Hjälp!
Fick ett underbart glädjebesked från en vän idag!
Han har kommit in på Chalmers för att plugga till Civilingenjör! Som han har kämpat för att nå hit! Nu behöver han någonstans att bo i Göteborg.
Han är 30+, mycket skötsam med ordnad ekonomi.
Om nån har något förslag så skicka meddelande till mig så vidarebefordrar jag kontakt.
Grattis till vännen och hans plats på Chalmers. Hoppas att det löser sig med boende.
/Maria
En vän till mig började på Chalmers för några år sedan, och sökte då både studentbostäder och även rum som inneboende. Det var väldigt svårt att få studentbostad på så kort varsel, men hen fick erbjudanden från flera personer som hyrde ut rum (efter att ha varit och besökt dem och tittat på rummet osv). Det var väl inga ideala boenden men inget dåligt heller så mitt tips är nog att söka alla andrahandsboenden som finns! Så kommer han säkert hitta något bra :) sen om han vill ha en studentlägenhet så kan han ju ställa sig i kön redan nu så får han säkert en så småningom.
#2: Står redan i kön sedan lång tid tillbaka och försöker höra av sig till alla som verkar hyra ut rum.
Men det är inte lätt att hitta något. Speciellt om man inte kommer från Göteborg och vet nåt om stan.