Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 235 ggr
MonicaLagerquist
4

Nätets sårbarhet

Hur ser ni på att det alt oftare delar av nätet ligger nere.Banker och stora företag osv-Nu ligger FB Inta ochmessiger nere.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

Det brukar ju inte vara så länge tack och lov.

/Maria

MonicaLagerquist
3

#1 Det tog ju flera dagar för COOP att få ordning på det när det hände dem.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

#2 Jo det har du rätt i men själv var jag inte drabbad så jag märkte aldrig av det.

/Maria

[Moon AppleGrey]
3

Visar ju bara att digitalisering har både för och nackdelar.
Visserligen så är det bra att ha kontanter hemma om det är så att bankomater/appar etc inte skulle fungera, men vad hjälper det om affärerna inte har vanliga kassaapparater längre?
Som med Coop…

DesK
2

Det är baksidan av digitaliseringen. Jag tror att vi alla bör använda kontanter mer, så att alla butiker inser att det måste gå att handla kontant också.

/Désirée

Fridaaaa
1

Messenger fungerar för mig men inte facebook och instagram

Men ja det är baksidan av att mycket ska vara digitalt
Vi hade en hel helg där det inte fungerade att logga in på mobilerna på jobbet, så vi fick köra efter utskrivna papper, vart vi skulle åka och vad som skulle göras.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magi-cat
2

Ytterst allvarligt. Särskilt som vi blir allt mer beroende av det digitala. Snart finns väl inga alternativ.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Karmatarerskanise
1

Riktigt obehagligt. Hur når jag någon om internet/telenät stängs ner?
Nu har jag nära och kära på telefon, så idag når jag dom. Men om även det hade varit nere?

Maria
1

#8 Ja det hade varit obehagligt.

/Maria

[EM_L]
1

Obehagliga är att på Discord så har det varit såkallade IP Grabbers som skickar ut falska, hackade länkar som folk trycker på så vips är informationen till dem från dig. (Såklart så rapporteras detta och länkar raderas inklusive varningar från mods och admins av Discord Servrar inklusive jag själv)

Och så kommer då den här nyheten timmar senare "Facebook har ingen ip adress just nu" eller vad man ska kalla detta.

Och jag mår alltid illa varje gång något sånt här händer. Riktigt jäkla illa.

[EM_L]
1

Och ska tillägga att jag alldeles nyss tänkte på alla troll vi haft och deras länkar på iFokus… man blir ju skum på vad det kan vara för sammankoppling.

Och så fick jag detta från en nära kompis.

"Update. Apparently, employees badges didn’t work to enter the building. So, basically EVERYTHING is down"

• Redigerat 2021-10-04 21:38 av [EM_L]
Karmatarerskanise
1

#9: Jag har en känsla av att det här inte beror på ett fel i det tekniska.
Med de resurser dom har, borde ett tekniskt fel varit åtgärdat efter alla dessa timmar. Det gäller de största sociala medierna som finns, och dom är fortfarande nere.

Karmatarerskanise
0

#11: what??

Pyttelite
1

Info från BBC men ännu ingen orsak bara spekulationer.

https://www.bbc.com/news/technology-58793174

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Social media sites owned by Facebook were knocked offline on Monday, tracking sites showed.
Karmatarerskanise
2

Återstår att se vad det beror på. Så här många timmar med så stora itbolag känns inte bra.

Maria
1

Hur länge varade stoppet? Det funkade nu när jag kollade.

/Maria

Maria
1

Kring midnatt såg jag nu i tidningen var allt OK igen.

/Maria

[Moon AppleGrey]
1

#16: läste på upday att det var en sju timmar fb m.fl inte fungerade.

• Redigerat 2021-10-05 08:09 av [Moon AppleGrey]