Skrivstil
Någon som skriver gammaldags skrivstil här🙂
/Maria
Ja, jag gör det. Men det är inte så ofta jag skriver det offentligt numera, blir mest i min dagbok eller i något enstaka brev.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2021-03-01 20:57 av Tarotstollan
Jag kan skriva det och tycker det är vackert. Men skriver inte det särskilt mycket för det går snabbare med vanligt text…
Jag skriver mitt namn med skrivstil annars textar jag
Tyvärr inte. Jag hade litet a i skrivstil i småskolan, obegripligt nu. Skriver skrivstil, men den är allt annat än vacker nu. Handen hinner liksom inte med tanken.
Jag har kvar en del gamla brev från både vänner och äldre släktingar, en del skrivstilar är så vackra.
Jag tror inte mina barn kan läsa skrivstil och deras namnteckningar är inte speciellt vackra. Kan inte komma ihåg att de fick träna speciellt mycket på det i skolan heller.
Är det månne på utdöende?
Jag skriver alltid skrivstil förutom när jag pluggar. Då behöver det ju inte se fint ut.
Jag skriver enbart skrivstil när jag skriver något.
Med åren har det väl blivit något av min egen stil men jag har alltid fått beröm för min handstil.
Jag minns de särskilda skrivböckerna vi hade i skolan där de olika staplarna på bokstäverna skulle vara olika höga (eller låga)
/Maria

Jag textar och gör det väldigt dåligt.Det har att göra med att jag ser så illa.Ser knappt vad jag skriver och då blir det därefter.
Stolt ägare till tre La permer
Nej ingenting jag kan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi fick lära oss den gamla skrivstilen. Jag är född 62. Någonstans på mellanstadiet så infördes vad som då kallades den nya skrivstilen. Den var lite förenklad och innebär egentligen bara att man binder ihop gemenerna.
Fördelen med den gamla stilen är att man egentligen bara behöver lyfta pennan när man byter ord.
/Maria
#9 Född -60, så nog minns även jag det :)