Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 218 ggr
Zadeira
3

Städmani?

Får ni också städmani ibland under sena kvällar/nätter ibland?
Kunde inte sova ikväll för jag störde mig på att julklappsinslagningen låg kvar på bordet, jag skulle bara lagt undan den. Sen utvecklades det till att städa soffbord, sortera tvätt och en oemotståndlig lust att städa min pyssellåda (vilket jag vägrar göra inatt trots att jag känner behovet.)

Pyttelite
0

Tyvärr infaller städmani mkt sällan.☹️

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Scorpio97
2

Japp! Jag har sällan lust att städa, men om det händer är det oftast sent på kvällen eller natten. Oftast när jag egentligen borde göra något annat (skolarbete). Men jag får tänka på vilken städning jag gör så jag inte stör grannarna.

//Jessie

• Redigerat 2021-12-01 00:33 av Scorpio97
[Moon AppleGrey]
1

jo.
senaste gången (framåt småtimmarna) så skulle jag bara plocka undan lite tidningar, sedan såg jag en kaffefläck… och så kanske man skulle ta och rengöra spisen också när man ändå är igång.
och så där fortsatte det fram till 4-5 på morgonen. 😂

Zadeira
1

Ja, det enda ajg agentligen inte gör är tvättar/ diskar och dammsuger. Jasg får tsädmani typ en gång om året så gäller att passa på!

Pyttelite
0

#2: Det är märkligt hur nödvändigt det var att frosta av frysen när man egentligen skulle plugga.

Scorpio97
0

#5 Just frosta av frysen har jag aldrig gjort (men jag har inte eget kök heller, och vi har inte ansvar för sånna grejer). Men jag känner igen känslan. Mitt rum är aldrig så rent och prydligt som när jag har någon viktig uppsats att skriva eller en tenta att plugga till. Min årliga genomgång av garderoben brukar också råka ske under tentaperioder, haha.
Men jag bor väldigt litet så det finns sällan tillräckligt mycket att städa att det fungerar som ursäkt särskilt länge.

//Jessie

Pyttelite
0

#6: Det är märkligt att man planerar in tentor på dessa tider - de borde väl förstå?

Maleficum
0

De gånger jag får städmani (sällan) så sker de ofta sent på kvällen/natten när jag egentligen borde hoppa i säng eller så kommer det direkt på morgonen innan frukost (och sen mår jag pyton resten av dagen för att jag inte åt frukost).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tarotstollan
2

Det är ju då man städar som bäst! 😁Jag hinner med hur mycket som helst och jag behöver verkligen städa också, sortera papper, böcker, plantera om blommor mm mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zadeira
1

Vaknade nyss och hade tappat städmanin heeeeelt i de få timmar jag sov. Så nu vill jag inte alls ta att i det jag inte hann med inatt.

flocken
1

Jag städar varje dag. Tar ofta ugn tidigt på morgonen
Badrumsväggar på em.
Lister, skåp tar jag minst 1g/v
Mitt värsta är badrummet. Hatar det.
Diskmaskinen rengör jag regelbundet.

Tycker faktiskt om att städa

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

#0 Något sådant har jag aldrig drabbats av😀Inte ens vid andra tidpunkter tyvärr…

/Maria

MonicaLagerquist
0

Jo det händer att jag får såna ryck.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
1

Nej aldrig. Får aldrig städmani haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maleficum
0

#11: Och jag är tvärt om! Hatar att städa förutom badrummet 😄 Det är det ända rum jag kan tycka är lite roligt att städa.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Leifsdotra]
2

Åh jösses vad jag skulle behöva lite städmani känner jag 😄. Fattar att det inte är kul att drabbas av det mitt i natten om man behöver sova. Men en släng av det på dagtid varannan vecka eller så vore ju nåt!

sp0ngeb0b
0

Min städmani kan infinna sig på lite olika tidpunkter, men ja oftast är det ju när man egentligen borde göra något annat som att sova, plugga eller så. Eller om man ska städa något tråkigt, så får man feeling för att städa något kul i stället. Och ja, jag är en sån som tycker städa är kul, beroende på vad det är :) en del saker kan jag riktigt se fram emot att städa, haha! Dock skjuts det upp ändå för att jag inte orkar/hinner, men när jag väl tar tag i det blir jag så taggad att jag hamnar i något sorts städmani-tillstånd. "Tyvärr" när jag får det blir jag extremt noggrann, så det blir inte någon bra städning av hela lägenheten utan det blir en jäkligt bra städning av typ halva badrummet i stället! Kan seriöst städa en yta på några få kvadratmeter i en halv dag, haha!

DesK
1

Kan någon dela med sig av lite städmani till mig? 😎😉

/Désirée

citytjejen
1

Såna städinfall på kvällar och nätter har nog aldrig hänt för mig, även om jag tycker om att städa 😀 Dock är det viktigt för mig att städa hela lägenheten en gång i veckan och det brukar jag göra på fredagseftermiddagar enligt en väl inarbetad rutin🧹🧺 Lyssnar på podcasts medan jag städar och kan verkligen se fram emot dessa städtillfällen!

/Christina

[pamm]
1

Jag hatar att städa, men hade efter att jag fått barn ständig städmani pga rädsla att barnet skulle ha smuts runt sig…. Nu 3 år senare med ett barn som åter igen är hemma från förskolan pga stor spridning av corona/rs så hinns det liksom inte med att dammsuga 2 ggr dagligen och skura golvet 2-3 ggr i veckan… Så nu får jag istället panik och tokstädar nångång då och då. Hade gärna gjort det på kvällarna när barnet sover, men det funkar liksom inte.. Svårt att dammsuga tyst ;)
Hatar smuts……