Påsken
Pyntar ni till påsk?Äter ni något speciellt ?
Stolt ägare till tre La permer
Det blir det vanliga med sill, ägg, lax och liknande + lamm nån dag. +På äldre dar har jag blivit väldigt förtjust i memma, tyvärr verkar de flesta matbutiker i stockholm ha slutat sälja memma förra året jagade min man runt i matbutiker i jakten på memma. Idag ska jag åka till sommarstugan och med tanke på att det är rätt stor del av populationen som har finsk härkomst där i området så brukar det finnas memma i matbutikerna där, så nu ska jag passa på handla memma där så jag klarar mig.
Nej brukar inte pynta, se hur det blir iår.
Blir lite sill och ägg pch så bara :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När sonen var liten så påskpyntade vi jättemycket . Han och jag pysslade jämt. Minns ett år vi samlade färgat karamellpapper i folie hela året och sedan vek små bitar på grenar i ett påskris. Det blev så himla fint men jag har inga foton kvar tyvärr .
Var vi inte bortbjudna så hade vi påsklunch och/eller påskmiddag hemma.
I år så är planerna att det blir en träff med sonen och hans familj. Antingen hos oss eller hos dem. Vi har inte bestämt.
/Maria
Vanligtvis firar jag påsk hos mamma, så jag äger inget påskpynt. Vi brukar äta påskmiddag och sådär.
Men i år stannar jag hemma på grund av coronaläget. Påsk är inte så speciellt för mig, så jag åker hellre till mamma någon annan helg när det är färre som reser.
Så jag har inga planer på att fira.
//Jessie
Lite påskpynt brukar det bli, påskris och några enstaka prydnadssaker bara.
Lammstek blir det någon dag, och så sill, lax o Jansson någon dag. I vanliga fall har vi stor påskmiddag här med släkten, men det blir ju inget av i år. Vi har tänkt träffas utomhus en av dagarna istället men som det ser ut nu verkar det inte bli väder för det tyvärr.
Vi har inget speciellt påskfirande, min man och jag. Kanske att vi äter lamm om vi känner för det och så brukar vi köpa hem påskliljor och jag tar fram en söt prydnadshöna som jag fick av min mamma för länge sedan. Mer än så blir det inte, fokuserar mest på att njuta av ledigheten 😊
/Christina