Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 211 ggr
MonicaLagerquist
2

Städskåp

Vart ha ni er damsugare och andra städsaker?

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Vi har dammsugare och moppar i en av garderoberna.

/Maria

Carmarino
1

I städskåpet. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2021-02-07 08:40 av Carmarino
JMW
1

Städsaker i städskåpet men dammsugaren står oftast på golvet i mitt arbetsrum. Så krångligt att ställa in och ta ut ur städskåpet.

Maria
1

Var finns ert städskåp,? I köket eller nån annan stans i hemmet?

/Maria

Carmarino
1

#4: Det finns i hallen, bredvid garderoberna. Bor i ett hus byggt på 1960-talet och då hörde det tydligen fortfarande till att man skulle ha städskåp.

I lägenheten jag bodde i som barn fanns städskåpet i köket.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2021-02-07 08:45 av Carmarino
kara_murray
1

I städskåpet som står i hallen.

Vixxen
1

#6: Samma här!

MonicaLagerquist
1

Vårt städskåp har vi sen länge byggt om till skafferi då det inte fanns något sånt i köket,
Städsakena står i badrummet.Dammsugaren på golvet inne i kattrummet.

DesK
0

I städskåpet i groventrén, finns min gamla Nilfisk dammsugare och diverse städartiklar. Min nya påslösa laddningsbara dammsugare står framme i groventrén, moppar och skurhink står i tvättstugan.

/Désirée

Sindri
1

Saknar ordentligt städskåp i mitt permanentboende (man byggde för hembiträde), så slangen till centraldammsugaren i ett prång i källartrappan, moppar, hinkar, trasor och en lös dammsugare i tvättstugan.

I mitt fritidsboende har jag ett superfint städskåp med utdragbar inredning från IKEA.

Maria
1

#5 Så minns jag det också.

/Maria

Fridaaaa
1

Dammsugare och vissa andra saker i städskrubb i hallen, vissa grejer i badrummet, som tex skurhink (får inte plats i städskrubben) medel inlåsta i skåp eftersom vi har barn och djur

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

Överallt.
Dammsugaren i det rummet man dammsög sist 🙈
Torrmoppen står alltid framme i köket.
Dammtrasor o mopp i tvättstugan.
Har verkligen ingen ordning

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

TatsuOni
1

Städskåpet som står i hallen.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tarotstollan
1

Den skall stå i städskåpet i köket men de senaste åren har den stått under köksbordet tillsammans med annan skit.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Leifsdotra]
1

Vi har dammsugare och mopp i under-trappen-garderoben i badrummet. Rengöringsmedel och trasor har vi i ett inbyggt skåp i köket, ungefär som ett gammeldags stort skafferi som man kan gå in i. Men det finns bara ett högt hyllplan därinne, där har vi soporteringskärl, IKEA Sortera.

sp0ngeb0b
1

Vi har ett städskåp i köket. Jag vet inte om det var tänkt att vara ett städskåp när det byggdes men det passar väldigt bra som det i alla fall. Där inne finns alla våra städ och tvättprodukter, dammsugare, disksvampar och dylikt, strykjärn + bräda, dammvippa, ja det mesta i den kategorin. Lite trångt är det så moppen är inte där inne just nu (den står i badrummet) men jag ska nog trycka in den där med så jag slipper se den, haha! I min förra lägenhet hade jag väldigt begränsat med utrymme så då hade jag moppen i badrummet, och resten i garderoben. Det är ändå väldigt platseffektivt när man endast städar med såpa och ättika. Behövs inte så många olika flaskor då, så då funkar det att trycka in det lite var som helst :)

MonicaLagerquist
1

#17 Min strykbräda och strykjärnet bor ute i syrummet.

sp0ngeb0b
1

#18 Lyxigt med ett syrum! Det vill jag också ha. Men jag bor i en tvåa så det får bli i framtiden det. :)