer till jobbet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jätteviktig påminnelse.
Här har vi turen att de sköter plogning och sandning exemplariskt. Har funkat bra i flera år men det är många ställen i stan man måste vara försiktig.
/Maria
#0 Var köpte du dom? Hur funkar dom med att dra in piggarna, hur gör man? Är de bekväma?
Köpte såna gummigrejer man drar på på skorna men jag kunde inte gå med dom, det gjorde för ont.
"I'm too old for this shit."
#0 Det ser ut som de röda delarna med piggar är löstagbara. Stämmer det?
/Maria
Undrar samma sak som Syntium! Måste infällningen ske manuellt eller finns det någon smidig lösning på det?
#2: det här är märket Reiker. Det fanns ca fem olika modeller. Jag köpte dem jag tyckte var snyggast i min storlek. De var sköna!
Piggarna fälls ut med en "nyckel" som medföljer men det var enklare med min husnyckel. Fällde lätt ut och in dem igår.
#3: nej de ska inte tas bort. De kan fällas ut och de kan fällas in mot skon. Praktiskt att kunna fälla in när jag ska in i butik eller in på jobbet. Och sen ut med dem igen.
#6 Så praktiskt 🙂
/Maria
Min mamma hade ett par stövlar med sådana och de var gamla, förstår inte att de inte varit vanligare, vi har ju alltid såna vintrar med kallt och tö om vartannat.
Har dock sett att det kommit flera märken på senaste åren och funderat på att skaffa.
Har dock väldigt bra lösa broddar, och förstår mig inte på broddar med enbart piggar fram, det är ju oftast när man sätter ner hälen som man halkar till.
#8: de här har piggar fram och bak.
#9: Ja, jag såg det, det är ju perfekt. De var väldigt snygga dessutom.
Jag tipsar om Icebugs också, ett svenskt skoföretag som riktat in sig på skor med broddar/bra fäste. Älskar mina, både bekväma och suveränt grepp! 👍
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja, en av mina systrar har såna och lovprisar dem.